Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- جان بولتون گفت مقامات کاخ سفید طی دو سال گذشته مذاکراتی درباره احتمال از سرگیری آزمایشات هسته‌ای انجام داده اند.
به گزارش خبرگزاری آریا، روزنامه گاردین به نقل از جان بولتون نوشت کاخ سفید درخصوص از سرگیری آزمایشات هسته‌ای مذاکراتی داشته است.
جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در گفتگو با گاردین گفت مقامات کاخ سفید طی دو سال گذشته مذاکراتی درباره احتمال از سرگیری آزمایشات هسته‌ای انجام داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بولتون که از حامیان از سر گیری آزمایش‌های تسلیحات هسته‌ای آمریکا است، گفت: مطمئنا درباره این موضوع بحث و گفتگو شده است. البته مخالفت‌هایی هم در دولت از سوی افرادی که می‌گفتند آزمایشات کامپیوتری فعلی کافی است، وجود داشت و تا زمانیکه بولتون در کاخ سفید بود تصمیمی در این مورد اتخاذ نشد.
زمانی که در ماه مه در نشستی در کاخ سفید بحث انجام اولین آزمایش هسته‌ای زیرزمینی آمریکا بعد از حدودا سه دهه مطرح شد، اعتراض شدیدی از جانب حامیان کنترل تسلیحات به این بحث صورت گرفت و دموکرات‌های کنگره نیز یک اصلاحیه برای قانون بودجه نظامی 2021 برای جلوگیری از اختصاص بودجه برای یک چنین آزمایشی مطرح کردند.
بولتون که کتابی درباره دوران خدمتش در دولت ترامپ تحت عنوان "اتاقی که در آن اتفاق افتاد"، منتشر کرده است، گفت از آوریل 2018 تا سپتامبر 2019 یعنی زمانی که او مشاور امنیت ملی دولت ترامپ بوده درباره موضوع آزمایشات هسته‌ای به طور کلی چند بار صحبت شده بود. اما این بحث‌ها عملیاتی نشد چرا که اولویت او این بود که آمریکا را از پیمان سلاح‌های هسته‌ای میانبرد خارج کند.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اکتبر 2018 اعلام کرد که به بهانه نقض توافق از سوی روسیه از این توافق خارج خواهد شد و در اوت 2019 این اقدام را عملی کرد.
بولتون گفت قصد داشته تا با کنار کشیدن آمریکا از پیمان منع جامع آزمایش هسته‌ای راه را برای از سرگیری آزمایشات هسته‌ای آمریکا در صورتیکه در کاخ سفید باقی می‌ماند، هموار کند.
بولتون گفت: ما چند بار مذاکرات کلی درباره این موضوع داشتیم، اما تصمیمی اتخاذ نشد. من شخصا اهداف دیگری مانند خروج از پیمان سلاح‌های هسته‌ای میانبرد داشتم. همه کار‌ها را یکدفعه نمی‌توان انجام داد.
یک مقام ارشد به واشنگتن پست گفت، انگیزه از سرگیری این آزمایشات که در نشست معاونان در ماه مه مطرح شد، تحت فشار قرار دادن چین و روسیه برای ورود به یک مذاکرات سه جانبه کنترل تسلیحات بوده است.
بولتون گفت: من هرگز چنین استدلالی نداشته‌ام و تردید دارم که این امر اهرم زیادی ایجاد کند.
استدلال او برای از سرگیری آزمایش‌های زیرزمینی این است که این کار برای اطمینان حاصل کردن از عملکرد هزاران کلاهک موجود در زرادخانه هسته‌ای آمریکا لازم است.
مخالفان آزمایش هسته‌ای می‌گویند تحلیل‌های مبتنی بر آزمایشات کامپیوتری کفایت می‌کند و آزمایش یک کلاهک هسته‌ای ممکن است موجب شود تا دیگر کشور‌های دارای سلاح هسته‌ای هم بخواهند آزمایشاتی انجام دهند.
جان بولتون گفت: ما کاملا از تاثیر فرسایش بر قابل اعتماد بودن و امنیت و ایمنی کلاهک‌های هسته‌ای خبر نداریم. بنا براین ما باید برای اعتبار بازدارندگی مان این کار را انجام دهیم.
او گفت: من درباره آزمایش در سطح گسترده صحبت نمی‌کنم. من مطمئنا درباره آزمایش‌های اتمسفری هم صحبت نمی‌کنم، اما یک بار یک فرمانده ارتش به من گفت که داشتن 5000 کلاهک هسته‌ای مثل داشتن 5000 تویوتا در یک پارکینگ است. شما میخواهید مطمئن باشید این خودرو‌ها وقتی برای اولین بار سوئیچ آن‌ها را می‌چرخانید، کار کنند. چون اگر که کار نکنند هیچوقت دیگر کار نخواهند کرد.
بولتون اذعان کرد که مخالفت‌هایی با انجام آزمایش هسته‌ای از سوی برخی از مقامات دولت ترامپ وجود داشت. او گفت: به نظر من افراد مختلف دیدگاه‌های مختلفی دارند.
او گفت: من فکر میکنم گزینه‌های زیادی در خصوص مکان آزمایش وجود دارد. همچنین به یاد داشته باشیم که ما درباره آزمایش‌های زیرزمینی حرف میزنیم. صحبت از این نیست که وقتی در لاس وگاس از خواب بیدار شوید احساس کنید زمین تکان میخورد.
بولتون این ادعا را تکرار کرد که روسها، چینی‌ها و شاید دیگران به طور محرمانه آزمایش‌های با قدرت انفجاری پایین انجام میدهند و بنا بر این سطح از آزمایشات میتواند به سادگی ما را در زمین بازی هم سطح دیگر قدرت‌های هسته‌ای قرار دهد.
آمریکا رسما مسکو و پکن را به انجام آزمایش متهم کرده است، اما مدرکی برای اثبات آن ارائه نکرده است.
بولتون گفت: من می‌توانم مذاکرات محدودی را درباره تسلیحات استراتژیک با حضور پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و پنج کشوری که طبق پیمان منع اشاعه هسته‌ای دارای تسلیحات هسته‌ای بصورت مشروع هستند، تصور کنم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مذاکرات مجدد آزمایش سرگیری آزمایش آزمایش هسته ای هسته ای بولتون گفت جان بولتون کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۴۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش «همبستگی با غزه» گوش مدعیان دموکراسی را کر کرده است

هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی در بیانیه‌ای مطرح کرد: دانشجویان آمریکایی با حرکت اعتراضی خود که ناشی از نگرش و تحلیل صحیح آن‌ها نسبت به مسائل است نشان دادند که بمباران رسانه‌ای با اخبار غلط و بایکوت اخبار صحیح آن‌ها را گمراه نخواهد کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی در حمایت از دانشجویان آمریکایی بیانیه صادر کرد.

در ادامه می‌توانید متن این بیاینیه را بخوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

اقدام شجاعانه دانشجویان آمریکایی و تجمع اعتراضی علیه سیاست‌های کشورشان در حمایت از رژیم صهیونیستی جهانیان را به تحسین واداشته است.

آنچه که امروز جهان از قاب رسانه به تماشا نشسته است ناشی از وجدان بیدار انسان‌ها است. دانشجویان آمریکایی با حرکت اعتراضی خود که ناشی از نگرش و تحلیل صحیح آن‌ها نسبت به مسائل است نشان دادند که بمباران رسانه‌ای با اخبار غلط و بایکوت اخبار صحیح آن‌ها را گمراه نخواهد کرد.

چند روزی می‌شود که صحن اکثر دانشگاه‌های آمریکا به صحنه‌ی حمایت از مردم مظلوم غزه تبدیل شده است. البته این حرکات شجاعانه به مذاق دولتمردان آمریکایی و شاید به عبارت درست‌تر سران شبکه صهیونیسم جهانی خوش نیامده و موجب سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان و اساتید آزاده شده است که البته این اقدامات سرکوبگرانه از سوی داعیه داران دموکراسی که ادعای آزادی بیانشان گوش جهان را کر کرده است نه تنها موجب عقب نشینی دانشجویان نشده بلکه باعث گسترش جنبش «همبستگی با غزه» در اکثر ایالات‌های آمریکا از کالیفرنیا تا تگزاس شده است.

آنچه در این مقطع مهم و حیاتی است حمایت همه جانبه جهانیان از تجمع مسالمت آمیز دانشجویان آمریکایی ومحکوم نمودن اقدامات سرکوبگرانه دولت آمریکا و گسترش این دست اقدامات در سایر کشور‌های جهان به ویژه کشور‌های غربی و صد البته برخی کشور‌های مسلمان که دولت‌های‌شان در نهایت ذلت وخواری به حمایت از رژیم غاصب صهیونیستی برآمده‌اند است.

چرا که تداوم این دست اقدامات و خیزش جهانی آزادگان جهان با انزوای روز افزون رژیم صهیونیستی در افکار عمومی و حصول پیروزی نهایی برای فلسطین همراه خواهد بود.

هسته بین الملل ناحیه بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی ضمن اعلام قدردانی از دانشجویان شجاع و غیور آمریکایی اقدامات سرکوبگرانه دولت آمریکا را محکوم نموده و از تمام آزادی خواهان جهان جهت پیوستن به جنبش «همبستگی با غزه» دعوت می‌نماید.

والسلام علیکم و رحمت الله

هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی

دیگر خبرها

  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • آغاز مجدد ثبت نام دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان اتوبوسی در خوزستان
  • آغاز مجدد ثبت‌نام دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان اتوبوسی
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • پیشگویی ترسناک نوستراداموس زنده جهان؛ منتظر تاریکی مطلق باشیـد!
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • جنبش «همبستگی با غزه» گوش مدعیان دموکراسی را کر کرده است