Web Analytics Made Easy - Statcounter



به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن جعفری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: در حوزه نظارت بر اماکن درباره میزان اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی تاکنون ۳۸ هزار بازدید انجام شده است که از این تعداد ۴ هزار و ۶۰۰ بازدید به صدور اخطاریه و ۱۵۲ بازدید هم به پلمب انجامیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  او با اشاره به راه‌اندازی طرح مردم یاران با هدف خدمت داوطلبانه به بیماران کرونایی افزود: افراد بسیاری داوطلب کمک به بیماران کرونایی هستند که برای سامان‌دهی این افراد، طرح مردم یاران از امروز اجرا می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: بر اساس این طرح که در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای خراسان رضوی هم تصویب شد، مقرر شد در مرحله نخست ۱۵۰ داوطلب سامان‌دهی شوند و از توان آن‌ها در جهت کمک به کارکنان درمانی برای خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی استفاده شود.

جعفری بیان کرد: کسانی که تمایل به خدمت‌رسانی و کمک به کارکنان درمانی دارند، می‌توانند به کمیته پیشگیری ستاد مقابله با کرونای استان مراجعه و در طرح مردم یاران ثبت‌نام کنند.

او همچنین از افزایش نظارت‌ها درباره میزان اجرای پروتکل‌های بهداشتی در اصناف و اماکن عمومی خبر داد و تصریح کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، دستورالعمل‌های ابلاغی باید در همه اماکن اجرا شود و دستگاه‌های مربوط هم باید نظارت لازم را انجام دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: از این پس با افرادی که به‌صورت عمدی یا حتی سهوی دستورالعمل‌ها را رعایت نکنند و جان دیگر هم‌استانی‌ها را به خطر بیندازند، برخورد شدید خواهد شد و شهرداری مشهد هم برای نظارت بر میزان اجرای دستورالعمل‌ها در اماکن عمومی و حمل‌ونقل درون‌شهری طرح آن را تدوین خواهد کرد.

جعفری با اشاره به راه‌اندازی اولین نقاهت گاه بیماران کرونایی بعد از موج اول شیوع ویروس کرونا گفت: امروز اولین نقاهت گاه فعالیت خود را آغاز کرده است و تعدادی از بیماران به این مراکز منتقل شده‌اند و در آینده هم از ظرفیت این‌گونه مراکز برای استراحت بیماران کرونایی استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام// م.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ستاد مقابله با کرونا دستورالعمل های بهداشتی شیوع کرونا فاصله گذاری اجتماعی بیماران کرونایی دستورالعمل ها خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۴۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۳ مرکز مداخله‌گر دندانپزشکی در خراسان رضوی

سرپرست امور دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سال گذشته ۵۰۰بازدید از مراکز دندانپزشکی صورت گرفت که از مجموع بازدیدهای انجام شده ۳۸ مورد تذکر و برخورد، ۳۳ مورد ارجاع به مقامات قضایی و ۱۳ مورد پلمب مرکز مداخله‌گر حوزه دندانپزشکی به ثبت رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، مرتضی فغانی در جمع خبرنگاران گفت: در یک سال گذشته از 130 مطب و 122 درمانگاه و همچنین 110 درمانگاه ویژه دندانپزشکی و نیز 45 لابراتوار و 67 دندانسازی بازدید صورت گرفته است و  با 25 مداخله گر سلامت نیز برخورد قاطع شده است .

وی افزود: سال گذشته 500بازدید صورت گرفت که از مجموع بازدیدهای انجام شده 38 مورد تذکر و برخورد و 33 مورد ارجاع به مقامات قضایی و 13 مورد پلمب مرکز مداخله گر حوزه دندانپزشکی به ثبت رسید.

فغانی با اشاره به 34 بازدید صورت گرفته و مراجعه 100 هزار نفر به مراکز درمانی در نوروز امسال تصریح کرد: در راستای ارائه هر چه بهتر خدمات به زائران و مجاوران بارگاه رضوری، از 17 درمانگاه و 11 درمانگاه ویژه دندان پزشکی و 5 مرکز غیرفعال بازدید صورت گرفت .

سرپرست امور دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مهم ترین چالش پیشرو با مداخله گران سلامت را ضعف قانون به معنای بازدارنده نبودن آن در برخورد با مداخله گران سلامت دانست و گفت:  یکی از مهم‌ترین برنامه های پیشرو در حوزه امور دندانپزشکی برگزاری جلسات برای هم اندیشی با دادستانی و مسئولان قوه قضایه در راستای اصلاح صدور احکام خواهد بود .

فغانی با اشاره به اینکه  مداخله گران سلامت با سودجویی  از ناآگاهی مردم با عناوین پزشکی و پرستاری اقدام به فعالیت درمانی می‌کنند، خاطرنشان کرد: کارشناسان این حوزه به صورت مستمر بر اساس پایش های دوره ای و نیز شکایت صورت‌گرفته، حتی در خارج از زمان  اداری بر مراکز درمانی نظارت می‌کنند و عملکرد آنها را مورد پایش قرار می‌دهند. 

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • مهر و موم واحد‌های صنفی متخلف در رودسر
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • پلمب ۱۰ داروخانه گیاه پزشکی متخلف در داراب
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • پلمب ۴۸ واحد صنفی متخلف در مرند
  • پلمب ۱۲۴ مشاور املاک متخلف در قزوین
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • پلمب ۱۳ مرکز مداخله‌گر دندانپزشکی در خراسان رضوی