Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش عصر چهارشنبه مرکز خبر حوزه در پیام این مرجع تقلید آمده است: با تبریک و تهنیت سالروز ازدواج امیر المومنین علی(ع) و حضرت زهرا(س) لازم می‌دانم نکاتی را خدمت جوانان، بانوان و ملت شریف ایران عرض کنم.

پیام ادامه یافته است: جامعه اسلامی ما در شرایط خاصی قرار دارد چراکه وجود مشکلات عدیده اقتصادی و فشار زندگی بر مردم موجب ترس و وحشت قشر کثیری از جوانان، بانوان و مردان جامعه ما نسبت به آینده خود شده است، لکن آنچه بیش از همه نمود دارد و موجب نگرانی می‌باشد تغییر فرهنگ زندگی عمومی و غلبه برخی باورهای غلط در جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تغییر روحیه قناعت به تجمل‌گرایی، روحیه گذشت به منفعت‌طلبی، روحیه مسئولیت‌پذیری به بی‌مسئولیتی در قبال دیگران، کمتر شدن حیا و عفت عمومی، موجب تغییر در سبک زندگی مردم شده است.

پیام حاکی است: غلبه تفکرات غرب‌زده بر تفکرات اسلامی و توجه مردم به نگرش‌های غلط به بهانه مدرنیزه شدن و دوری از سنت‌های اصیل اسلامی، کم‌رنگ شدن فرهنگ قرض در جامعه و جایگزینی آن با فرهنگ سودجویی، کم‌توجهی به بزرگ‌ترها مخصوصاً پدر و مادر و بی‌توجهی به نصایح آن‌ها در برخی موارد، همگی موجب بروز مشکلات و گرفتاری‌ها شده است.

پیام می‌افزاید: متاسفانه در سال‌های نه‌چندان دور نیز شعار فرزند کمتر زندگی بهتر که برگرفته از همان فرهنگ مدرنیزه و غرب‌زدگی است، سبب کاهش فرزند آوری و ایجاد خطرات جدی برای جامعه در چشم‌انداز بلندمدت شده است، به‌طور حتم تغییر سبک زندگی با دستورالعمل و بخشنامه محقق نخواهد شد و نیازمند عزم و اراده ملی و مردمی می‌باشد.

در پایان این پیام آمده است: این‌جانب در آستانه سالروز ازدواج دو نور نیّر و پاک، حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) و حضرت زهرا(س) به‌تمامی جوانان و بانوان، پدران و مادران توصیه می‌کنم بااراده جمعی و توکل بر خدا و با سرلوحه قراردادن دستورات اصیل اهل‌بیت علیهم‌السلام، به سنت‌های اصیل اسلامی بازگشت کنند و به خانواده‌های عزیز نیز توصیه می‌کنم، با کم کردن فشار توقعات بر جوانان و سبک گرفتن مهریه و کاستن از آیین‌های پر زرق‌وبرق و برنامه‌های غیر ضرور زمینه ازدواج جوانان را فراهم آورند و به جوانان عزیز نیز توصیه می‌کنم با صبوری و توکل بر خدا و اصلاح سبک زندگی بر تشکیل خانواده‌ای پر امید و مؤمنانه همت گمارده و با فرزند آوری صحیح و تربیت فرزندانی صالح آینده خود و جامعه را تضمین نمایند.

از اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج امیرالمؤمنین(ع) و حضرت زهرا(س) (یکم مرداد) تا هفتم ذی‌الحجه (هفتم مرداد) به‌عنوان هفته ازدواج نام‌گذاری شده است.

برچسب‌ها قم والدین آیت الله العظمی علوی گرگانی ازدواج ساده بانوان سبک زندگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم والدین آیت الله العظمی علوی گرگانی ازدواج ساده بانوان سبک زندگی قم والدین آیت الله العظمی علوی گرگانی ازدواج ساده بانوان سبک زندگی سبک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۴۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۲۹ زوج دهه شصتی در قزوین

در مراسمی از ۲۹ نفر از زوجین شهرستان قزوین و ۴ نفر از بانوان دهه شصتی دارای فرزند تجلیل به عمل آمد.

علیخانی مدیر کل امور بانوان استانداری در این مراسم گفت: طبق پژوهش‌های انجام شده دهه شصتی‌ها جزو سرمایه‌های این کشور هستند و مسائل و مشکلات خودشان را هم دارند و امیدواریم با توجه به مهارت‌هایی که دارند زندگی آرام و پر مهری را تجربه کنند.

علیخانی افزود: مرکز خدمات ازدواج در حال راه اندازی است و خدماتی در حوزه مشاوره و تسهیلات و مسائل ازدواج به افراد تعلق می‌گیرد که به زودی انجام خواهد شد. افرادی که وارد مرحله زندگی مشترک شده اند می‌توانند از خدمات این مرکز استفاده کنند. چون افراد از دو خانواده متفاوت هستند نیاز به گذشت و مهارت زیادی هست تا زندگی‌ها دوام پیدا بکند و شرایط آرامش برای تربیت خودمان و فرزندانمان فراهم شود.

حجت الاسلام محمد حسینی کارشناس امور خانواده هم در این مراسم گفت: مادران امانت داران فرزندانشان هستند و به گفته شهید مطهری هیچ مقامی بالاتر از مادری برای یک زن نیست.

وی بهترین زمان برای فرزند آوری بعد از ازدواج را شناخت قابلیت‌های لازم برای والد شدن، پذیرش روانی برای بچه دار شدن هر دو زوج، پشتیبانی از همسر عنوان کرد.

خیری فر مشاور امور بانوان اداره کل ثبت اسناد استان گفت: با توجه به کاهش آمار ازدواج جوانان دهه شصت تصمیم شد برای ترغیب به ازدواج از زوجینی که در سال ۱۴۰۲ ازدواج کرده اند تجلیل به عمل آید و برای حمایت از فرزند آوری این افراد هدیه‌ای به مبلغ دو میلیون و پانصد هزارتومان به صورت بن خرید سیسمونی به افراد اهدا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • معلمان سکانداران علمی جامعه هستند
  • گردهمایی موسسات مردمی گلستان در زمینه خانواده، جمعیت و هویت زن امروز در گرگان
  • فراهم کردن زمینه تحصیل و ازدواج از مهم‌ترین اهداف کمیته است
  • نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • تجلیل از ۲۹ زوج دهه شصتی در قزوین
  • هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی