Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@16:11:26 GMT

کاهش ۱.۴ درصدی نرخ تورم سالیانه در تیرماه

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۱۴۵۴۱

مرکز امار نرخ تورم تیرماه را منتشر کرد.  نرخ تورم سالیانه که درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن است در تیر ۹۹ کاهشی شد.

نرخ تورم سالیانه تیر ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای کشور به ۲۶.۴ درصد رسید. 

هم‌چنین نرخ تورم سالیانه برای خانوارهای شهری و روستایی ۲۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصد است  که به ترتیب ۱.۳ و ١.٨ واحد درصد نسبت به ماه قبل کاهش داشته است.

نرخ تورم نقطه‌ای تیر ۹۹ رشدی ۴.۴ درصد رشد داشت

منظور از نرخ تورم نقطه‌ای، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه مشابه سال قبل است. نرخ تورم نقطه‌ای در تیر ماه ١٣٩٩ به عدد ۲۶.۹ درصد رسیده است؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ٢٦.٩ درصد بیشتر از تیر ١٣٩٨ برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده­‌اند.

نرخ تورم نقطه‌ای تیر ماه ١٣٩٩ در مقایسه با خرداد ماه ۴.۴ واحد درصد افزایش یافته است. نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی ها و دخانیات» با افزایش ۶.۱ واحدی درصدی به ٢١.٠ درصد و گروه «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» با افزایش ٣.٤ واحد درصدی به ٢٩.٨ درصد رسیده است.

این در حالی است که نرخ تورم نقطه‌ای برای خانوارهای شهری ۲۷ درصد است که نسبت به ماه قبل ۴.۳ واحد درصد افزایش داشته است. 

هم‌چنین این نرخ برای خانوارهای روستایی ۲۵.۹ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ۴.۸ واحد درصد افزایش داشته است.

افزایش نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور

 نرخ تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه قبل است. نرخ تورم ماهانه تیر ١٣٩٩ برابر ۶.۴ًدرصد رسیده که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل، ٤.٤ واحد درصد افزایش داشته است. تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» و «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» به ترتیب ٦.٧ درصد و ٦.٣ درصد بوده است.

نرخ تورم ماهانه برای خانوارهای شهری ۶.۵ درصد است که نسبت به ماه قبل، ٤.٥ واحد درصد افزایش داشته است. این نرخ برای خانوارهای روستایی ٥.٩ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ٣.٧ واحد درصد افزایش داشته است.

گوشت و لبنیات بیشترین رشد قیمت در تیرماه

در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بیشترین افزایش قیمت تیرماه ۹۹ نسبت به ماه قبل مربوط به گروه «گوشت قرمز و گوشت ماکیان» (مرغ ماشینی)، گروه «شیر، پنیر و تخم‌­مرغ» (تخم‌­مرغ)، و گروه «نان و غلات» (ماکارونی و انواع برنج خارجی) است. در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات»، گروه «حمل و نقل» (قیمت انواع خودرو و لاستیک خودرو)، گروه «تفریح و فرهنگ» (قطعات کامپیوتر، دوچرخه بچه­گانه، لپ­تاپ) و گروه «مسکن و آب، برق گاز» (اجاره) بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

درصد تغییرات شاخص قیمت در دهک های هزینه‌ای کل کشور در ماه جاری

دامنه تغییرات نرخ تورم سالانه در تیر ماه ١٣٩٩ برای دهک‌های مختلف هزینه‌ای از ۲۴.۲درصد برای دهک اول تا ٢٨.٩ درصد برای دهک دهم است...

برچسب‌ها مرکز آمار ایران تخم مرغ تورم نرخ تورم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرکز آمار ایران تخم مرغ تورم نرخ تورم مرکز آمار ایران تخم مرغ تورم نرخ تورم واحد درصد افزایش داشته نرخ تورم سالیانه نرخ تورم نقطه ای نرخ تورم ماهانه برای خانوارهای نسبت به ماه قبل تیر ماه ١٣٩٩ شاخص قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۴۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلجی: بانی اصلی تورم ۶۰ درصدی مدعی تورم شده است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در نشست شورای اداری استان ایلام اظهارکرد: هیچ میدانی مانند غزه رسواکننده مدعیان حقوق بشر نیست. دامنه لشکرکشی و سرکوب به نفع رژیم صهیونسیتی امروز به دانشگاه‌ها و مراکز علمی اروپا و آمریکا رسیده است.

وی افزود: آرایش رسانه‌ای دشمن سال‌ها است تغییر کرده و حالت آفندی گرفته و یک شکلی گرفته که نه تنها به نقاط ضعف که به نقاط قوت هم حمله می‌کند؛  به عنوان مثال اربعین برای ما یک نقطه قوت و صحنه بی نظیر است که به همین هم حمله می‌کنند. یک جنگ نفس‌گیر در روایت سازی داریم و درگیر جنگ مدیریت پیام و روایت درست هستیم.

خلجی در واکنش به ادعا‌های مطرح شده مسئولان دولت قبل مبنی بر اینکه تورم در این دولت فعلی طی ۸۰ سال گذشته نظیر نداشته است، تأکید کرد: فراموش نکنیم سه سال پیش که دولت تحویل گرفته شد، روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ تا فوتی کرونایی داشتیم، مدارس و بازار‌ها و دانشگاه‌ها تعطیل بود و چشم‌انداز روشنی وجود نداشت. تورم هم ۶۰ درصد بود. حالا بانی اصلی تورم ۶۰ درصدی، مدعی شده و می‌گوید با تورمی روبرو هستیم در ۸۰ سال گذشته نظیر نداشته است، در حالی‌که شما در واقع یک زمین سوخته تحویل دولت بعدی دادید که آواربرداری از آن، سال‌ها طول می‌کشد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت ادامه داد: امروز پس از حدود دو سال و نیم، تورم ۶۰ درصدی ابتدای دولت به زیر ۴۰ درصد رسیده و در فروردین ماه وارد کانال ۳۰ درصد شد آن هم در اوج فشار‌های تحمیلی علیه کشور و شرایط خاص سیاسی و امنیتی منطقه و جهان.

وی افزود: دولتی شما تحویل دادید که تا بالاترین سطوح آن بوی نفوذ می‌آمد، نه تنها ارتباط دولت با مردم قطع بود بلکه حتی وزیران و مدیران ارشد هم نمی‌توانستند رئیس جمهور را ببیند، اما امروز رئیس جمهور بین مردم است.

خلجی همچنین گفت: در بخش زیرساخت با مشکلاتی مانند قطعی برق و عدم فروش نفت مواجه بودیم به نحوی که خودشان می‌گفتند اگر کسی ۲۰۰ هزار بشکه نفت فروخت آن را وزیر نفت می‌کنیم، اما امروز حدود یک میلیون و پانصد هزار بشکه نفت می‌فروشیم.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت بیان کرد: قطع ارتباطات خارجی، دامن زدن به حاکمیت دو گانه، رشد تولید نزدیک صفر درصد در دهه ۹۰ را فراموش نکرده‌ایم.

وی در پایان اظهارداشت: امسال رشد تولید بعد از دو سال بالای ۶ درصد بود که البته باید به ۸ درصد برسد، در حوزه مسکن، تولید مسکن منفی بود که امسال به مثبت ۳ و ۴ رسیده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تورم ترکیه به ۷۰ درصد افزایش یافت
  • تورم در ترکیه به ۷۰ درصد رسید
  • تورم آلمان دوباره افزایش یافت
  • خلجی: بانی اصلی تورم ۶۰ درصدی مدعی تورم شده است
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • قیمت طلا و سکه امروز 12 اردیبهشت 1403
  • افزایش فرزندآوری در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال | روند صعودی زایمان فرزند چهارم و پنجم
  • رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال/ کاهش چشمگیر روند رشد منفی جمعیت در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال