Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@17:11:07 GMT

هشدارهای کرونایی در مازندران به ییلاقات رسید

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۱۴۵۷۸

هشدارهای کرونایی در مازندران به ییلاقات رسید

حسین حسن نژاد روز چهارشنبه در جلسه ستاد شهرستانی مقابله با ویروس کرونا در آمل با اشاره به اینکه این دوره از بیماری، روستاییان و ییلاقات را نیز درگیر کرده است از بخشداران و دهیاران خواست نسبت به عدم  برگزاری مراسم ها و ورود و خروج افراد در روستا ها و ییلاقات کنترل لازم را انجام دهند و  نسبت به عدم حضور مردم در ییلاقات طی  روزهای آینده اقدام نمایند تا زنجیره انتقال بیماری قطع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در مراکز صنعتی و کارگاه ها پروتکل‌های بهداشتی بالای ۸۰ درصد رعایت می شود افزود: به نظر می رسد عامل اصلی شیوع بیماری در این شهرستان برگزاری مراسم های عروسی و عزا بوده است.

معاون ساتاندار مازندران با اشاره به اینکه تالارها و مراکز پرتراکم و پرتجمع کانون اصلی گسترش بیماری کرونا هستند اظهار داشت که در این اماکن زیر ۲۰ درصد اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت می گردد.

حسن نژاد با بیان اینکه باید تصمیم جدی جهت قطع زنجیره انتقال بیماری گرفته شود تا مردم باردیگر احساس آرامش خود را به دست بیاورند افزود: باید در این رابطه برخی از رفتارها که موجب سرعت انتقال بیماری می شود را کاهش بدهیم و با اتکاء به ظرفیت های شهرستان گام برداریم . 

وی افزود : باتوجه به شرایط فوق حاد در شهرستان آمل تمام بانکها و ادارات با حداقل ظرفیت ممکن نسبت به خدمات رسانی به مردم اقدام نمایند و برای حفظ سلامت مردم و همکاران و با استناد به کاهش مصرف برق در ساعات پیک مصرف برق دورکاری و حتی با رعایت یک سوم و کاهش نیرو اقدام نمایند و شهرداریها نیز با حداقل نیرو خدمات رسانی نمایند .

معاون سیاسی استاندار مازندران گفت : تعطیلی بازار نیز به گونه ای باشد که مردم کمترین حضور را در سطح شهرستان داشته باشند .

وی با بیان اینکه بسیج نسبت به تولید ماسک برای حافظان سلامت و هدیه ماسک و توصیه به مردم در سطح شهر فرهنگ سازی نماید، افزود: برای کنترل این بیماری به تلاش همه جانبه نیاز است و مردم باید برای حفظ جان خود با رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی تلاش نمایند.

گفتنی است شهرستان آمل  یکی از ۱۳ شهرستان با وضعیت قرمز در استان مازندران است که طی  دو هفته اخیر با سیر صعودی بیماران کرونایی در این شهرستان ، بیماران بستری  از مرز ۴۵۰ نفر عبور کردند.

ویروس کرونا سی ام بهمن ماه سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار در بابل در مازندران شیوع یافت و در پیک دوم این بیماری که از نیمه دوم تیرماه در استان بار دیگر  روند صعودی به خود گرفت به طوری که هم اکنون  بیش از یکهزار و ۸۰۰ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل تحت درمان قرار دارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا استانداری مازندران مازندران آمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استانداری مازندران مازندران آمل ویروس کرونا استانداری مازندران مازندران آمل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۴۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۸ پروژه نیمه‌کاره حوزه کتابخانه‌های عمومی در مازندران

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران از ۲۸ پروژه نیمه‌کاره در حوزه کتابخانه‌های عمومی این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، سکینه خاتون‌مهدیان، در اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی آمل واقع در سالن شهیدان عباس‌زاده این شهرستان با بیان اینکه از ۱۲ میلیون عضویت در کتابخانه‌های عمومی کشور، سه میلیون و ۸۰۰ عضو شامل مازندران هستند، اظهار کرد: از ۱۲۴ باب کتابخانه در این استان شش باب سال گذشته اضافه شد.

وی با بیان اینکه دو باب مشارکتی واقع در زندان و مستقل شباهنگ آمل به بهره‌برداری رسید، افزود: در آمل کتابخانه‌های داریم که پاسخگوی نیاز مردم این شهر نیستند، متقاضیان این شهر با ورود به کتابخانه با نبود فضا و صندلی مواجه می‌شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با تاکید بر اینکه این حجم از حضور در کتابخانه‌ها به اطمینان خانواده‌ها نسبت به فضای امن کتابخانه برمی‌گردد، اظهار داشت: با وجود چنین استقبالی باید بیشتر در این حوزه کار کرد.

مهدیان با بیان اینکه سه کتابخانه جوابگوی شهرستان آمل را نمی‌دهد و ساخت کتابخانه مرکزی بهترین راهکار است، گفت: باید در سال‌جاری و طی سفر رئیس‌جمهور به این استان، استارت کار ساخت کتابخانه مرکزی این شهرستان زده شود و با کمک و ظرفیت خیرین به ساخت کتابخانه بپردازیم.

وی از ۲۸ پروژه نیمه‌کاره در مازندران خبر داد و مطرح کرد: استان آمادگی ساخت کتابخانه مرکزی آمل را در صورت فراهم شدن زمین جهت ساخت با آخرین تجهیزات و امکانات دارد.

چشم‌انتظاری ۵۰ ساله آملی از بهره‌مندی کتابخانه مرکزی

یوسف لاطف رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی آمل نیز در این نشست با اشاره به فعالیت شش کتابخانه نهادی در این شهرستان گفت: آمل از یک کتابخانه روستایی و دو کتابخانه مشارکتی زندان بند مردان و زنان و کتابخانه مستقل شباهنگ و ۱۰ کتابخانه برخوردار است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ با افزایش چهاردرصدی نسبت به سال ۱۴۰۱، شاهد عضویت هفت هزار و ۱۶۹ هزار نفر در کتابخانه‌ها بوده‌ایم، افزود: تمام تلاش و هدف این نهاد در سال‌جاری رساندن به ۹ هزار عضویت است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی آمل با اشاره به اینکه در امر امانت با ۷۴ هزار و ۷۷۷ جلد به رشد ۱۰ درصدی رسیدیم و در سال‌جاری هدف ارائه ۹۰ هزار جلد کتاب است، تصریح کرد: در مجموع ۱۰۷ هزار و ۲۳۹ منبع کتاب داریم که این تعداد دو سال گذشته ۱۰۲ هزار و ۱۷۶ جلد بود و هدفمان در سال‌جاری، تعداد ۱۱۵ هزار جلد است.

لاطف عنوان کرد: در اجرای تأمین نیم درصدی شهرداری، هدف اول یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و در هدف دوم دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و نهایی به چهار میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان خواهد بود.

وی با اشاره به اجرای ۷۴۱ برنامه در سال گذشته اظهار داشت: بارها برای ساخت کتابخانه مرکزی جلسات برگزار شد و حتی دو تا زمین در این شهرستان مطرح شد که اولی واقع بلوار بسیج بود، اما به دلیل کمبود زمین در کمیسیون ۵ مورد توجه قرار نگرفت، در ادامه زمین دوم بلوار ولایت، روبه‌روی قجرمحله معرفی شد که به دلیل مسائل زمین در امر معارضه به بن‌بست خوردیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه برای بهره‌مندی از یک کتابخانه مرکزی نیم قرن است که درگیر هستیم، اظهار داشت: با توجه به تعداد عضویت و متقاضیان، کتابخانه عمومی فعلی جوابگوی مردم این شهرستان نیست.

وی با اشاره به حضور اعضای مجمع خیران و ظرفیت آنها از مساعدت ۵۰ میلیون تومانی این مجمع نسبت به کتابخانه عمومی شهرستان در سال گذشته خبر داد.

کد خبر 751327

دیگر خبرها

  • آگهی مزایده عمومی فروش ضایعات
  • کشف بیش از یک میلیارد ریال پارچه قاچاق در مرز آستارا
  • ۲۸ پروژه نیمه‌کاره حوزه کتابخانه‌های عمومی در مازندران
  • ساکنان رفح به هشدارهای تل آویو درباره تخلیه وقعی ننهادند
  • هشدارهای آمریکا درباره سفر به آلمان جدی شد
  • اطلاعیه قطعی گاز در بخشی از شهر کرج
  • کمک ۶۵۰ میلیون ریالی بانوی جویباری به مردم غزه
  • ورود دام به ییلاقات شمال دامغان «ممنوع» شد
  • امدادرسانی به ۵۵ نفر حادثه دیده سیل و آب گرفتگی در خلخال
  • قلع و قمع 12 فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل