Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سعید نمکی در حاشیه برگزاری جلسه مجازی وزرای بهداشت کشور‌های مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، اظهار کرد: در این نشست عنوان کردم که در سطح کشور، حداقل یک هزار و ۲۰۰ مرکز بهداشتی ۱۶ تا ۲۴ ساعته دایر کرده ایم و با ایزوله کردن افراد دارای علائم در منزل، بار بیمارستان‌ها را کاهش داده ایم.

تولید و عرضه داروی رمدسیویر در کشور

وی افزود: علیرغم تحریم‌های ظالمانه توانستیم دارو‌های مورد نیاز بیماران کووید ۱۹ را وارد کرده و در کشور نیز تولید کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوایل هفته آینده دو شرکت داروسازی در کشور، داروی رمدسیویر به عنوان یکی از دارو‌هایی که در بخشی از بیماران کووید ۱۹ تاثیراتی داشته را تولید و به بیمارستان‌های مورد نیاز، عرضه می‌کنند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در این نشست گزارشی دادم مبنی بر اینکه خوشبختانه در بخش ساخت واکسن کرونا توفیقات بسیار قابل توجهی داشته ایم و تست‌های اولیه را پاس کرده ایم و امیدوارم که به مراحل امیدوارکننده‌ای برسیم.

کشور‌های منطقه باید بتوانند از تجارب یکدیگر استفاده کنند

نمکی عنوان کرد: امروز سه توصیه مهم به سازمان جهانی بهداشت کردیم؛ اولین توصیه ما این بود که کشور‌های منطقه باید بتوانند از تجارب یکدیگر استفاده کنند و توفیقات حاصل شده را به اشتراک بگذارند. دومین نکته‌ای که به عنوان یک نگرانی اعلام کردیم، این است که متاسفانه گرفتاری سازمان‌های عضو سازمان جهانی بهداشت و مبارزه نفس گیر با کرونا باعث شده که اکثر کشور‌ها از توجه به سایر مسائل بهداشتی از جمله واکسیناسیون، مراقبت از گروه‌های هدف مانند مادران باردار، کودکان و سالمندان، مبارزه با بیماری‌های واگیردار مانند سل، فلج اطفال، سرخک و سرخجه، ایدز، بیماری‌های غیرواگیر مانند دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی و گرفتاری‌های روحی و روانی غافل شوند.

وی افزود: اوایل هفته نشستی با روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور داشتیم که آن‌ها را مکلف کردم که فردی را به عنوان مدیر اجرایی پروژه کووید ۱۹ منصوب کنند تا سایر همکاران بتوانند به سایر مسائل بهداشتی و درمانی بپردازند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: سومین توصیه ما به سازمان جهانی بهداشت این بود که با زورگویی و فشار بعضی از زورگویان جهانی به کشور‌ها در مورد تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی، مقابله کنند تا همه کشور‌ها از نظر اقتصادی بتوانند بیماری‌های واگیر به ویژه کووید ۱۹ را به خوبی مدیریت و با آن‌ها مقابله کنند.

آمادگی ایران برای همکاری با کشور‌های منطقه در مقابله با کرونا

نمکی در خصوص همکاری‌های ایران با کشور‌های منطقه برای مقابله با کرونا، گفت: تاکنون چندین نشست ویدئوکنفرانسی با وزرای بهداشت کشور‌های دوست و همسایه و سایر کشور‌های منطقه داشته ام و در خصوص انتقال تجربیات ایران به همه کشور‌های منطقه، اعلام آمادگی کرده ایم.

وی تصریح کرد: روز گذشته جلسه مفصل و طولانی با وزیر بهداشت عراق در تهران داشتیم و اعلام کردیم که در انتقال تجارب خودمان به خصوص روش بسیار موفقی که برای غربالگری کل جمعیت کشورمان داشتیم و همچنین انتقال تجارب فنی دیگری که در این مدت اندوخته ایم مانند پروتکل‌های درمانی که توسط تیم‌های تحقیقاتی در کشور دنبال کردیم و همینطور دارو‌هایی که خوشبختانه توانسته ایم در داخل کشور تولید کنیم، آمادگی کامل کردیم.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کرونا واکسن کرونا رمدسیویر وزیر بهداشت سعید نمکی پارسی خبر سازمان جهانی بهداشت کشور های منطقه وزیر بهداشت کووید ۱۹ کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۴۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوزستان عاری از بیماری مالاریا

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، همایون امیری با اشاره به ۲۵ آوریل روز جهانی مالاریا گفت: سازمان جهانی بهداشت با نامگذاری روزی به نام روز جهانی مالاریا، بر مبارزه جمعی و آگاهانه با هدف جهانی عاری از مالاریا، تاکید می‌کند. شعار سازمان جهانی بهداشت برای روز جهانی مالاریا در سال ۲۰۲۴، «پیاده‌سازی استراتژی‌های جدید و اقدامات نوآورانه در حذف مالاریا به ویژه در مناطق محروم» تعیین شده است.

وی افزود: مالاریا یکی از قدیمی‌ترین بیماری‌های عفونی شناخته شده در جهان است و هنوز در بسیاری از کشور‌ها از مشکلات مهم بهداشتی است. انگل این بیماری توسط نیش پشه‌های آنوفل آلوده، از فرد بیمار به فرد سالم منتقل و موجب بروز بیماری می‌شود. پشه آنوفل بومی ایران است.

امیری با بیان اینکه در تمام مناطق کشور، گونه‌های مختلف این پشه وجود دارد، ادامه داد: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان بیشترین موارد مالاریا بومی کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

مهمترین علائم بیماری شامل تب، لرز، تهوع و استفراغ، خستگی و رنگ پریدگی است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت خوزستان اضافه کرد: با توجه به اهمیت این بیماری، بسیاری از کشور‌های جهان از جمله ایران برنامه حذف مالاریا را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی می‌گوید: در خوزستان با انجام اقداماتی مانند بیماریابی فعال، اجرای نظام مراقبت سندرمیک و اجرای مراقبت حشره‌شناسی، در ۱۰ سال اخیر هیچ موردی از «انتقال محلی» بیماری مالاریا مشاهده نشده و همه بیماران شناسایی‌شده، در خارج از خوزستان آلوده شده‌اند و این روند موجب شده است خوزستان به هدف حذف مالاریا دست یابد.

همایون امیری افزود: بیماریابی فعال در جمعیت‌های هدف به منظور پیشگیری از انتقال بیماری انجام می‌شود و پرسنل بهداشت علاوه بر اینکه در طول ماه در مناطق مختلف کار شناسایی این بیماری را از طریق نمونه‌گیری از افراد مشکوک و بررسی آب‌های راکد رصد می‌کنند، در صورت شناسایی یک فرد مبتلا، اخذ نمونه از اطرافیان وی و همچنین درمان و پیگیری مبتلایان را نیز بر عهده دارند.

به گفته مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت خوزستان؛ همه مراکز، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت آمادگی ارائه خدمات بیماریابی و درمان مالاریا را دارند.  

دیگر خبرها

  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • وزیر بهداشت: مراکز دندانپزشکی دولتی افزایش می‌یابد
  • خوزستان عاری از بیماری مالاریا
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • وزیر بهداشت خبر داد؛ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • دیدار‌ چهره به چهره وزیر بهداشت با مردم منطقه ۱۸ تهران
  • دیدار وزیر بهداشت با ساکنان منطقه ۱۸ تهران
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا