Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نتیجه فشردگی مسابقات فوتبال به خاطر محدودیت زمانی ناشی از وقفه به وجود آمده پس از شیوع کرونا، قوانین جدیدی وضع شد که عملکرد تیم‌ها را تحت تأثیر قرار داده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه مارکا در گزارشی به بررسی تأثیر افزایش تعداد تعویض‌ها در مسابقات فوتبال به پنج مورد و اعطای دو وقت استراحت دو دقیقه‌ای به تیم‌ها برای نوشیدن آب در هر یک از دو نیمه بازی‌ها پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر دوی این موارد که پس از آغاز مجدد مسابقات در لیگ‌های نیمه‌تمام پس از وقفه سه چهار ماهه ناشی از شیوع کرونا تصویب شد، موافقان و مخالفان خاص خودش را داشته است. از یک سو کمال‌گرایان وسواسی دنیای فوتبال، معیارهای تازه معرفی شده را افراط‌گونه وصف می‌کنند و آن را از بین برنده ماهیت فوتبال می‌دانند. در سوی دیگر بسیاری از این ایده‌های جدید استقبال کرده‌اند و آنها را برای تسهیل امکان برگزاری مسابقات فوتبال در فصل گرم تابستان ضروری می‌دانند. در برخی لیگ‌ها 11 هفته و برخی دیگر هشت تا 9 هفته به پایان مسابقات مانده بود که این قوانین جدید معرفی شدند و شاید برای بسیاری از فوتبال‌دوستان جالب باشد که از تأثیر این دو قانون جدید فوتبال بر عملکرد و نتایج تیم‌ها مطلع شوند.

اکثر باشگاه‌ها از این معیارهای جدید راضی بوده‌اند، چرا که انجام 11 بازی در 39 روز یک چالش فیزیکی بزرگ است که اکثر بازیکنان به آن عادت ندارند به خصوص که بازی‌ها در گرم‌ترین روزهای سال در حال انجام است و این بر مشکلات آنها می‌افزاید. در لیگی مانند لالیگای اسپانیا، در هر هفته از بازی‌ها، مربیان تیم‌ها از 88.9 درصد از فرصت‌های تعویض‌شان استفاده کرده‌اند و در این میان تیم‌های سویا و لوانته دو تیم بوده‌اند که حداکثر استفاده را از قانون افزایش تعداد تعویض‌ها را انجام داده‌اند و در هر بازی به طور میانگین 4.9 تعویض انجام داده‌اند. در نقطه مقابل هم در میان 20 تیم لالیگا، رئال مادرید زین‌الدین زیدان، قهرمان لیگ با متوسط چهارتعویض در هر بازی کمترین تعداد تعویض را داشته است.

تفاوت تأثیرگذار

آمارها نشان می‌دهند که پس از آغاز مجدد مسابقات، 48 گل توسط بازیکنانی که به صورت تعویضی به میدان رفتند، به ثمر رسیده است اما در میان آن تنها شش گل توسط آن بازیکنانی به ثمر رسید که به‌عنوان تعویضی‌های چهارم یا پنجم تیم‌ها به میدان رفتند. در مجموع 12.5 درصد از گل‌های به ثمر رسیده در این مدت توسط بازیکنان تعویضی رقم خورده است. اگر این آمار را با تعداد کل گل‌های به ثمر رسیده در 110 بازی لالیگا پس از وقفه سه ماهه مقایسه کنیم، متوجه خواهیم شد که تعویض‌های اضافه تنها در 2.3 درصد از کل گل‌های به ثمر رسیده در 11 هفته پایانی لیگ نقش داشته‌اند.

تمدید یکساله قانون 5 تعویض در مسابقات فوتبال

 

با این حال آمار پاس‌های گل هم حائز اهمیت هستند و آمار‌ها می‌گویند که از زمان شروع مجدد مسابقات 27 پاس گل توسط بازیکنان تعویضی داده شده که تنها چهار مورد آن (15.3 درصد) توسط تعویضی‌های چهارم و پنجم بوده است و در مقایسه با کل پاس‌های گل به ثبت رسیده پس از شروع دوباره لیگ، این آمار به 1.5 درصد کاهش پیدا می‌کند.

به این ترتیب آمار‌ها نشان می‌دهند که افزایش تعداد تعویضی‌ها تنها به اندازه 10 گل (3.9 درصد از کل گل‌ها) در افزایش تعداد گل‌های لالیگا مؤثر بوده است و به این ترتیب نمی‌توان گفت که این قانون بر پرگل‌تر شدن بازی‌های لالیگا تأثیر بسزایی داشته است.

تایم‌اوت‌‌‌‌های اضافه

کولینگ بریک، واتر بریک یا تایم اوت اسامی هستند که برای وقفه دو دقیقه بازی‌ها به منظور دادن فرصت نوشیدن آب و جلوگیری از کم‌آب شدن بدن بازیکنان در گرمای تابستان، ذکر می‌شوند. این هم یکی دیگر از قوانینی بود که فیفا بعد از شیوع کرونا و کشیده شدن بازی‌ها به فصل گرما تصویب کرد. هر کدام از این تایم‌اوت‌ها در اواسط هر یک از دو نیمه بازی در نظر گرفته می‌شوند. همچون مورد قبلی این بار هم خیلی‌ها با قانون جدید مخالفت کردند، آن را برهم زننده ریتم بازی دانستند و مدعی شدند توصیه‌های تاکتیکی که مربیان در این مهلت کوتاه به بازیکنان‌شان ارائه می‌کنند، می‌تواند روند بازی‌ها را تغییر دهد.

طبق آمار‌ها، 35 گل از 257 گل به ثمر رسیده در لالیگا پس از شروع دوباره مسابقات (14 درصد) در فاصله دقایق 31 تا 45 و 66 گل دیگر در فاصله میان دقایق 75 تا 90 (26 درصد) که مجموعاً 40 درصد از کل گل‌های 11 هفته پایانی لالیگا را شامل می‌شوند، رقم خورده‌اند.

این آمارها نشان می‌دهد که سهم قابل توجهی از گل‌های لالیگا پس از تایم‌اوت‌ها بوده است، اما آمار گل‌های به ثمر رسیده در این دقایق پیش از شیوع کرونا چگونه بود؟

پیش از وقفه سه ماه لالیگا به خاطر شیوع کرونا هم دقیقاً 40 درصد از کل گل‌های لیگ در همین فواصل زمانی به ثمر رسید و تنها تفاوتش این بود که در آن مقطع گل‌های به ثمر رسیده در فاصله دقایق 31 تا 45، شانزده درصد از مجموع کل گل‌ها و گل‌های به ثمر رسیده در فواصل دقایق 75 تا 90، بیست‌و‌چهاردرصد از مجموع کل گل‌های لیگ بودند.

در نهایت می‌توان گفت که دو قانون تازه تعریف شده برای فوتبال در روزهای پساکرونا، منتقدان و حامیان خاص خودش را خواهد داشت، اما در لالیگا آمارها این‌گونه نشان می‌دهند که این دو قانون در نتایج و عملکرد تیم‌ها در قیاس با مقطع قبل از شیوع کرونا تفاوت محسوسی به وجود نیاورده است.

انتهای پیام/

R1015163/P/S3,1410/CT10 واژه های کاربردی مرتبط فوتبال لالیگا ویروس کرونا بیشتر بخوانید... یوفا قانون ۵ تعویض را اجرا نمی‌کند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... یوفا قانون ۵ تعویض را اجرا نمی‌کند واژه های کاربردی مرتبط فوتبال لالیگا ویروس کرونا پربیننده‌ترین اخبار ورزشی ۱ ادامه حضور بیرانوند در قرنطینه و غیبت در عکس تیمی آنتورپ ۲ کرمی به شاهین شهرداری بوشهر پیوست ۳ فکری: دیدار فردای ما مقابل استقلال یک بازی خانوادگی است/ برنده این بازی من هستم ۴ باشگاه شهر خودرو در آستانه محرومیتی سنگین/ شکایت مربی کروات به فیفا مشکل‌ساز شد + تصاویر ۵ آغاز رسمی همکاری وحید هاشمیان با اسکوچیچ در تیم ملی/ جلسه مرد کروات با استیلی + عکس ۶ زلاتان: درباره تمدید قرارداد پیولی چیزی نمی‌دانستم/ در میلان هر روز چیز جدیدی به گوش‌مان می‌رسد ۷ نامجومطلق: مجیدی گفته بود نظم و انضباط برای او از هر چیزی مهم‌تر است/ با نرفتن به جم کاری انسانی انجام دادیم ۸ جرارد: نسل طلایی تیم ملی انگلیس یک مربی مانند کلوپ می‌خواست/ سوارس در لیورپول با کسی تعارف نداشت مهمترین اخبار ورزشی ترابی: احترام گذاشتن به بازیکن توسط باشگاه از مسائل مالی مهم‌تر است/ هیچ ذهنیت و تصمیمی در مورد فصل آینده ندارم نامجومطلق: مجیدی گفته بود نظم و انضباط برای او از هر چیزی مهم‌تر است/ با نرفتن به جم کاری انسانی انجام دادیم باشگاه شهر خودرو در آستانه محرومیتی سنگین/ شکایت مربی کروات به فیفا مشکل‌ساز شد + تصاویر سهم ناچیز ورزش ایران از کرسی‌های بین‌المللی| صالحی امیری: برای کسب کرسی در IOC باید کاندیدایی در طراز بین‌المللی داشته باشیم مهمترین اخبار تسنیم وزیر بهداشت: تست‌‌های اولیه "واکسن کرونا" را پاس کرده‌‌ایم آمادگی قوه قضائیه برای کمک به دولت/ هماهنگی‌‌ با بانک مرکزی ‌برای برگرداندن ارزهای‌ صادراتی / برخورد قاطع قضایی با ‌متخلفان ظریف: یک ساعت صحبت امن تلفنی با پوتین داشتم/ قرارداد راهبردی درازمدت با روسیه تدوین می‌شود بازتاب دیدار مصطفی الکاظمی با رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های عربی گزارش دادستانی از معاینه اولیه جسد منصوری: شکستگی‌ در صورت، ‌کتف‌ها و سایر نقاط بدن درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فوتبال لالیگا ویروس کرونا فوتبال لالیگا ویروس کرونا گل های به ثمر رسیده افزایش تعداد تعویض مسابقات فوتبال شیوع کرونا تایم اوت تعویض ها بازی ها تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۴۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان

به گزارش همشهری آنلاین، در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت‌شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت‌شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند. به عبارتی، تعداد مردان فوت‌شده ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان است.

بر اساس این گزارش، سال گذشته ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت‌شده ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 847441 منبع: مهر برچسب‌ها مردان ثبت احوال خبر مهم زنان

دیگر خبرها

  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • خلاصه‌بازی رئال‌مادرید و رئال سوسیداد + فیلم
  • اوسمار: دریافت ۴ گل در فوتبال اصلا خوب نیست/ تمرکزم روی لیگ است نه تمدید قرارداد
  • اوسمار: خوردن ۴ گل ناراحتم می‌کند / حواسم به لیگ است نه تمدید!
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • احتمال محرومیت نمایندگان لالیگا از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • تصمیم جنجالی خاویر تباس؛ مسابقات لالیگا را در آمریکا برگزار می‌کنیم!
  • تایید شد: لالیگا از دو فصل دیگر در آمریکا!‏
  • تباس: برخی بازی‌های لالیگا در آمریکا برگزار خواهند شد!
  • بعد از سوپرکاپ در عربستان؛ مسابقات لالیگا در آمریکا!