Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترکیه اعلام کرد که این کشور توانسته با روسیه بر سر تنش در لیبی به توافق دست یابد و دو طرف بر برقراری آتش بس در لیبی تاکید کردند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آناتولی، ترکیه  اعلام کرد که این کشور توانسته با روسیه بر سر تنش در لیبی به توافق دست یابد.

در بیانیه ای که امروز  وزارت خارجه ترکیه در این ارتباط منتشر کرده، گفته شده که دو کشور بر این موضوع توافق کرده‎اند که تنش در لیبی از طریق ابزار نظامی قابل حل نخواهد بود و تنها از مسیر سازمان ملل و فرایند سیاسی می توان بر چالش‌ها در لیبی فائق آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه گفته شده دو کشور تلاش‌های مشترک خود را در راستای تشویق طرف های درگیری در لیبی به سمت برقراری یک آتش بس پایدار ادامه خواهند داد.

وزارت خارجه ترکیه با تاکید بر اینکه گفتگوها با مسکو در سطح مقامات ارشد انجام شده، همچنین تاکید کرده که دو طرف توافق کردند تا زمینه برگزاری مذاکرات میان طرف های داخلی در لیبی را با همکاری سازمان ملل فراهم کنند.

لزوم اعزام کمک‌های بشردوستانه به همه طرف‌ها و همچنین ایجاد گروه مشترک کاری درباره لیبی از دیگر موارد مورد توافق ترکیه و روسیه بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: روسیه ترکیه لیبی آتش بس درگیری در لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۴۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، «علی یرلیکایا» وزیر کشور ترکیه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور ۴۱ نفر را به اتهام ارتباط با «داعش» بازداشت کردند.

وی گفت که این بازداشت‌ها طی عملیات نیروهای امنیتی ترکیه در ۱۲ استان این کشور صورت گرفته است.

وزیر کشور ترکیه دوشنبه هفته جاری نیز اعلام کرده بود که نیروهای امنیتی کشورش چند فرد مظنون به همکاری با داعش را در شهر استانبول بازداشت کرده‌اند.

پلیس ترکیه ۱۲ فروردین نیز در یک عملیات گسترده در ۲۱ استان، ۵۱ نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرده بود.

وزیر کشور ترکیه بار دیگر بر مبارزه قاطعانه کشور خود با معضل تروریسم تاکید کرد.

نیروهای امنیتی ترکیه به طور مداوم پیگرد و بازداشت عناصر و هواداران گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور را در دستور کار دارند. این گروه تروریستی بارها مسوولیت عملیات تروریستی مختلفی را در ترکیه به عهده گرفته است.

دیگر خبرها

  • بازدید بیش از ۶۱ هزار مسافر کشتی کروز طی ۳ ماه از ترکیه
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • ۲۱۰ نفر در اعتراضات روز کارگر ترکیه بازداشت شدند
  • دستگیری ۴۱ مظنون داعشی در ترکیه
  • ترکیه ده‌ها نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرد
  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل