Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی با بیان جزئیاتی از شرایط پرداخت وام ودیعه مسکن به مستاجران گفت: بزودی و در چند روز آینده نحوه نام نویسی و ثبت نام از متقاضیان اعلام خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد اسلامی در حاشیه نشست سه جانبه ویدئو کنفرانسی با وزرای حمل و نقل افغانستان و ازبکستان در جمع خبرنگاران افزود: این ودیعه برای متقاضیان ساکن شهر تهران 50 میلیون تومان، در کلانشهر‌ها 30 میلیون تومان و در سایر شهر‌ها 15 میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کارگران و اقشار حقوق بگیر با حقوق و درآمد ثابت می‌توانند پس از ثبت نام در سامانه مربوطه و دریافت کد تاییدیه و با اخذ گواهی (کسر از حقوق) از محل کار خود و بدون نیاز به ضامن، به بانک‌های عامل مراجعه کنند.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، در این طرح خانوار‌های پنج نفره (پدر و مادر و سه فرزند) و کسانی که برای اولین بار خانه اجاره می‌کنند (ازدواج کنندگان جدید) و خانه اولی‌ها در اولویت اعطای تسهیلات کمک ودیعه مسکن هستند و پس از ثبت نام، مبلغ به حساب مالکان خانه‌ها واریز می‌شود و پس از پایان مبلغ قرارداد، اصل مبلغ به بانک مسترد خواهد شد.

وی افزود: در این مدت، مستاجران فقط کارمزد این ودیعه را که 13 درصد است پرداخت خواهند کرد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، برای افراد تحت پوشش سازمان‌های حمایتی کمیته امداد امام خمینی ره و سازمان بهزیستی نیز تسهیلاتی دیده شده است که از طرف خود دستگاه‌های مسوول اطلاع رسانی خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: جزئیات این طرح که از چندی قبل وعده تحقق آن را به مردم در ابتدای مرداد ماه داده بودیم بزودی و در چند روز آینده اطلاع رسانی خواهد شد و از جمله، معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی با حضور در رسانه ملی، امشب جزئیات این طرح را تشریح خواهد کرد.

گفتنی است بر اساس این طرح، کمک ودیعه اجاره مسکن در تهران 50 میلیون تومان، شهر‌های بالای یک میلیون نفر (شامل مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه) 30 میلیون تومان و سایر شهر‌ها 15 میلیون تومان تعیین شده است.

سود ودیعه مسکن در این طرح، 13 درصد است که ماهانه توسط مستاجران به بانک پرداخت می‌شود و اصل ودیعه بعد از اتمام قرارداد اجاره، به بانک مسترد خواهد شد.

داشتن اجاره نامه رسمی و معتبر با کد رهگیری و درآمد ثابت برای کارگران و کارمندان، دو شرط اصلی دریافت این تسهیلات است که بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا مشمول دریافت این تسهیلات خواهند شد.

انتهای پیام/

R1012122/P/S7,81/CT12 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی‌های بانکی امروز ۹۹/۰۵/۰۱|کاهش قیمت ارز در صرافی‌ها/ دلار ۲۰ هزار و ۳۵۰ تومان شد ۲ ۳ صندوق ETF دیگر دولتی، در صف ورود به بورس/ دارا دوم در مرداد عرضه می‌شود ۳ قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۵/۰۱|آخرین قیمت‌ها از بازار طلا و ارز ۴ سقوط واحدهای دارا یکم به زیر ارزش ذاتی ۵ مسکن ارزان قیمت در راه است ۶ زمان سفارش‌گیری عرضه اولیه امروز بورس اعلام شد ۷ نحوه تأمین پاداش بازنشستگی و افزایش ۵۰ درصدی حقوق در دستگاه‌های استانی+جزئیات ۸ هشدار وقوع سیلاب و وزش باد ۸۰ کیلومتری در گیلان و گلستان مهمترین اخبار اقتصادی رقم وام ودیعه مسکن مستاجران مشخص شد؛ ۵۰ میلیون تومان در تهران انحراف برخی طرح های اشتغال روستایی/ ۶۰۴ میلیارد تومان پول برگردانده شد نحوه تأمین پاداش بازنشستگی و افزایش ۵۰ درصدی حقوق در دستگاه‌های استانی+جزئیات تامین ذخایر گوشت کشور با خرید تولید داخل/ هر کیلو ۷۰ هزار تومان مهمترین اخبار تسنیم وزیر بهداشت: تست‌‌های اولیه "واکسن کرونا" را پاس کرده‌‌ایم گزارش| عربستان و هزینه‌های میلیارد دلاری برای عملیات روانی علیه ایران شمخانی: انتقام سخت‌تری در راه است آمادگی قوه قضائیه برای کمک به دولت/ هماهنگی‌‌ با بانک مرکزی ‌برای برگرداندن ارزهای‌ صادراتی / برخورد قاطع قضایی با ‌متخلفان ظریف: یک ساعت صحبت امن تلفنی با پوتین داشتم/ قرارداد راهبردی درازمدت با روسیه تدوین می‌شود درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی میلیون تومان ودیعه مسکن قیمت ارز خواهد شد شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۵۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصیبت جدید مستاجران

از کف تا سقف‌شان انباشته از کارتن‌های موز صادراتی است. کارتن‌های موز سمت راست به ردیف کارتن‌های زیره ۳ لایه و کارتن‌های سمت چپ به ردیف کارتن‌های زیره ۵ لایه اختصاص دارد.

به گزارش همشهری آنلاین، ردیف‌های تنگ هم که به کوهی کارتنی می‌مانند.

کارتن؛ یکی از مصائب مستاجران

عباس، کارگر یکی از همین حجره‌هاست. او هر روز پیش از طلوع آفتاب سراغ دیگر حجره‌ها می‌رود و کارتن‌های موز محکم و قابل استفاده را جمع‌آوری و خریداری می‌کند؛ بعضی‌ها را به تعداد و بعضی دیگر را به کیلوگرم می‌خرد. قبل از خرید هم به توصیه آقا جمشید (صاحب کارش) خوب کارتن‌ها را وارسی می‌کند تا عیب و ایرادی نداشته باشند.

از ساعت حدود ۱۰ صبح قبل از آمدن آقاجمشید، کارتن‌ها مرتب و منظم در حجره روی هم ردیف عمودی ردیف شده‌اند. کمی بعد از آن هم سر و کله مشتری‌ها که این روز‌ها اغلب مستاجر هستند، پیدا می‌شود. عباس هوای آن‌ها را دارد. چون خاطره‌های چندان خوبی از روزگار اجاره‌نشینی خود و اهل و عیالش ندارد. یکی از آن خاطرات همین تهیه کارتن‌های مقاوم برای اسباب‌کشی بود که باید بابت‌شان کلی هزینه پرداخت می‌کرد.

کارتن موزی کم از خدمات پکینگ ندارد!

یکی از مشتری با شنیدن قیمت کارتن‌های موز صادراتی از دهان عباس، کمی متعجب می‌شود و دوباره قیمت را می‌پرسد. عباس هم که عادت دارد به دیدن این تعجب کردن‌ها، تکرار می‌کند: «سایز بزرگ ۲۵ هزار تومان و سایز کوچک ۲۰ هزار تومان.» مشتری که هنوز متعجب است باز می‌پرسد: «این قیمت که گفتید برای همین کارتن‌های موزی‌ست دیگر؟» عباس، چای را لاجرعه سر می‌کشد: «بله؛ توی هر کدامشان می‌توانی از ۵ تا ۱۰ کیلوگرم با خیال راحت اسباب جای بدهی و با خودت ببریشان تا آن سر دنیا.»

مشتری که پیش از این کارتن‌های موز را از برخی اصناف با قیمت هر کارتن ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان تهیه می‌کرد و با شنیدن هزینه‌های چند ده میلیونی خدمات پکینگ ویژه اسباب‌کشی، دود از سرش برمی‌خاست، بی‌معطلی ۱۰ کارتن موز سایز کوچک از عباس خرید تا همه زندگیش را در آن بسته‌بندی کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مصیبت جدید مستاجران!
  • گلایه مستاجران قمی از مشکلات دریافت وام ودیعه مسکن
  • مصیبت جدید مستاجران
  • دست باز مستاجران در عقد قرارداد اجاره / با سامانه خودنویس، دیگر نیازی به مراجعه به مشاورین امکان نیست
  • ۷۷ درصد از مستاجران تهرانی موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند
  • پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال
  • افزایش ۱۰ درصدی وام ودیعه مسکن دانشجویی در سال تحصیلی آینده
  • مستاجران مراقب کلاهبرداری در سامانه خودنویس باشند
  • چرا هیچ دستگاه نظارتی به داد مستاجران نمی‌رسد | اختیار آینده زندگی ما دست صاحبخانه هاست! | مستاجران به ناچار اجازه می‌دهند بر سرشان کلاه برود
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها