Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- نخستین خوشه‌های طلایی برنج در مازندران به بار نشست و امروز طی مراسمی برداشت برنج به صورت مکانیزه برداشت شد و بنا به اعلام مسؤولان جهادکشاورزی مازندران پیش‌بینی می‌شود؛ میزان برداشت برنج در استان به یک‌میلیون و 500 هزار تن برسد.

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درساری: برداشت مکانیزه برنج با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور معاون استاندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، فرماندار بابل و تعداد اندکی از معاونان و مسؤولان بخش کشاورزی در مزرعه یک هکتاری روستای بالامیرکلا شهرستان بابل انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران در این آیین با بیان اینکه خوشحالیم یک‌بار دیگر در استان مازندران شاهد برداشت یکی از بهترین تولیدات این خطه هستیم، گفت: با توجه به اینکه امسال به عنوان" جهش تولید " نامگذاری شد بر اساس هدف‌گذاری‌هایی که انجام دادیم تصمیم بر این است میزان برداشت برنج در استان به یک میلیون و 500 هزار تن افزایش پیدا کند.

حسن خیریانپور ادامه داد: برای زراعت به‌ویژه در بخش برنج بحث مکانیزاسیون را پیگیر هستیم که کشت 55 هزار هکتاری مکانیزاسیون را به 100 هزار هکتار ارتقاء پیدا دادیم.

وی با اشاره به اینکه اصلاح بذر را جزو برنامه کاری خود داریم، افزود: پایانه‌های بسته‌بندی برنج، سورتینگ و نگهداری و صادرات از برنامه‌های مهم استان در حوزه زراعت است.

خیریانپور درباره اینکه برای تکمیل زنجیره مکانیزاسیون چه میزان تسهیلات در نظر گرفته شد، گفت: از محل بند الف تبصره 18 قانون بودجه، تسهیلات مناسبی لحاظ شد و در فروردین ماه امسال برای خرید 300 دستگاه نشاکار معادل 15 میلیارد تومان تسهیلات در اخیتار متقاضیان قرار داده شد تا سطح کشت مکانیزه برنج از 55 هزار هکتار به 100 هزار هکتار افزایش پیدا کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پایانه های بسته بندی برنج سورتینگ و نگهداری و صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۵۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت برنج به سبک مکانیزه در روستای کیامحله جویبار + فیلم

برنج پس از گندم یکی از پر تقاضاترین عنصر خانواده غلات است که در سفره‌های ما ایرانیان جایگاه ویژه‌ای دارد. شهر‌های شمالی کشور  به دلیل رطوبت، بارندگی های فراوان و زمین‌های مساعدی برای کشت برنج دارند.

در این روز‌های بهاری کشاورزان روستای کیامحله از توابع شهرستان جویبار استان مازندران نیز اقدام به کاشت برنج به روش مکانیزه کردند.

شهروندخبرنگار ما فیلمی ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: فرهاد ولی‌زاده - مازندران

بیشتر بخوانید:

آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • کاشت برنج به سبک مکانیزه در روستای کیامحله جویبار + فیلم
  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران
  • رصد دقیق ۴۷۰۰۰۰ هکتار برنج شمال با داده‌های فضایی
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • بارگیری روزانه ۲۰ تن برگ انگور از خلیل‌آباد
  • جعبه آماده ۵۰ عددی از کجا بخریم
  • خرید ساک دستی ۵۰ عددی آماده