Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اهمیت مساله محیط زیست بویژه در توسعه پایدار، همه‌جانبه، موزون، متوازن و همزمان کشور، گفت: حفاظت از محیط زیست تنها یک مسئولیت بخشی و محدود به دولت نیست؛ محیط زیست مسئله‌ای بنیادین است که بیش از پیش از هر چیز و هر جا باید به دغدغه ملی و مسئله ذهنی همه نهادهای حاکمیتی، همه دستگاه‌های اجرایی، همه نهادهای مدنی، همه بخش‌های عمومی و خصوصی و عموم شهروندان تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری بعد از ظهر امروز(چهارشنبه) در نشست با مدیران ارشد سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه مسئله محیط زیست از جمله مسائل بنیادین و ابرچالش‌های توسعه پایدار است،‌ اظهار داشت: اگر چه در شرایط کنونی کشور با مسائل خطیر و مهم نظیر پر دامنه شدن شیوع کرونا، تحریم ظالمانه، محدودیت فروش نفت، کاهش بهای نفت و نتیجتاً کم شدن منابع اقتصادی و مالی دولت روبه‌روست اما همه اینها نمی‌تواند از اهمیت و اولویت مسائل محیط زیست برای امروز و آینده ایران کم کند.


وی افزود: غالب اقتصاددانان کشور حتی پیش از وضعیت کنونی، چالش محیط زیست را در کنار شش چالش کاهش منابع آب، بیکاری، فساد اداری، مشکلات نظام تصمیم سازی و تصمیم‌گیری، مسئله بانک‌ها و مسئله انسجام سیاسی و گفتگوی ملی از جمله ابرچالش‌های تاثیرگذار بر توسعه اقتصادی کشور می‌دانند.


معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه امروز می‌توان به وضوح دید که دامنه تأثیر این ابرچالش‌ها از اقتصاد فراتر رفته و چندوجهی و چند زمینه‌ای شده‌اند، تصریح کرد: نمی توان از تاثیر مسایل زیست محیطی نظیر تغییرات اقلیمی یا خشکسالی‌های موضعی و خشک شدن دریاچه‌هایی مثل ارومیه و هامون و غیره و یا گسترش ریزگردها در خوزستان و برخی استان‌های دیگر در حوزه های اجتماعی و سیاسی و فرهنگی چشم پوشید.


جهانگیری با تاکید بر اجرای پیوست های زیست محیطی در اجرای طرح های توسعه، گفت: اصل پنجاهم قانون اساسی حفاظت از محیط زیست را به عنوان دارایی مشترک نسل امروز و فردا یک وظیفه همگانی می‌داند.


وی به جایگاه محیط زیست در تحولات علمی و جنبش ها و فعالیت های مدنی اشاره کرد و افزود: سیاست‌ها و برنامه‌های زیست محیطی ما چه آنها که ناظر به نتایج عاجل و آنی هستند و چه آنها که ناظر به سیاست‌های بلند مدت‌اند باید با جامعیت، عقلانیت و سنجیدگی طراحی و اجرا شوند.

ادامه دارد...

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معاون اول رييس جمهور اسحاق جهانگیری محیط زیست حفاظت از محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۵۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زست مازندران اعلام کرد:ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان طی یک هفته گذشته حین گشت و کنترل درشهر‌های چالوس، نور، بابلسر، آمل، سوادکوه و کیاسر متخلفان شکار و صید را به همراه ۲ قبضه سلاح شکاری، سه رشته تور (سالیک) و لاشه یک راس بزغاله وحشی و سه طاقه قرقاول دستگیر و در میانکاله ۲۰ رشته دام صید ماهی غیر مجاز جمع آوری کردند.

در چالوس ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در فصل تخم ریزی سفید ماهیان حین گشت و کنترل در رودخانه حفاظت شده سردآبرود ۲ رشته تور (سیالیک) و یک شاخه دام کشف و ضبط کردند.

ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نور (واحد محیط بانی رزن) حین گشت وکنترل در رودخانه بلده از یک متخلف یک رشته سالیک کشف وضبط کردند.

در ماموریت دیگری ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نور (واحد محیط بانی رزن) از دو متخلف ۵ قطعه پرنده (دو قطعه بلبل، سه قطعه سهره) کشف وضبط کردند.

در بابلسر ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان حین گشت وکنترل در ساحل علی آباد میر ۱۴ رشته دام صید ماهی‌های استخوانی تخریب و جمع آوری کردند.

ماموران یگان حفاظت محیط زیست آمل در ماموریت مشترک با ماموران نیروی انتظامی ۱ قبضه سلاح شکاری قاچاق و تعدادی فشنگ کشف و ضبط و درماموریت دیگری از یک شکارچی غیرمجاز تاکسیدرمی ۱ بهله عقاب، لاشه ۱ راس بزغاله وحشی و تعدادی فشنگ کشف وضبط کردند.

در سوادکوه ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان حین گشت کنترل درمنطقه تیراندازی ممنوع لفور از متخلف یک قبضه سلاح شکاری و لاشه دوطاقه قرقاول نر کشف وضبط کردند.

ماموران یگان حفاظت اداره پارک ملی کیاسر حین گشت و کنترل در منطقه شکار ممنوع ازیک متخلف لاشه یک طاقه قرقاول کشف وضبط کردند.

ماموران پناهگاه حیات وحش میانکاله مستقر در آشوراده ۲۰ رشته دام صید ماهی غیر مجاز جمع آوری کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • زمین پاک یکی از ارکان مهم محیط زیست است
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس