Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-29@11:39:36 GMT

شیوع موج دوم کرونا سینماها را به تعطیلی می کشاند؟

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۱۵۵۵۷

شیوع موج دوم کرونا سینماها را به تعطیلی می کشاند؟

در روزهای اول تابستان بود که سینماها بعد از چند ماه تعطیلی بازگشایی شدند.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، وقتی فعالیت همه صنف‌های مختلف در کشور به شرایط عادی بازگشت و می‌بینیم تقریباً همه مشاغلی که به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده بودند مشغول فعالیت خود هستند بسته بودن سینماها غیرمنطقی است. اگر در شرایطی بودیم که مشاغل مختلف نیز فعالیتشان متوقف بود، قطعاً باز شدن سینماها پیشنهاد نمی‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروتکل بهداشتی در سینماها چگونه است؟

برای بازگشایی سینماها، سینماداران نیز موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی شدند تا ترسی که برای برخی مخاطبان وجود دارد از بین برود و همه با خیال راحت در سینماها فیلم ببینند. قرار بر این شد که:

کسانی که اعضای خانواده هستند در کنار هم می‌نشینند و سایر افراد با فاصله بلیط خریداری می‌کنند. فاصله سانس‌ها بیشتر شد تا ضد عفونی کردن سالن‌ها درست انجام شود و همه با خیال راحت به سینماها بروند. استفاده از دستکش و ماسک در محیط سالن‌های سینمایی ،هنری و آموزشگاه ها برای کارکنان، هنرجویان و مراجعان و همچنین در دسترس بودن مایع ضدعفونی کننده برای مراجعه کنندگان الزامی شد. بوفه های سینما و سالن های هنری  و آموزشگاه‌ها موظف به رعایت حداکثر موازین بهداشتی بوده و مجاز به عرضه مواد غذایی، تنقلات و نوشیدنی به صورت فله نیستند. در مقطع بازگشایی و تا اعلام وضعیت سفید قطعی، ظرفیت فروش بلیت برای هر سالن تا سقف ۵۰ درصد مجاز است.

بازگشایی سینماها با 50 درصد ظرفیت قطعاً با ضررهای مالی بسیاری همراه است اما بدون شک باز بودن سینماها خیلی بهتر از بسته بودنشان است.

اما در روزهای اول بازگشایی حرف و حدیث هایی هم پیش آمد. برخی از تهیه کنندگان و کارگردانان از اکران انصراف دادند.
سینماداران نیز پس از پیگیری تاکید کردند که بدون فیلم‌های جدید و مخاطب‌پسند که تماشاگر را به سینما بکشانند نمی‌توانند سینماهای خود را باز کنند. ولی پس از جلسات مکرر فیلم ها اکران شدند.
حال در روزهای پایانی تیر ماه و شیوع موج دوم کرونا این سوال پیش می‌آید که آیا دوباره سینما ها تعطیل می‌شوند؟

سینماها دوباره تعطیل می‌شوند؟
بر اساس اعلام سازمان پیشگیری و مدیریت شهر تهران، همه دانشگاه‌ها، مدارس، مدارس شبانه روزی، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها و همچنین سینما، تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، مساجد و مصلی‌ها به مدت یک هفته تعطیل هستند.

 در حالی که از روز دوشنبه ۲۳ تیرماه در پی مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، شهرداری تهران اعمال محدودیت‌های یک هفته‌ای برای شهر تهران به دنبال اوج گیری کرونا در پایتخت و قرار گرفتن تهران در وضعیت هشدار را اعلام کرده بود، سینماها همچنان به فعالیت ادامه دادند و به نظر می‌رسد هرچند جولان کووید ۱۹ بار دیگر در ایران اوج گرفته است اما به نظر می‌رسد سینما با توجه به رعایت اصول بهداشتی فضای امنی برای تفریحات حداقلی مردم در دوران کرونا باشد. 

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: تعطیلی سینماها تعطیلی سالن های نمایشی بازگشایی سینماها آموزشگاه ها سالن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۵۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، جلسه ستاد برگزاری نخستین المپیاد ملی آموزش هنر با حضور معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و کارشناسان آموزشگاه‌های آزاد هنری در این استان برگزار شد.   معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: برگزاری این جلسه به منظور هماهنگی و برنامه‌ریزی و سازماندهی برای برگزاری باشکوه این المپیاد و در حاشیه وبینار کشوری آموزش توجیهی در خراسان رضوی بود.   جلیل سروری با بیان اینکه اطلاع رسانی‌ها و هماهنگی‌های اولیه با آموزشگاه‌های آزاد هنری و هنرستان‌های هنر‌های زیبا در استان انجام شده است، افزود: به منظور کشف استعداد‌های برتر و هدایت آنان برای حضور اجتماعی متعهدانه در مسابقات گروهی، تیم‌های تخصصی هنرجویان مراکز آموزش هنر سراسر کشور در رشته‌های مختلف در سه سطح آموزشگاهی، استانی و ملی، در این المپیاد ملی شرکت می‌کنند.    وی افزود: مهلت نام نویسی تیم‌ها و بارگذاری آثار برای شرکت در این رویداد ملی برای آموزشگاه‌های آزاد هنری، ۳۱ خرداد و برای هنرستان‌های هنر‌های زیبا، ۲۰ اردیبهشت تعیین شده است که علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نخستین المپیاد ملی آموزش هنر به نشانی اینترنتی https://olympiart.ir مراجعه کنند.   در خراسان رضوی، ۲۸۹ آموزشگاه به تفکیک نوع فعالیت شامل ۲۳ آموزشگاه نمایشی، ۶۹ آموزشگاه موسیقی، ۱۴۹ آموزشگاه تجسمی، ۱۰ آموزشگاه هنر‌های سنتی و ۳۶ آموزشگاه خوشنویسی فعالیت می‌کند.

دیگر خبرها

  • از فیلمسازی بدون دیالوگ تا خندیدن به قضاوت
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • صفر تا صد آرایشگری مردانه را در کمترین زمان ممکن یاد بگیرید /درآمد و مزیت
  • وقتی «خانه خدا» سینماها را شلوغ کرد
  • کلاس آموزش بازیگری کودک بارانا
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان