Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@16:39:40 GMT

فواید دعوا و بحث های زناشویی!

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۱۵۶۹۰

فواید دعوا و بحث های زناشویی!

همه ما داستان‌های زوج‌هایی را شنیدیم که هرگز با یکدیگر دعوا نمی‌کنند و آن‌ها تبدیل به زوج‌های ایده‌آل در اطراف ما شده اند. اما آیا آن‌ها خوشحال هستند و از زندگی خود راضی؟ فراموش نکنید که دعوا و مرافعه الزاماً اتفاق بدی در رابطه زناشویی به شمار نمی‌رود، البته به این شرط که آن را با یک نتیجه خوب به پایان برسانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما ۵ دلیل برای شما بیان می‌کنیم که بحث و دعوا یک اتفاق خوب است و شما نباید از دعوا در زندگی مشترک بترسید:

در اختلافات زناشویی کینه‌ای وجود ندارد، رابطه قوی‌تر می‌شود

در اختلافات زناشویی برای بیان نقطه نظرمان در مورد یک موضوع خاص، ما افکارمان را حفظ نمی‌کنیم و اختلافات را با گفتگو پاک می‌کنیم. به عبارت دقیق‌تر، زبان گفتگوی ما با گفتگو‌های کاری بسیار متفاوت است. هیچ یک از شرکا نسبت به یکدیگر کینه ندارند و در طولانی مدت به شما کمک می‌کند. افراد می‌دانند که چه موقع خط و مرزی ترسیم کنند و چه رفتاری را از شریک خود انتظار داشته باشند. اگر دقت داشته باشید بسیاری از زوج‌هایی که درگیر دعوا هستند، در آخر از یکدیگر عذرخواهی می‌کنند و حتی صمیمی می‌شوند.

دعوا عمق جدیدی از صمیمیت ایجاد می‌کند

صمیمیت در یک رابطه از طریق استدلال‌های سالم که به شکل محترمانه اتفاق می‌افتد، افزایش پیدا می‌کند. ما می‌دانیم چه حرف‌های را بزنیم و چه حرف‌هایی برای شریک زندگی ما قابل تحمل نیست. بار‌ها اتفاق می‌افتد که در میانه دعوا و بحث‌هایمان حرف‌هایی می‌زنیم و سرزنش‌هایی می‌کنیم، اما عمدتاً در آخر زوج‌ها از یکدیگر عذرخواهی می‌کنند و در نتیجه صمیمی می‌شوند. این کار آن را به یکدیگر نزدیک می‌کند.

اعتماد را افزایش می‌دهد

از طریق بحث و گفتگو فرد تمایل پیدا می‌کند که حتی بیش از قبل به شریک زندگی خود بازگردد و سطح اعتماد افزایش پیدا می‌کند. حرف‌های نگفته، گفته می‌شود و سوءظن‌ها روشن می‌شود. رابطه بدون دعوا پر از اسرار است. بیشتر اوقات میل افراد به جلوگیری از دعوا و بحث است، زیرا فکر می‌کنند که دعوا به روابطشان خاتمه می‌دهد. توجه داشته باشید که بدون دعوا، رابطه شما پیچیده‌تر خواهد شد. هنگامی که طغیان اتفاق می‌افتد، پیامد‌های آن فاجعه‌بار هستند. برای دوری از طغیان، بحث‌های خود را نادیده نگیرید و مسائل را مطرح و حل کنید.

احساس بهتری خواهید داشت

با ابراز عقیده خودتان در طول یک بحث، شما احساس آرامش می‌کنید. اما هنگامی که این کار را انجام می‌دهید، اطمینان حاصل کنی که بی ادب نباشید. هر رابطه‌ای در نوسان است و برای درک آن باید به بحث‌های سالم بپردازید. همیشه توصیه به فهم اختلاف نظر‌ها است و اینکه مشکلات را در همان لحظه وقوع حل کنید و آن را به زمان واگذار نکنید.

دعوای زناشویی باعث بهبود شخصیت شما می‌شود

دعوا شما را قوی‌تر کرده و سطح صبر، مراقبت و عشق به شریک زندگی خود را بالا می‌برد. بعضی اوقات شما خود را با اشخاص دیگر سازگار می‌کنید. در این فراز و فرود‌ها همه افراد درس‌های زیادی را می‌آموزند و شخصیتشان رو به کامل‌تر شدن پیش می‌رود.

توصیه‌هایی برای مشاجره‌های زناشویی

همیشه توجه داشته باشید که در روابط زناشویی خود، عادلانه بجنگید و روابطتان را بهبود بخشید. کنترل خود را حفظ کنید و احساسات خود را در دست بگیرید. هرگز گذشته را شخم نزنید و برای حمله به یکدیگر از آن استفاده نکنید. انتقاد‌های بی‌هدف و غیرسازنده را رها کنید. اینکه به همسر خود بگویید که او دروغگو است تنها به مشکلات دامن می‌زند و مسأله‌ای را حل نمی‌کند. فراموش نکنید که مسئولیت‌پذیری و یادگیری بسیار اهمیت دارد و در این راستا در پایان مشاجره‌ها از یکدیگر عذرخواهی کنیم.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: رابطه زناشویی روابط زوجین سبک زندگی پارسی خبر اختلافات زناشویی زوج ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۵۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امشب شاهد مقارنه ماه و سیاره زحل باشید

ماه و سیاره زحل پانزدهم اردیبهشت در یک راستا قرار می‌گیرند، این پدیده از اصفهان نیز قابل رصد است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ماه و سیاره زحل شنبه -پانزدهم اردیبهشت- در یک راستا قرار می‌گیرند، به طوری که ماه ۲۵ روزه از زاویه ۵۰ دقیقه‌ای جنوب سیاره زحل عبور می‌کند؛ این پدیده از اصفهان در آسمان سحر قابل مشاهده خواهد بود و ساعت ۰۲:۴۱ -دو ساعت و ۳۰ دقیقه قبل از خورشید- طلوع می‌کنند، سپس به ارتفاع ۲۲ درجه بالاتر از افق جنوب شرقی می‌رسند و حدود ساعت ۰۴:۳۴ نیز از دسترس خارج می‏‌شوند.

ماه در قدر منفی ۱۱.۲ و سیاره زحل در قدر ۱.۰ هر دو در صورت فلکی دلو قرار خواهند داشت، این دو جرم به قدری از یکدیگر جدا هستند که در میدان دید تلسکوپ قرار نمی‌گیرند، اما با چشم غیرمسلح یا دوربین دوچشمی قابل رصد خواهند بود.

نزدیک شدن ماه و سیاره زحل به یکدیگر

ماه و سیاره زحل شنبه -پانزدهم اردیبهشت- به هم نزدیک خواهند شد و فقط در فاصله ۴۴.۷ دقیقه قوسی از یکدیگر قرار خواهند داشت، از بعضی نقاط جهان ماه ۲۵ روزه از مقابل زحل عبور می‌کند و یک غیبت ماه ایجاد می‌کند؛ ماه و سیاره زحل ساعت ۰۲:۴۱ -دو ساعت و ۳۰ دقیقه قبل از خورشید- طلوع می‌کنند، سپس به ارتفاع ۲۲ درجه بالاتر از افق جنوب شرقی می‌رسد و حدود ساعت ۰۴:۳۴ نیز از دسترس خارج می‏‌شوند.

ماه در قدر منفی ۱۱.۲ و سیاره زحل در قدر ۱.۰ هر دو در صورت فلکی دلو قرار خواهند داشت، این دو جرم به قدری از یکدیگر جدا هستند که در میدان دید تلسکوپ قرار نمی‌گیرند، اما با چشم غیرمسلح یا دوربین دوچشمی قابل رصد خواهند بود.

غیبت قمری زحل

ماه شنبه -پانزدهم اردیبهشت- از مقابل سیاره زحل عبور می‌کند، این اختفای ماه از قطب جنوب قابل مشاهده است، این غیبت فقط در بخشی از جهان قابل مشاهده خواهد بود، زیرا ماه آن‌قدر به زمین نزدیک است که موقعیت آن در آسمان تا دو درجه در سراسر جهان متفاوت است؛ این پدیده از اصفهان قابل رؤیت نخواهد بود.

اختفای ماه فقط از بخش کوچکی از سطح زمین قابل مشاهده است؛ از آنجا که ماه بسیار نزدیک‌تر از دیگر اجرام آسمانی به زمین است، موقعیت دقیق آن در آسمان با توجه به موقعیت دقیق شما در زمین، به دلیل اختلاف منظر بزرگ آن متفاوت است.

نزدیک شدن ماه و سیاره نپتون به یکدیگر

ماه و سیاره نپتون شنبه -پانزدهم اردیبهشت- به یکدیگر نزدیک می‏‌شوند، به طوری که در فاصله ۱۴.۵ دقیقه قوسی از هم قرار می‌گیرند، در بعضی از نقاط جهان ماه ۲۶ روزه از مقابل نپتون عبور می‌کند و یک غیبت ماه ایجاد می‌شود؛ نزدیک شدن ماه و سیاره نپتون از اصفهان قابل مشاهده نخواهد بود، زیرا این دو جرم در طول روز به بالاترین نقطه خود در آسمان خواهند رسید و زمان سحر نیز بیش از ۱۰ درجه بالاتر از افق نخواهند بود.

ماه در قدر منفی ۱۰.۷ و سیاره نپتون در قدر ۷.۹ هر دو در صورت فلکی حوت قرار دارند، این دو جرم به قدری از یکدیگر جدا هستند که در میدان دید تلسکوپ قرار نمی‌گیرند، اما با چشم غیرمسلح یا دوربین دوچشمی قابل رصد خواهند بود.

غیبت قمری نپتون

ماه شنبه -پانزدهم اردیبهشت- از مقابل سیاره نپتون عبور می‌کند و یک غیبت ماه ایجاد می‌کند و از کشورها و مناطقی از جمله شرق استرالیا، نیوزیلند، تاسمانی و غیره قابل مشاهده است؛ این غیبت فقط در بخشی از جهان قابل مشاهده خواهد بود، زیرا ماه آن‌قدر به زمین نزدیک است که موقعیت آن در آسمان تا دو درجه در سراسر جهان متفاوت است؛ این پدیده از اصفهان قابل رؤیت نخواهد بود.

اختفای ماه فقط از بخش کوچکی از سطح زمین قابل مشاهده است؛ از آنجا که ماه بسیار نزدیک‌تر از دیگر اجرام آسمانی به زمین است، موقعیت دقیق آن در آسمان با توجه به موقعیت دقیق شما در زمین، به دلیل اختلاف منظر بزرگ آن متفاوت است.

کد خبر 750399

دیگر خبرها

  • ماه و سیاره مریخ به یکدیگر نزدیک می‌شوند
  • امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان با یکدیگر دیدار کردند
  • وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند
  • دعوا شانا و امنا بر سر یک کاندیدا /کاندیدای انتخابات تهران در نهایت وارد کدام لیست شد؟
  • امشب شاهد مقارنه ماه و سیاره زحل باشید
  • فواید این گیاه خوراکی در کاهش وزن و حفاظت از قلب
  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟ /متفکرآزاد: دعوا بر سر صندلی را دوست ندارم/یوسفی: تصمیمات باید در درون مجلس گرفته شود
  • فواید و خواص آب سیب‌زمینی
  • فواید باور نکردنی مصرف روزانه پیاز
  • پاشنه و یک تمرین ساده برای داشتن پاهایی قوی و سالم/ روش انجام حرکت، فواید و تغییرات مورد انتظار (+فیلم)