Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ دستخال از دستگیری ۴ نفر خبر داد که با ترفند صدور ویزا و اقامت خارج از کشور از شهروندان زورگیری می‌کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران گفت: هشتم خرداد ماه یکی از شهروندان طی تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کرد، برای تهیه ویزا با به همراه داشتن مبلغ ۱۴۳ هزار یورو به آژانس هواپیمایی واقع در حوالی شیخ بهائی مراجعه کردم و اعضای این آژانس اموالم را با زورگیری، سرقت کردند و از محل متواری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: با عنایت به حساسیت موضوع، پرونده به صورت ویژه در دستور کار تیم مبارزه با سرقت بعنف پایگاه سوم قرار می‌گیرد که در گام نخست تحقیقات طی بازدید از محل سرقت مشخص می‌شود سارقان ۳ مرد و یک زن بودند که با اسناد مجعول هویتی آژانس هواپیمایی اجاره کرده و با ترغیب سوژه به آوردن وجوه نقدی به محل آژانس، دست و پا وی را بسته و وجوه نقدی اش را سرقت کردند و متواری شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: کارآگاهان با جمع بندی سرنخ‌های به دست آمده و بهره گیری از شیوه‌های نوین کشف جرم موفق به شناسایی ۳ تن از سارقان در محدوده جنوب شرق تهران می‌شوند که در یک عملیات موفق پلیسی نهم تیرماه هر ۳ متهم پرونده به نام‌های میلاد، حسن و سینا دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال یافتند و هر سه متهم پس از دستگیری صراحتاً به زورگیری از مال باخته به سرکردگی خانمی به نام شیما اعتراف کردند.

وی افزود: با انجام اقدامات پلیسی و تلاش شبانه روزی کارآگاهان، بیست و یکم تیرماه سرکرده باند نیز در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و هر ۴ متهم به سرقت از مال باخته به میزان ۴۳ هزار یورو اعتراف کردند.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی در پایان گفت: با توجه به اعتراف صریح سرکرده باند و ایادی وابسته حسب دستور بازپرس شعبه ۵ دادسرای ناحیه ۳۴ تهران متهمان با قرار صادره تحت الحفظ برای ادامه تحقیقات و کشف زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان تیم مبارزه با سرقت بعنف پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار دارند.

لینک کوتاه: asriran.com/0036D0

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پلیس تهران پایگاه سوم پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۵۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبردار حرفه‌ای درکنگان دستگیر شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ جوشن سهرابی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: به دنبال اطلاع کارآگاهان بخش مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی شهرستان کنگان از فعالیت فردی با هویت معلوم در ارتکاب سریالی جرم کلاهبرداری با شیوه و روش فروش زمین‌های دولتی با دادن وعده پیگیری و صدور سند ثبتی در بازه شش ماهه به افراد لذا پس از جمع آوری ادله و مدارک مورد نیاز با همکاری مرجع قضائی و صدور مجوزهای لازم مخفیگاه متهم مورد نظر شناسایی و در یک عملیات هدفمند دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر افزود: متهم دستگیر شده در تحقیقات انجام شده به ارتکاب چهار فقره کلاهبرداری با این شیوه با ارزش ۶۰ میلیارد ریال اقرار و پس از تکمیل مراحل تحقیق با صدور قرار مناسب روانه زندان شد.

وی بیان کرد: برای پیشگیری از وقوع این جرایم صحیح و منطقی آن است هر گونه معامله و خرید و فروش املاک باید با انجام تشریفات و فرآیند قانونی از جمله استعلام از دستگاه‌ها و مرجع صدور سند و از طریق دفاتر ثبت اسناد و رعایت ضوابط قانونی صورت گیرد.

وی یادآور شد: شهروندان هر گونه اطلاعات پیرامون فعالیت جاعلان و کلاهبرداران را از طریق سامانه ۱۱۰ مرکز فوریت‌های پلیس برای بررسی و پیگیری قانونی اطلاع رسانی کنند.

وی گفت: پلیس آگاهی استان با افتخار و حسب شرح وظیفه قانونی مأموریت مقابله با جرایم جعل و کلاهبرداری در فضای حقیقی در سطح استان را با جدیت تمام دنبال خواهد کرد.

کد خبر 6097659

دیگر خبرها

  • پایان فرار قاتل در «گرمدره»
  • قاتل فراری در گرمدره دستگیر شد
  • ۵ سارق ۵۰ میلیارد ریال از کاشانی‌ها سرقت کردند
  • دستگیری ۲۲ سارق در طرح مبارزه با سرقت‌ منازل در گیلان
  • ۷ میلیارد کلاهبرداری تحت عنوان غصب عناوین انتظامی و قضایی
  • کلاهبردار حرفه‌ای درکنگان دستگیر شد
  • سرقت همراه با ضرب و جرح در این استان
  • سرقت همراه با ضرب و جرح در سمنان/ ۳متخلف دستگیر شدند
  • سارق گوشواره‌های طلای دختربچه‌های اصفهانی دستگیر شد
  • کشف ۲۰۶ موبایل مظنون به سرقت در البرز