Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@15:27:06 GMT

اختصاص وام ودیعه مسکن به مستأجران

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۱۵۹۹۶

اختصاص وام ودیعه مسکن به مستأجران

رئیس جمهوری از اختصاص وام ودیعه مسکن به مستأجران خبر داد. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی در جلسه امروز هیأت دولت گفت: دو گام مهم در زمینه مستأجرین برداشتیم؛ اجاره روند صعودی غیرمنطقی پیدا کرده بود که برای آن سقف تعیین کردیم.

 وی ادامه داد: اقدام دیگری که بزودی اجرا می‌شود، دادن ودیعه از سوی بانک به مستأجرین است، دولت برای آنهایی که دارای حقوق ثابت هستند مثل کارگران و کارمندان و خانواده‌هایی که تحت حمایت کمیته امداد یا بهزیستی هستند وام در نظر گرفته؛ مبلغ وام ۵۰میلیون تومان در تهران، در شهرهای بزرگ ۳۰میلیون و شهرهای کوچکتر۱۵میلیون تومان با سود۱۳ درصد است و بعد از پایان اجاره، اصل پول را باید به بانک برگردانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین گفت: باید برای شرایط بازار و گرانی‌ها چاره اندیشی کرد وبانک مرکزی در حال تلاش برای متعادل‌سازی قیمت ارز است. صادرکنندگان باید ارز را به سامانه نیما عرضه کنند که این کار شروع شده است. باید کاری کنیم که از ارز خود در کشورهای دیگر استفاده کنیم. حداقل سه کشور در روزهای اخیر اقدام خوبی انجام داده‌اند و بر این اساس باید شاهد قیمت بهتر ارز در روزهای آینده باشیم.
روحانی تأکید کرد: یک وزارتخانه قادر نیست صنعت، معدن و بازرگانی را در شرایط سخت تحریم اداره کند، ما بیش از سه سال است که منتظر تصمیم مجلس برای تفکیک وزارتخانه صمت هستیم. باید روند چرخه کالا به‌صورت آنلاین اعلام شود. باید اطلاعات در این زمینه به روز باشد. باید مشخص باشد ارز چگونه در حال چرخش است. باید نظارت دقیق بر صادرات و واردات انجام شود تا قیمت ارز و اجناس متعادل شود. شرکت‌های دولتی حق ندارند، کالاها را گران‌تر از قیمت مصوب بفروشند. نباید اجازه دهیم که با کاغذبازی و مقررات گذشته، مردم تحت فشار قرار گیرند.
روحانی با بیان اینکه راه باقی مانده ما در مبارزه با کرونا بیشتر از مسیری است که از آن عبور کرده‌ایم، گفت: پیش‌بینی‌های دقیق علمی این است که بستری‌ها در ماه‌های آینده در بیمارستان بیشتر از ماه‌های گذشته‌ خواهد بود و ما باید خود را به لحاظ امکانات پزشکی آماده کنیم. پیش‌بینی می‌شود بار این بیماری سنگین‌تر شود. داروی قطعی برای کرونا وجود ندارد، ولی در روزهای پیش رو از یک دارو که کمک‌کننده است، استفاده می‌شود. باید بدانیم راه طولانی پیش روی ما است و هیچ راهی نداریم جز اینکه آداب و رسوم خود را عوض کنیم. نمی‌شود با این بیماری جنگید و برای مراسم عروسی یا عزا همه اقوام را دعوت کرد. شستن دست و استفاده از ماسک توصیه می‌شود. مردم در هفته‌های اخیر خیلی بهتر همکاری کردند.شعار مقاومت، بهداشت و معیشت باید گفتمان ما را تشکیل دهد.
رئیس جمهوری در ادامه صحبت‌های خود گفت: می‌خواهم خبر خوشی به مردم بدهم و آن اینکه در حال ورود به اینترنت نسل پنجم هستیم و از روزهای آینده این نسل کار خود را در تهران آغاز می‌کند و بتدریج گسترش پیدا می‌کند؛ این تحولی بزرگ در عرصه دیجیتال است؛ نسل پنجم فقط برای ارتباطات نیست، بلکه برای اقتصاد دیجیتال کشور است. وی با بیان اینکه «تماس‌ها و روابط سیاسی خوبی از سال‌های قبل با چین و روسیه داشتیم که در هفته‌های اخیر این روابط قوی‌تر شده است»، افزود: من پیامی در زمینه تقویت روابط ایران و روسیه در زمینه مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی داشتم که از طریق وزیر امور خارجه برای رئیس جمهوری محترم روسیه فرستادم که با استقبال ایشان مواجه شد. انشاءالله امیدواریم همکاری‌های ما با کشورهای دوست و همسایه‌مان چه در دریای خزر و خلیج فارس وچه در مرزهای غربی و شرقی از جمله روسیه، عراق، ترکیه، قطر، پاکستان، افغانستان گسترش یابد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۵۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت به کادر درمان

به گزارش خبرگزاری مهر، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت) در صفحه شخصی خود با تاکید بر ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳، نوشت: اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان خدوم نظام سلامت با رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید.

وی گفت: نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت یکی از مقوم‌های کلیدی سرمایه اجتماعی و از جمله اولویت‌های اصلی دولت است.

کد خبر 6095804 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت به کادر درمان
  • اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور
  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌های ورزشی
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد جدید می‌خرد
  • ‌اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور
  •  اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور
  • گلایه مستاجران قمی از مشکلات دریافت وام ودیعه مسکن
  • قیمت کارتن موز برای مستأجران سر به فلک کشید