Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@21:11:45 GMT

جلد دوم کتاب نگاه سبز به اصفهان رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۱۶۰۵۲

جلد دوم کتاب نگاه سبز به اصفهان رونمایی شد

آیین رونمایی از جلد دوم کتاب "نگاه سبز به اصفهان" با حضور جمعی از علاقه مندان و فعالان محیط زیست برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آئین رونمایی از جلد دوم کتاب " نگاه سبز به اصفهان" عصر امروز - چهارشنبه یکم مرداد - در دفتر جمعیت پیام سبز با حضور ایرج حشمتی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، اعضای هیأت مدیره این انجمن محیط زیستی و خبرنگاران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلد دوم کتاب نگاه سبز در ۴۶۷ صفحه شامل مقالات، گزارش‌ها، سخنرانی‌ها، بیانیه‌ها و حتی مصاحبه‌های کارشناسان درباره مسائل زیست محیطی استان اصفهان است که در سه فصل، اصفهان و زاینده رود، اصفهان و آلودگی محیط زیست و اصفهان و توسعه گردآوری و با هزینه اعصای جمعیت و کمک‌های مالی دوستداران محیط زیست منتشر شده است.

در این آئین مهدی بصیری مؤسس و عضو هیأت مدیره جمعیت پیام سبز با بیان اینکه جلد دوم کتاب نگاه سبز به اصفهان پرمحتوا تر و جامع‌تر از نخستین جلد این کتاب است، اظهار کرد: در زمان انتشار جلد نخست کتاب نگاه سبز به اصفهان تصور نمی‌کردیم که جلد دوم این مجموعه نیز در آینده گرد آوری و منتشر شود اما با تلاش اعضای جمعیت این امر محقق شد و از سال ۱۳۸۵ تاکنون تهیه جلد دوم کتاب بخشی از فعالیت‌های جمعیت پیام سبز بوده است.

وی ادامه داد: این کتاب راجع به مسائل زیست محیطی اصفهان به ویژه زاینده رود است و در این مجموعه تلاش کردیم درباره محیط زیست استان مسئولیت اجتماعی و نقش سازمان‌های مردم نهاد را ایفا کنیم.

بصیری افزود: در این کتاب به بخشی از فعالیت‌های جمعیت پیام سبز و نامه‌های اعتراضی اعضای این سمن به مسئولان درباره مشکلات محیط زیست اصفهان اشاره شده است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اهمیت نقش کتاب در فرهنگسازی و آگاهی بخشیدن به جامعه، گفت: کتاب حضور فیزیکی دارد و همیشه ماندگار است در حالی که فضای مجازی که امروز بسیار نیز رواج یافته است درباره موضوعات سطحی کار می‌کند و فرصتی برای افراد نمی‌گذارد از این رو نمی‌توان نقش کتاب و کتاب خوانی بر دانش جامعه را با فضای مجازی مقایسه کرد.

در ادامه این مراسم حسن سلیمان پور رئیس هیئت مدیره جمعیت پیام سبز اظهار کرد: جلد دوم کتاب "نگاه سبز به اصفهان" مجموعه‌ای از مقالات، سخنرانی‌ها و بیانات با موضوع محیط زیست اصفهان از سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۸ است که پس از ۱۴ سال اواخر سال گذشته از سوی جمعیت پیام سبز به چاپ رسید.

وی افزود: این کتاب شامل حدود ۴۷۰ صفحه و در سه فصل اصفهان و زاینده رود، اصفهان و آلودگی محیط زیست و اصفهان و توسعه است که در هر فصل بیانیه‌ها، مکاتبه‌ها و حتی مصاحبه‌ها و گزارش‌های خبرنگاران درباره آن موضوعات گردآوری شده است.

سلیمان پور که خود گرد آورنده جلد دوم کتاب نگاه سبز به اصفهان است، اظهار امیدواری کرد: انتشار این مجموعه بر افزایش آگاهی جامعه، مخاطبان و علاقه مندان درباره مسائل زیست محیطی اصفهان و زاینده رود تأثیرگذار باشد.

وی با ابراز تأسف از اینکه در ۱۴ سال گذشته زاینده رود خشک‌تر و آلودگی هوای اصفهان چند برابر شده است، به بخشی از مقدمه کتاب اشاره کرد و گفت: با همان خوش انگاری چهارده سال قبل، کتاب حاضر که مشتمل بر همان دغدغه‌ها و نگرانی‌های محیط زیستی بخشی از جامعه مدنی اصفهان در قالب تشکل زیست محیطی "جمعیت پیام سبز" است در این سال‌ها به شکل مقاله، مصاحبه، سخنرانی و نامه و بیانیه به مناسبت‌های مختلف تولید و تدوین شد.

رئیس هیأت مدیره جمعیت پیام سبز اضافه کرد: نسخه دیجیتال این کتاب برای علاقه مندان از امشب در اینترنت بار گذاری می‌شود.

کد خبر 435138

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رونمایی از کتاب محيط زيست زاینده رود تالاب گاوخوني آلودگی محیط زیست شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق زیست محیطی زاینده رود محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۶۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب شعر «ناله‌های امپراطور» در بروجرد رونمایی شد

حمید آقایی گفت: این کتاب ترجمه‌ای از اشعار «شیرکو بیکس» شاعر پر آوازه کرد زبان اهل سلیمانیه عراق است که با ویراستاری لیلا طیبی (زوج هنرمند) بروجردی رونمایی شد.

وی اظهار کرد: این کتاب یازدهمین کتاب مستقل فلاحی و پانزدهمین کتابی است که از ایشان چاپ شده و پیش از این چهار کتاب شعر به صورت مشترک با همکاری لیلا طیبی با عناوین (چشم‌های تو)، (گنجشک‌های شهر هم عاشقانه نگاهت می‌کنند)، (عشق از چشمانم چکه چکه می‌ریزد)، (عشق پایکوبی می‌کند) چاپ شده است.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد بیان کرد: همچنین ۱۰ کتاب داستان، شعر و ترجمه با عناوین «دیوانه»، «ریشه‌های عطف»، «آمدنت چه لهجه غریبی دارد»، «تو که بروی، پاییز از در می‌آید؟»، «سومین کتاب تنهایی»، «هنوز برای دوست داشتن، وقت هست»، «از زمانی که خدا بود»، «حکایتی دیگر از شیرین و فرهاد»، «میان نامه ها» و «هم قدم با مرگ» منتشر نموده است.

سعید فلاحی با تخلص (زانا کوردستانی) متولد ۱۳۶۳ کرمانشاه و ساکن بروجرد می‌باشد.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • رونمایی از کتاب هزار و چهارصد و خیلی زود در شیراز
  • اصفهان برخوردار از تفکر پایداری است/ کلنگ دفتر شورای استان را به زمین خواهیم زد
  • کتاب شعر «ناله‌های امپراطور» در بروجرد رونمایی شد
  • رونمایی کتاب دنیای کسی را عوض کرده ای در ارومیه
  • «شمع محفل» در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • یکی از ریشه‌های کاهش نرخ باروری در کشور ما حاصل یک نگاه مالتوسی بود
  • رونمایی از کتاب در جستجوی آداب آبادانی در یزد
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر