Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@09:30:06 GMT

بحران کمبود مواد غذایی در یمن تشدید می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۱۶۰۶۸

بحران کمبود مواد غذایی در یمن تشدید می‌شود

به گزارش افکارنیوز،

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد چهارشنبه نسبت به افزایش شدید کمبود مواد غذایی در یمن طی  شش ماه آینده هشدار دادند.

اخبار بین الملل- به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، «صندوق کودکان سازمان ملل متحد» و «سازمان غذا و کشاورزی» اعلام کردند انتظار میرود شمار افرادی که در جنوب یمن در تأمین غذا ناتوان هستند از 2 میلیون نفر به 3.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 میلیون نفر برسد.

 کمبود موادغذایی  در یمن جنگ زده بیشتر به دلیل اقتصادی به شدت تضعیف به دلیل  نبرد ائتلاف تحت هدایت عربستان علیه حوثیهای یمنی است.

بنابر اعلام سازمان ملل متحد، درگیریها در  یمن موجب کشته شدن بیش از 100  هزار نفر در این کشور شده، بدترین فاجعه انسانی جهان را به وجود آورده  و بیش از 3 میلیون نفر را در داخل  این کشور آواره کرده است. اینک دو سوم جمعیت یمن برای بقا متکی به کمکهای غذایی هستند.

عربستان سعودی به همراه امارات و چندین کشور دیگر از فروردین ۱۳۹۴ با تشکیل یک ائتلاف، عملیاتی را برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن آغاز کردند. این عملیات در دستیابی به اهدافش ناکام مانده اما همچنان ادامه دارد.

«استفان دوجاریک» سخنگوی دبیر کل سازمان ملل روز دوشنبه به وضعیت اسفناک شیوع ویروس کرونا در کشور تحت محاصره یمن اشاره کرد. وی در سخنانی گفت که میانگین مرگ‌ومیر مبتلایان به ویروس کرونا در یمن بسیار بالا و نگران کننده بوده و 5 برابر میزان جهانی است.

دوجاریک در ادامه گفت: «مرگ و میر مبتلایان به ویروس کرونا در یمن بیش از 27 درصد مبتلایان است.»

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سازمان ملل متحد مواد غذایی سازمان ملل سازمان ملل متحد مواد غذایی یمن سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۶۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران

آخوندی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: این تصور در عموم مردم ایجاد شده که مدیریت بحران بانک ماشین آلات و تجهیزات و دارای منبع اعتباری گسترده است، اما در اصل بودجه در داخل اعتبارات دستگاه‌ها پیش‌بینی می‌شود و همه دستگاه‌ها باید طبق وظایف ذاتی خودشان عمل کنند. 

او افزود: طی ۱۰ سال گذشته هیچ اعتباری در زمینه پیشگیری و آمادگی ستاد‌های مدیریت بحران به ما اختصاص داده نشده است و در اولویت بندی اعتبارات نقص داریم، زیرا اعتقاد ما این است که باید اعتبار پیشگیری بیشتر از اعتبار بازسازی باشد. 

آخوندی بیان کرد: به طور مثال برای بهسازی ماشین آلات سنگین عمرانی در مرحله اول ۷۰۰ میلیارد تومان و در مرحله دوم هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا آنها را به روز کنیم. 

بیشتر بخوانید

 سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی خراسان جنوبی را مسدود کرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: نیروی انسانی و نیروی تخصصی آموزش دیده در بحث اجرای حوزه مدیریت بحران کم داریم و اجازه جذب نیرو در برخی از موارد را هم نداریم؛ به طور مثال در استان کمبود نیروی آتش نشانی داریم و با بازنشسته شدن نیرو‌ها به صورت جدی با مشکل کمبود نیرو مواجه خواهیم شد. 

او عنوان کرد: مورد دیگری که از آن گلایه‌مندیم این است که توجه به هشدار‌ها و جدی گرفتن آنها هنوز فرهنگ سازی نشده و این یک مشکل هم میان مردم و هم برخی مسئولینی است که می‌بایست در حوزه اجرایی و عملیاتی کاری انجام دهند. 

آخوندی به سیلاب اخیر در استان اشاره و تصریح کرد: بعد از سیل، تیم‌های ارزیاب از دستگاه‌های مختلف به مناطق هدف رفته و در قالب فرم‌هایی برآورد خسارت انجام می‌دهند که این برآورد‌ها در پله نهایی به استانداری رسیده و جمع‌بندی می‌شود؛ در مرحله بعدی از هیئت دولت پیگیری و متناسب با بودجه بخشی از آن به استان اختصاص داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ایران و فائو در زمینه تولید زعفران پروژه جدید امضا کردند
  • ویتامین B روی عصبانیت چه اثری دارد؟
  • این مواد غذایی قند پنهان دارند
  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • ۱۰ ماده غذایی که نباید با معده خالی بخورید
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • خاستگاه بسیاری از غذا‌های ملی ممکن است شما را شگفت زده کند!
  • چه افرادی در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند؟
  • سیل و آبگرفتگی در ۲۱ استان کشور
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد