Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امورخارجه آلمان روز چهارشنبه در بیانیه‌ای بر تعهد سه کشورهای اروپایی تروئیکا برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران تاکید کرد.

وزارت خارجه آلمان در بیانیه‌ای که در سایت رسمی خود منتشر کرد افزود: سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و انگلیس (تروئیکا) با یکدیگر همکاری نزدیکی دارند. این کشورها از اعضای اروپایی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) با ایران هستند و به پابرجایی این توافق متضمن و متعهد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیانیه تصریح کرد که "هایکو ماس" وزیر امورخارجه آلمان قرار است در سفر به انگلیس در مورد مسائل دو جانبه و بین‌المللی با همتای خود گفت‌وگو کند.

از جمله موارد مهمی که در این سفر مورد بحث قرار می‌گیرد، روند صلح خاورمیانه است.

انگلیس و آلمان بارها مخالفت خود را با برنامه رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری ابراز داشته و از راه حل تشکیل دو دولت در فلسطینی دفاع می‌کنند.

طبق بیانیه فدرال آلمان، موضوعات مهم دیگر که ماس در این سفر  به آن می‌ پردازد، همکاری‌های ناتو، تنش‌های جاری در شرق مدیترانه و روابط بین اقیانوس اطلس است. زیرا پس از برگزیت انگلیس همچنان به عنوان یک رابط مهم میان ایالات متحده و اروپا شناخته می‌شود./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۶۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاریو: نتانیاهو مدت‌هاست باری بر دوش «اسرائیل» شده است

بن کاسپیت، کارشناس مسائل سیاسی اسرائیلی، در مقاله‌ای که در روزنامه معاریو منتشر شد، اشاره می‌کند که "نتانیاهو مدت هاست که باری بر دوش اسرائیل شده است" و تاکید می‌کند که "او باید موقعیت خود را ترک کند. "

کاسپیت با اشاره به اینکه "این همان کاری است که انگلیسی‌ها در بحبوحه جنگ جهانی دوم با نویل چمبرلین (نخست وزیر پیشین انگلیس) کردند" گفت: "آن‌ها این کار را کردند، زیرا چاره‌ای نبود. آنها این کار را نکردند، چون چرچیل را دوست داشتند، زیرا چمبرلین شکست خورد، انگلیس را از یک رسوایی به دیگری کشاند و به عبارت کلی ورشکسته ساخت.

به گفته کاسپیت، «تنها چیزی که اکنون می‌تواند نتانیاهو را دیوانه کند و با قدرت کامل به رفح حمله، حکم بازداشتی است که دادگاه کیفری بین المللی در لاهه تهدید به صدور علیه او کرده است».

نتانیاهو بایدن را تهدید کرد

وی با استناد به دو منبع که یکی از آنها اسرائیلی نیست، تاکید کرد که نتانیاهو در گفت و گوی تلفنی خود جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را تهدید کرده است که اگر آمریکا جلوی این حکم بازداشت‌ها را نگیرد، مذاکره برای توافق را متوقف خواهد کرد و حمله خود را به رفح با شدت انجام خواهد داد. 

این نویسنده اسرائیلی افزود: «تنها راه برای اینکه نتانیاهو ترس خود را از دست بدهد و تهدیدهایش را عملی کند، سرنوشت شخصی او و اجرای حکم بازداشت است».

کاسپیت در انتها می‌گوید، حکم دستگیری «سرنوشت شخصی نتانیاهو» است و افزود: مردی که نام خود را به بن نیتای تغییر داده است، نمی‌تواند زندگی بدون سفر‌های لذت‌بخش به خارج از کشور به هزینه دولت یا برخی افراد خیر را تصور کند. برای آزادی شخصی خود بجنگید تا زمانی که خون بریزد. "

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تشدید تحریم‌های انگلیس علیه شهرک‌نشینان افراطی اسرائیلی
  • آتش‌ سوزی در کارخانه صنایع نظامی در برلین آلمان
  • آتش‌سوزی در پایتخت آلمان/ دود سمی آسمان برلین را فرا گرفته است
  • معاریو: نتانیاهو مدت‌هاست باری بر دوش «اسرائیل» شده است
  • روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • بیانیه آشوریان ارومیه در محکومیت هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم
  • از دجله تا راین!/کدام کشور اروپایی رکورددار تجهیز صدام به تسلیحات شیمیایی بود؟
  • وزارت دفاع آلمان دستور بازسازی گسترده ارتش را صادر کرد
  • تاکید کشورهای عربی و اروپایی بر پایان جنگ غزه و راه‌حل ۲دولتی در نشست ریاض
  • استقرار هزاران نیروی پلیس در برلین