Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@15:25:28 GMT

۲۵۸ معلم جدید جذب آموزش و پرورش استان گیلان می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۱۶۵۱۶

۲۵۸ معلم جدید جذب آموزش و پرورش استان گیلان می‌شوند

گروه استان‌ها- مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: ۲۵۸ معلم جدید جذب آموزش و پرورش استان گیلان می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمد رحمتی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان اظهار داشت: استان گیلان دارای ظرفیت‌های علمی و آموزشی متعددی است که اگر در مسیر خوبی قرار گیرند شاهد اثرات مثبت آن در جامعه خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت فاطمه زهرا(س) و امیرالمومنین علی(ع) خاطرنشان کرد: اعتقاد ما این است که باید بر روی ارتقاء شاخص‌ها در آموزش و پرورش کار کنیم تا شاهد پیشرفت در این مجموعه باشیم و از ظرفیت‌های علمی و آموزشی استان به‌نحو احسن استفاده کنیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به راه‌اندازی خانه ادبیات در آموزش و پرورش استان جهت پرداختن به درس ادبیات، برگزاری مسابقات مختلف و کلاس‌های آموزشی در این حوزه اظهار داشت: پیش از این خانه ریاضیات را در استان راه‌اندازی کرده بودیم که افراد نخبه بسیاری هم تحویل جامعه دادیم.

استان قم با کمبود 2500 معلم روبه‌رو است‌درصد افزایش حقوق ثابت معلمان در اصلاحات رتبه‌بندی+ جدولرد یک طرح درباره معلمان حق التدریس در کمیسیون آموزش مجلس

جابر اخلاقی با اشاره به اجرای پروژه مهر در استان گیلان که در 5 کارگروه مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است خاطرنشان کرد: این پروژه پیرامون بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید با توجه به شرایط کنونی اجرا می‌شود.

وی ابراز داشت: در حوزه ساماندهی نیروی انسانی در مجموعه آموزش و پرورش استان گیلان نیز حدود 45 نیروی ورودی و بیش از 40 خروجی داشتیم و 45 نیرو نیز جابه‌جا شدند از طرفی امسال 258 نیروی جدید توسط آموزش و پرورش استان جذب می‌شوند و 44 سرباز معلم و 133 نفر از فارغ‌التحصیلان فرهنگی نیر جذب خواهند شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به بازنشستگی بیش از هزار نفر فرهنگیان در مهرماه 99 و استمرار خدمت 652 نفر افزود: در حوزه نیروی انسانی برای جبران کسری 80 ساعته در هفته از وجود نیروهای بازنشسته، استمرار خدمت، معلمان تمام وقت و نیروهای حق‌التدریسی سنوات قبل بهره‌مند می‌شویم.

اخلاقی خاطرنشان کرد: در حوزه توزیع کتب درسی نیز امسال از مجموع 41 عنوان کتاب ابتدایی حدود 36 عنوان کتاب بین 98 درصد دانش‌آموزانی که ثبت‌نام اینترنتی کردند توزیع شد و کارگروه مسئولیت آماده‌سازی مدارس نیز اقدامات مربوط به بهداشت عمومی مدارس، آبخوری‌ها، نظافت و سایر اقدامات مربوط به آماده‌سازی مدارس را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود 57 میلیارد تومان بین مدارس استان گیلان توزیع شد که 40 میلیارد تومان هزینه شد و 17 میلیارد تومان نیز در حساب مدارس باقی ماند افزود: در حوزه بهره‌مندی از شبکه آموزشی شاد نیز در اکثر شهرها آسیب‌شناسی‌های لازم به‌عمل آمد و ایرادات شناسایی و جمع‌آوری شد.

رئیس اداره مدارس غیردولتی آموزش و پرورش استان گیلان در این جلسه با اشاره به سطح‌بندی مدارس هیئت امنایی در گیلان اظهارداشت: مدارس هیئت امنایی مدیر محور نیستند و هیئت امنا بر مدارس و منایع مالی آن و خدمات نظارت و خدمت می‌کند و این مدارس ابتدا در معیار دانش‌آموزان سطح‌بندی می‌شوند.

حمید آقاجانی با اشاره به شاخصه‌های سطح‌بندی مدارس هیئت امنایی خاطرنشان کرد: تجهیزات موجود در مدارس و نوع فیزیک مدارس از جمله شاخصه‌های سطح بندی این مدارس هستند و شاخص بعدی نیز خانواده و میزان اهمیت آنها به نظرسنجی‌ها بوده و همچنین کادر آموزشی این نوع مدارس نیز از شاخصه‌های دیگر برای سطح‌بندی هستند.

جمیل عباسی غریب، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گیلان نیز در این جلسه از اجرای طرح نماد در بیش از 600 مدرسه استان گیلان خبر داد و اظهار داشت: نظام سلامت در این طرح شامل شناسایی، غربالگری در مدارس و آموزش‌های رشدمَدار است و "نماد" نیز مجموعه نظام یافته از خدمات و برنامه‌ها از جمله آموزش‌های ارتقایی، غربالگری و حمایت روانی و اجتماعی و خدمات مبتنی بر it است.

انتهای پیام/612/ ز

R7877/P/S6,71/CT11 بیشتر بخوانید... گیلان| نقش محوری معلمان در بیانیه گام دوم انقلاب؛ مسئولان به گلایه‌های فرهنگیان توجه کنند جزئیات شرایط استخدام ۲۵ هزار نفر از معلمان حق‌التدریس اعلام شد اعتراض به سبک "معلمان مدارس غیردولتی" که معیشتشان بر باد رفته! + تصاویر قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... گیلان| نقش محوری معلمان در بیانیه گام دوم انقلاب؛ مسئولان به گلایه‌های فرهنگیان توجه کنند جزئیات شرایط استخدام ۲۵ هزار نفر از معلمان حق‌التدریس اعلام شد اعتراض به سبک "معلمان مدارس غیردولتی" که معیشتشان بر باد رفته! + تصاویر پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش| اما و اگرهای ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان/ ‌قانون ۶۰روزه‌ای که ابلاغیه آن ۶۰۰روزه شد ۲ سرمایه‌گذاری مطلوب هندی‌ها در بندر چابهار‌/ اجرای تعهد ۸۵میلیون‌دلاری تجهیزاتی/ قرارداد "BOT" فعال خواهد شد ۳ اینجا «دیسفان گناباد»؛ روستایی که ۱۸ سال صدای گریه نوزادی را نشنیده است ۴ آمادگی قوه قضائیه برای کمک به دولت/ هماهنگی‌‌ با بانک مرکزی ‌برای برگرداندن ارزهای‌ صادراتی / برخورد قاطع قضایی با ‌متخلفان ۵ به مناسبت پرواز جاودانه شهید دوران|در رثای خلبانی که صدام برای سرش جایزه گذاشت/ داغ‌هایی که شهید دوران بر دل رژیم بعث گذاشت ۶ گزارش| بی‌آبی در مناطق سیل‌زده لرستان در گرمای ۴۵ درجه؛ اعتراض مردم «چم‌کبود» معمولان به بی‌توجهی‌ها + تصاویر ۷ آزمایش موفق ۳ داروی درمان و پیشگیری از کرونا در آذربایجان شرقی / داروها روی ۳۰۰ نفر آزمایش موفق داشت ۸ فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء: در حیطه فعالیت‌های دولتی ورود نمی‌کنیم/ فقط مسئولیت اجرای پروژه‌ها را به‌عهده داریم مهمترین اخبار استانها اختصاصی| "نرگس محمدی" ‌هیچ محدودیتی ‌برای ملاقات و تماس ندارد / دیدار با خواهر در ۲۶ تیرماه امسال و تماس با خانواده ‌ معاون وزیر بهداشت: ‌‌مردم کرونا را ساده‌انگاری کردند / انتقاد از رفت و آمدهای خانوادگی / خرید ۴ هزار ونتیلاتور از شرکت‌های دانش بنیان روند ابتلا به کرونا در شرق استان گلستان ثابت شد/ همه شهرها‌ در وضعیت قرمز قرار دارند دیدار نمایندگان استان کردستان با رئیس کمیته‌امداد / افزایش میزان تسهیلات و تبدیل وضعیت نیروهای امداد مهمترین اخبار تسنیم وزیر بهداشت: تست‌‌های اولیه "واکسن کرونا" را پاس کرده‌‌ایم بانک مرکزی: اطلاعات ۲۵۰ صادرکننده را به مرجع قضایی دادیم/ بعد از شکایت هم از بازگشت ارز اجتناب می‌کنند سفر الکاظمی به تهران| از روابط تجاری ۲۰ میلیاردی تا وعده ضربه متقابل ایران به آمریکایی‌ها گفت‌وگو| صدرالحسینی: تمام سعی آمریکا برهم زدن روابط میان ایران و عراق است/ ۳ انتظار اصلی ایران از دولت الکاظمی گزارش| عربستان و هزینه‌های میلیارد دلاری برای عملیات روانی علیه ایران درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آموزش و پرورش استان گیلان سطح بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۶۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف شدن عملیات ساخت و ساز اردوگاه شهید چمران در سامان

امین سلیمانی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات اجرایی اردوگاه ۵۰۰ نفری دانش‌آموزان نیز در استان اجرا می‌شود و ساخت این طرح یکی از پنج اردوگاهی است که امسال درکشور تصویب شده است.

وی افزود: سال تحصیلی گذشته، ۷۰۰ میلیارد ریال تجهیزات در مدارس استان توزیع و ۱۸ مرکز رفاهی و اقامتی استان در دولت سیزدهم تجهیز و بروزرسانی شد.

سلیمانی با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های اصلی آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی و معلم است، اضافه کرد: پارسال با بازنشسته شدن هزار و ۵۶۰ نفر از معلمان در استان با چالش مواجه بودیم که این چالش با برنامه‌ریزی دقیق مدیریت شد و مشکل جدی در استان وجود نداشت.

سلیمانی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱، در مجموع هزار و ۷۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان شدند، گفت: در سال‌گذشته نیز هزار و ۱۴۴ نفر از طریق آزمون ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان، جذب آموزش و پرورش استان شدند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش در سالجاری، بیان داشت: امسال هزار و ۵۵۸ نفر از طریق آزمون‌های ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان، جذب آموزش و پرورش استان خواهند شد.

بیشتر بخوانید

احداث خوابگاه دانش آموزی سامان تا پایان امسال

سلیمانی تصریح کرد: در دولت سیزدهم طرح رتبه‌بندی معلمان اجرایی شد و ۱۴ هزار و ۷۹۸ نفر از معلمان استان که واجد شرایط رتبه بندی بودند، مشمول این طرح قرار گرفتند.

وی به نقش و حضور معلمان در همه عرصه‌ها به خصوص انتخابات اشاره کرد و گفت: در طرح اسکان مسافران نوروزی و تابستانه در مدارس و همچنین انتخابات آموزش و پرورش نقش موثری داشته است.

سلیمانی افزود: ۷۰ درصد شعب اخذ رای در استان در مدارس مستقر بودند.

به گفته وی، در طرح اسکان مسافران تابستانه و نوروز نیز پارسال بیش از ۳۵ هزار نفر در مدارس اسکان داده شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • درمانگاه فرهنگیان در میناب احداث شود
  • استاندار زنجان: به آموزش و پرورش بی‌توجه بود‌ه‌ایم
  • پیشرفت و تغییر در جامعه از خط سیر مدرسه و معلم می‌گذرد
  • حیات یک کشور وابسته به معلمان است
  • چرا فرهنگیان از طرح بکارگیری دوباره بازنشستگان استقبال نکردند؟
  • تجليل از معلمان بازنشسته و نمونه آموزش و پرورش کيش
  • اعتراض برخی دانشجو معلمان به نحوه گزینش در آموزش و پرورش استان گیلان
  • دستگاه‌ها به مسئولیت‌ در قبال آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند
  • تجلیل از معلمان ایرانی در آنکارا
  • تعیین تکلیف شدن عملیات ساخت و ساز اردوگاه شهید چمران در سامان