Web Analytics Made Easy - Statcounter

در کم آبی در تعدادی از روستاهای بخش معمولان که منجر به انسداد چند ساعته محور خرم‌آباد_پلدختر از سوی اهالی شد، امام جمعه و فرماندار پلدختر و برخی دیگر از مسوولان در کنار مردم حضور یافته و قول دادند مشکل موجود را تا زمان برطرف شدن پیگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، دی پی کمبود آب آشامدنی در برخی روستاهای(چم شهران_گاو زرده) به معمولان امروز شاهد انسداد این محور از سوی برخی اهالی در اعتراض به کمبود آب بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا خبرنگار فارس بلافاصله مطالبه مردم این روستا را که در جریان سیل سال گذشته خسارت‌های زیادی به آنها وارد شد، مورد بررسی قرار داد.

حضور امام جمعه و سایر مسوولان در کنار مردم

در این زمینه زهرا عزیزی شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پلدختر اظهار داشت: اهالی روستای چم شهران بخش معمولان  ظهر امروز در اعتراض به نبود آب آشامیدنی اقدام به مسدود کردن جاده پلدختر_خرم‌آباد کردند.

 وی افزود: اهالی روستای چم شهران و چم کبود با ۲۰۰ نفر جمعیت و ۶۸ خانوار از نداشتن آب آشامیدنی با وجود گرمای ۵۰ درجه تابستان، سخت در مضیقه هستند و رنج می‌برند.

دهیار روستای چم شهران معمولان گفت: این موضوع بارها پیگیری شده اما در مقابل مشکل نبود آب آشامیدنی در این روستاها کسی پاسخگو نیست و این امر داد مردم را درآورده است.

وی افزود: فروردین ماه سال ۹۸، از سوی اداره آب و فاضلاب شهرستان پلدختر برای آب لوله کشی و تامین آب آشامیدنی اهالی روستای چم شهران با انتخاب پیمانکار در حاشیه جاده پلدختر_خرم‌آباد تجهیز کارگاه شد.

عزیزی یادآور شد: عملیات این پروژه از شهر معمولان تا امامزاده محمد انجام شد، اما پس از اعتراض اداره راهداری نسبت به ادامه این پروژه، متوقف و تجهیزات توسط پیمانکار جمع آوری و از منطقه خارج شد.

 وی عنوان کرد:: به نظر می‌رسد مشکل نبود آب آشامیدنی اهالی روستای چم شهران، از سوی مسئولان فراموش شده و امروز(چهارشنبه)، اهالی این روستاها در اعتراض به مشکل بی‌آبی و برای جلب توجه مسئولان از ساعت ۱۱ صبح اقدام به مسدود کردن جاده پلدختر_خرم‌آباد کردند.

دهیار روستای چم شهران معمولان گفت: پس از این اقدام اهالی، امام جمعه و مسئولان بخشداری معمولان،روسای راهداری و آب و فاضلاب و نیروی انتظامی شهرستان پلدختر در منطقه حضور پیدا کردند و با پادرمیانی، مردم را به آرامش دعوت و قول پیگیری دادند که پس از یک ساعت و نیم مردم به منازل خود بازگشتند و جاده بازگشایی شد.

 تحرکات یک فرد غیر بومی منجر به انسداد جاده شد

در همین راستا فرماندار پلدختر گفت: عده کمی از اهالی روستای چم شهران در پی تحریک فردی غیربومی اقدام به انسداد جاده پلدختر_خرم‌آباد کردند که با افراد خاطی برخورد می‌شود.

و ی افزود: عملیات در دست اجرای آبرسانی به روستای چم شهران که بیش از چهار کیلومتر آن انجام و حدود سه کیلومتر باقی مانده، معطل اصلاح بستر رودخانه و بستر تخریب شده جاده پلدختر_خرم‌آباد بر اثر سیل سال گذشته شده که اصلاح آن در حال انجام است.

حسن رضاییان یادآور شد: این اصلاح سازی برای محکم کاری و و کار عمرانی در راستای جلوگیری از تخریب شبکه آبرسانی به روستای چم شهران صورت می‌گیرد، که پس از یک هفته این عملیات به پایان رسیده و مشکل برطرف می‌شود.

فرماندار پلدختر گفت: به علت اینکه سازه شبکه آبرسانی در کنار جاده می‌گذرد، جهت کار کارشناسی اختلاف نظری بین راهداری و آب و فاضلاب بود که برطرف شده است.

شاین ذکر است خبرگزاری فارس پیش از این نیز مشکل اهالی این روستا را از طریق مدیرعامل آبفا لرستان پیگیری کرده بود که مسوول مربوطه قول پیگیری این موضوع را داد.

انتهای پیام/

گزارش از هما کریمیان

منبع: فارس

کلیدواژه: روستا آب امام جمعه جاده پلدختر خرم آباد آب آشامیدنی امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۶۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه ۷ اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی ۳ استان

آخرین وضعیت محورهای کشور برای امروز (جمعه هفتم اردیبهشت) اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین وضعیت راه‌های کشور تا امروز _جمعه، هفتم اردیبهشت_ به شرح زیر است:

بر اساس آخرین داده‌های ترافیکی، تردد روان در محورهای چالوس، هراز، فیروزکوه، آزادراه تهران-شمال و آزادراه قزوین-رشت (رفت و برگشت) برقرار و محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

تردد در سایر محورهای مواصلاتی کشور روان گزارش شده و شاهد بارش باران در برخی از محورهای استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی هستیم.

محور خرم آباد – پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود است و تردد از محور جایگزین خرم آباد – کوهدشت و آزادراه خرم آباد – پل زال انجام می‌شود.

محورهای مسدود غیرشریانی

۱- هشتگرد – طالقان

۲ – کمربندی جدید خرانق – یزد

۳- اسپکه – بمپور

۴- یزد – دربید

۵- حاجی آباد – آهنگران

۶- رباط پشت بادام – بیاضه

۷- گلشن – سراوان

۸- گرده کوه – مهریز

۹- طبس – رباط پشت بادام

محورهای دارای انسداد فصلی

۱- سروآباد - پاوه

۲- گنجنامه – تویسرکان

۳- وازک – بلده

۴- پونل – خلخال

آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی، کرمان، بعضی نقاط استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، سمنان و ارتفاعات شرقی تهران، در بعضی از ساعات رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گاهی گرد و خاک و در نقاط مستعد، تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شرایط جوی مذکور روز شنبه در بعضی نقاط خراسان رضوی و جنوبی، یزد، کرمان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان و یکشنبه در جنوب کرمان و دوشنبه در ارتفاعات مرکزی البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس، انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، سه‌شنبه هفته آینده سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور می‌شود و در مناطق غربی کشور بارش خواهیم داشت.

ضیائیان ادامه داد: در سه روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور، در بعضی ساعات وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، همچنین تا اواسط هفته آینده، روند افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور انتظار می‌رود.

کد خبر 748019

دیگر خبرها

  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • «هفت» نیامده رفت!
  • تاکید امام جمعه فسا بر حل مشکل بیمه کارگران
  • امام جمعه خرم آباد:فروپاشی دژ سست استعمار در منطقه
  • تسریع در تکمیل جاده پلدختر - خرم‌آباد مطالبه مردم است
  • مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه ۷ اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی ۳ استان
  • بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم
  • ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند