Web Analytics Made Easy - Statcounter

از زمانی که بیت کوین توسط خالق ناشناس خود یعنی ساتوشی ناکاموتو، اختراع شد، ارزش و کاربران آن سیری صعودی را طی می‌کند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا بیت کوین یک ارز دیجیتال همتا به همتا و غیرمتمرکز است و هیچ بدنه حاکمیتی یا مسئولی برای عرضه آن وجود ندارد. شبکه بیت کوین بر اساس پروتکل رمزنگاری عمل می‌کند و دیتابیس (پایگاه داده) آن نیز کاملا عمومی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطا در این شبکه تعریف نشده و نسبت به فساد نیز مقاوم است. صندوق یا نهاد نظارتیِ متمرکزی برای تراکنش‌ها وجود ندارد و این تراکنش‌ها به شکل مستقیم میان کاربران شبکه بیت کوین صورت می‌گیرند.

مزایای بیت کوین

از زمانی که بیت کوین توسط خالق ناشناس خود یعنی ساتوشی ناکاموتو، اختراع شد، ارزش و کاربران آن سیری صعودی را طی می‌کند. تعداد زیادی از فروشگاه‌های اینترنتی و وب‌سایت ارائه‌دهنده خدمات از بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت پشتیبانی می‌کنند و از طرف دیگر سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال نیز یکی از سودآورترین انواع سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید؛ این در حالی است که به دلیل نوسانات شدید قیمت، احتمال ضرر نیز بالاست.

بیت کوین به عنوان ارز دیجیتال پیشرو، دارای مزایای متعددی است که در ادامه مزایای بیت کوین را برای شما تشریح خواهیم کرد:

 لاهبرداری‌‌های حوزه پرداخت در آن وجود ندارد  ریسک سرقت هویت در آن وجود ندارد  تراکنش‌ها برگشت ناپذیر هستند  تبادل مستقیم و بدون واسطه نقد پذیری بالا  تراکنش‌ های بین‌ المللی  بیت کوین را نمی‌ توان مسدود کرد  امنیت و کم‌ یابی منحصر بفرد  بلاک چین معایب بیت کوین

بیت کوین هم مثل هر چیز دیگری در این دنیا، بی‌عیب و نقص نیست اما نوآوری انقلابی آن باعث شده است که با وجود تمام مشکلات به راه خود ادامه دهد. در این مقاله به زبان ساده و به طور خلاصه مهمترین مزایا و معایب بیت کوین را ذکر کرده ایم.

برای افرادی که تازه وارد هستند و شناختی ندارند:

کلاهبرداری فعالیت‌ها در بازار سیاه نوسانات قیمت برگشت ناپذیری تراکنش‌ها ارزهای دیجیتال آینده حملات سایبری دانلود غیرقانونی تراکنش‌های آهسته

بهترین روش خرید بیت کوین در ایران چیست؟

این کاملا سلیقه‌ای است و هر کس نسبت به شرایط خود راهی برای خرید بیت کوین در ایران انتخاب می‌کند. اما به‌طور کلی بیشتر افراد از سایت‌های ایرانی برای خرید بیت کوین استفاده می‌کنند.

آیا خرید بیت کوین بدون احراز هویت ممکن است؟

شما می‌توانید از برخی افراد حقیقی در شبکه‌های اجتماعی (مثل گروه‌های تلگرامی) بدون احراز هویت بیت کوین بخرید اما این کار ریسک‌های زیادی دارد و ممکن است فرد مورد نظر مجرم یا کلاهبردار باشد.

ارزان‌ ترین روش خرید بیت کوین چیست؟

برخی از افراد به‌طور مستقیم از استخراج‌کنندگان (ماینرها) بیت کوین می‌خرند که به این ترتیب دیگر نیاز به پرداخت کارمزد و هزینه‌های اضافی به صرافی‌ها نیست.

آیا باید حتما یک بیت کوین بخرم؟

خیر. بیت کوین به واحدهای کوچکتری تبدیل می‌شود. مثلاً شما می‌توانید 0.001 از یک بیت کوین را بخرید.

حداقل مقدار خرید بیت کوین چقدر است؟

شما می‌توانید حتی با ۱۰۰ هزارتومان هم بیت کوین بخرید. البته برخی از صرافی‌ها ممکن است مبلغی را به‌عنوان حداقل تعریف کنند اما روی کاغذ، با هر مبلغی که پاسخگوی کارمزدهای شبکه بیت کوین و صرافی باشد، می‌توان بیت کوین خرید.

آیا خرید بیت کوین قانونی است؟

هنوز قوانین روشنی درباره بیت کوین تعیین نشده است، اما نگهداری و خرید بیت کوین توسط مردم در بیشتر کشورهای دنیا از جمله ایران ممنوع و جرم نیست.

انتهای پیام/4127

 

منبع: آنا

کلیدواژه: بیت کوین ارز دیجیتال خرید بیت کوین بیت کوین بیت کوین وجود ندارد تراکنش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۶۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوق سربازان اجرایی می‌شود؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، احمد راستینه اظهار داشت: ما احکام را تحویل دولت دادیم و به دولت اجازه دادیم بر اساس احکام جدول مصارف خود را تدوین کند، خب جداول ارتباطی به حقوق و مزایا ندارد؛ حقوق و مزایا از احکام تبعیت می‌کند لذا بهانه‌ای برای دولت وجود ندارد. دولت بر اساس احکامی که تصویب و ابلاغ شده باید نسبت به اعمال افزایش حقوق و مزایای سربازان اقدام کند.

بیشتر بخوانید: جزئیات کاهش مدت سربازی اعلام شد

وی با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت تسهیلات در سال جدید و اینکه آیا با وجود عدم تصویب بودجه و نهایی شدن برنامه هفتم افزایش‌ها در آن اعمال می‌شود، گفت: الان هنوز سال مالی ۱۴۰۲ است و ربطی به کامل نشدن بودجه ندارد، براساس قانون کسانی که سال گذشته ثبت‌نام کردند و دریافت تسهیلات آن‌ها بنا به شرایطی به امسال موکول شده خب به نرخ سال گذشته دریافت می‌کنند و کسانی که امسال پرونده تشکیل داده و ثبت‌نام کنند، به نرخ امسال تسهیلات خود را دریافت خواهند کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: تسهیلات ازدواج و فرزندآوری باید پرداخت شود و آنچه که در اینجا اهمیت دارد احکام بودجه است که تصویب و ابلاغ شده است، بر این اساس عدم بررسی و تصویب جداول بودجه مانعی برای بحث پرداخت تسهیلات ایجاد نمی‌کند.

راستینه همچنین در رابطه با افزایش حقوق سربازان نیز تصریح کرد: ما احکام را تحویل دولت دادیم و به دولت اجازه دادیم بر اساس احکام جدول مصارف خود را تدوین کند، خب جداول ارتباطی به حقوق و مزایا ندارد؛ حقوق و مزایا از احکام تبعیت می‌کند لذا بهانه‌ای برای دولت وجود ندارد. دولت بر اساس احکامی که تصویب و ابلاغ شده باید نسبت به اعمال افزایش حقوق و مزایای سربازان اقدام کند.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1228905 برچسب‌ها سربازی اجباری

دیگر خبرها

  • قیمت بیت کوین به ۵۷ هزار دلار رسید
  • دفترچه­ سوالات آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول)
  • ۵ مورد از معایب بی‌خوابی و شب‌بیداری را بدانید
  • تراکتور فردا سرمربی خود را معرفی می‌کند!
  • بازیگران «نون خ 5» با مخاطبان گفتگو کردند
  • سقف خرید و تراکنش کارتی در پست بانک ایران افزایش یافت
  • پخش فیلم «رابطه» با بازی خسرو شکیبایی
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • افزایش حقوق سربازان اجرایی می‌شود؟
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر