Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-28@12:10:25 GMT

عبور فرهاد مجیدی از حصار تفکرات استراماچونی

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۱۶۹۳۷

 به گزارش جام نیوز، فرهاد مجیدی مترصد فرصتی بود تا تغییراتی جزئی را در تیمش ایجاد کند. این هدف از دو جنبه مهم بود. در فاز اول این تغییر می‌توانست فرهاد را از زیر سایه استراماچونی بیرون بیاورد و در فاز دوم تحولی در تاکتیک استقلال ایجاد کند تا شاید تیمش از یکنواختی خارج شود که همینطور هم شد.اولین جرقه‌های تغییر در شیوه بازی استقلال در بازی با تراکتور زده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجیدی در نیمه دوم آن بازی تیمش را با دو دفاع میانی و دو دفاع کناری راهی میدان کرد. این تغییر تاکتیکی منجر به ایجاد موقعیت‌های تازه برای مهاجمان هم شد و بازیکنان استقلال که انگار به لحاظ ذهنی آمادگی بیشتری با بازی در این شیوه داشتند، خیلی زود خواسته‌های مجیدی را در میدان بازی پیاده کردند تا فرهاد در بازی با صنعت نفت آبادان هم از آن روش بهره بگیرد.گرچه غیبت یزدانی که یکی از ارکان اصلی دفاع ۳ نفره استقلال محسوب می‌شد در تغییر روش بازی مدافعان نیز اثرگذار بود اما به واقع باید این تحول را ناشی از تفکرات پنهان مجیدی برای عبور از احاطه تیمش به تفکرات استراماچونی دانست. مجیدی گرچه در ماه‌های آغازین حضورش در استقلال کوشید همان سبک استراماچونی را دنبال کند اما خصوصیات اخلاقی او به گونه‌ای نیست که خود را محصور به تفکرات دیگران کند و طی زمان تلاش می‌کند آنچه خود می‌پندارد را درست یا غلط در میدان بازی پیاده کند که شاید این خصیصه در نهایت به سودش باشد و شاید هم در درازمدت از آن لطمه ببیند که اکنون مجیدی در حال بهره گرفتن از تغییر بازی است.

 

به واسطه آنچه در بازی با صنعت نفت آبادان برجا ماند باید انتظار داشت که استقلال با همان سیاق بازی با صنعت مقابل نساجی قرار بگیرد و روش بازی‌اش را عوض نکند. به این ترتیب دانشگر و چشمی در قلب دفاع قرار می‌گیرند و وریا غفوری و زکی‌پور در دفاع کناری. آنچه مجیدی را برای بازی با این روش بیشتر ترغیب می‌کند، نمایش ایده‌آلی است که مدافعانش در بازی با صنعت نفت آبادان به اجرا گذاشتند به شکلی که به گواه آمار میلاد زکی‌پور که در آن بازی دفاع چپ تیمش بود، یکی از بهترین بازی‌های خود را در ماه‌های اخیر به اجرا گذاشت و محمد دانشگر هم توانست گل اول تیمش را پایه‌گذاری کند.حضور آرش داجلیری هم برای آبی‌پوشان مفید بود به این دلیل که استقلال حالا می‌تواند روی یک عنصر جوان و آینده‌دار برای بازی‌های آتی نیز حساب باز کند. البته در این پست وریا غفوری همچنان دست نیافتنی می‌نماید اما سلسله تصمیم‌هایی که مجیدی برای پست‌های دفاعی تیمش اتخاذ کرد برای استقلال در نهایت مطلوب بود و منجر به پایه‌گذاری بردی شیرین شد...آری، باید بخش اعظمی از دلایل پیروزی استقلال مقابل صنعت نفت آبادان را در همین سیستم دفاعی استقلال جست‌وجو کرد. جایی که اگر بی‌نقص عمل کند و اشتباه‌ها را به حداقل برساند، دست مهاجمان را باز خواهد گذاشت تا با فراغ بال به سمت دروازه حریفان یورش ببرند.

 

درواقع نباید تنها به عملکرد درخشان سیدحسین حسینی اشاره کرد. گرچه دروازه‌بان استقلال روزی به یادماندنی را با آن واکنش‌های سریع در کتاب خاطرات دروازه‌بانی‌اش در استقلال به ثبت رساند اما سهم دیگر بازیکنان دفاعی نیز در کسب پیروزی در آبادان کم نبود و باید مجیدی را به خاطر انتخاب‌هایش ستود و انتظار داشت همین روش دفاعی که حالا به خوبی در استقلال جواب داده، در بازی‌های آتی نیز به کار گرفته شود. استقلال یک بازی عقب افتاده مقابل پارس جم در پیش دارد و چنانچه پیروز این بازی باشد و جمعه شب نیز از پس نساجی برآید احتمالاً با همین ترکیب ایده‌آل و شیوه تاکتیکی به بازی با سپاهان خواهد رسید.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: استراماچونی مجیدی نیوز بازیکن ورزشی جام گزارش استقلال ورزش فوتبال جام نیوز فرهاد مجیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۶۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل رد سرمربی‌گری تراکتور از سوی فرهاد مجیدی

تیم تراکتور بعد از جدایی خمس برای انتخاب سرمربی این بار به سراغ گزینه‌های داخلی رفت و در نهایت با گل‌محمدی به توافق رسید که البته هنوز حضور یحیی در تیم تراکتور قطعی نشده است.

این مربی در تلاش برای رفع مشکلات شخصی خود است تا با حضور در تبریز بار دیگر سرمربیگری در لیگ برتر را از سر بگیرد. در حال حاضر هدایت تراکتور به صورت موقت به حمید مطهری سپرده شده است.

باشگاه تراکتور در تلاش برای انتخاب سرمربی مذاکراتی هم با فرهاد مجیدی داشت، اما با پاسخ منفی این مربی مواجه شد.

چرا فرهاد مجیدی به پاسخ باشگاه تراکتور برای سرمربیگری نه گفت؟

پرس و جوی ما منجر به این نتیجه شد که فرهاد علاقه‌مند است مربیگری‌اش را در فوتبال امارات دنبال کند. او به دنبال حضور در یک تیم لیگ برتری دیگر از فوتبال امارات است و گفته می‌شود همه چیز اگر خوب پیش رود او در آینده‌ای نزدیک سرمربی شارجه خواهد شد.

زمزمه‌هایی نیز مبنی بر حضور فرهاد مجیدی در تیم ملی امید امارات وجود داشت که این امر هنوز محقق نشده است.

tags # فرهاد مجیدی ، تراکتورسازی تبریز سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • دلیل رد پیشنهاد یک تیم ایرانی توسط فرهاد مجیدی/ تیم جدید اسطوره استقلال مشخص شد؟
  • دلیل رد سرمربی‌گری تراکتور از سوی فرهاد مجیدی
  • جواب منفی مجیدی به زنوزی؛فرهاد فقط به نیمکت استقلال فکر می‌کند
  • (عکس) جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات
  • تصویر تازه از پسر فرهاد مجیدی کنار پدر؛ چقدر بزرگ شدی!
  • عکس‌| جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات
  • تصمیم فرهاد مجیدی؛ او به ایران برمی‌گردد؟
  • تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات | چهره محبوب آبی‌ها به ایران برمی‌گردد؟
  • فرهاد مجیدی تصمیم نهایی را گرفت: در امارات می‌مانم!
  • ماجرای رفاقت فرهاد مجیدی و خسرو حیدی؛ در ماجرای درگیری او دخالتی نکردم!