Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاندیدای ریاست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی از ظرفیت‌های نادیده گرفته شده در حوزه ورزش دانشگاهی می‌گوید.

گروه دانشگاه خبرگزاری آنا-محدثه حسینی؛ شاید در بین اخبار ورزشی، خبر موفقیت تیم‌های دانشجویی در مسابقات حرفه‌ای و یا درخشش دانشجویان کشورمان را در مسابقات آسیایی و جهانی را شنیده باشید و ناخودآگاه جای خالی خود و یا دانشجویانی که می‌شناسید را در ترکیب تیم اعزامی کشورمان به آن مسابقه را حس کرده‌اید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول اعزام تیم به مسابقات آسیایی و جهانی دانشجویان، فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی است و این تیم‌ها متشکل از دانشجویان تمامی بخش‌ها آموزش عالی اعم از دانشگاه آزاد اسلامی، پیام‌نور، جامع علمی کاربردی و دیگر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور است. گاهأ به اختصار به این فدراسیون، فدراسیون دانشجویی نیز گفته می‌شود.

این روزها فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی تنها فدراسیون دارای مصوبه مجلس شورای اسلامی است. با توجه به اتمام دوره مسئولیت محمدرضا دهخدا، رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی و بازنشستگی وی تا برگزاری مجمع عمومی برای انتخاب رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، محمدحسین علیزاده مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حفظ مسئولیت به‌عنوان سرپرست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناری منصوب شد.

پیش از این مقرر بود مجموع انتخابات فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی ۱۹ اسفندماه سال جاری برگزار شود که به علت شیوع ویروس کرونا این انتخابات به تعویق افتاد. پس از این تاریخ نیز مقرر شد، ۳۱ تیرماه سال جاری مجمع انتخابات ریاست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی برگزار شود که بنابر نامه فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در شهر تهران مجمع انتخاباتی فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی لغو شد.

تا کنون آقایان هادی بشیریان، محمد پورکیانی، داوود حومنیان شریف آباد، جواد شهلایی باقری، جمشید همتی و عبدالمهدی نصیرزاده ۶ کاندیدای هستند که شرایط لازم را برای به‌دست آوردن سکان ریاست فدراسیون کسب کرده‌اند.

از هیمن رو به سراغ جمشید همتی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و یکی از کاندیدهای ریاست این فدراسیون رفته‌ایم تا نظر خود را در خصوص «ورزش دانشجویی» و کاستی‌ها و فرصت‌‌های این حوزه جویا شویم.

بیشتر بخوانید:

ظرفیت‌ها و نواقص فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در یک نگاه

آنا: کاندیدا شدن شما برای ریاست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشجویی صحت دارد؟

همتی: فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی که به اختصار به آن فدراسیون دانشجویی گفته می‌شود و من نیز کاندیدای ریاست این فدراسیون شده‌ام و ثبت نام کرده‌ام. با توجه به شرایط پیش آمده  و شیوع ویروس کرونا انتخابات ریاست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی که مقرر بود ۱۹ اسفندماه سال ۹۸ برگزار شود به تعویق افتاد و سرپرست برای فدراسیون مشخص کردند.

آنا: وظیفه شما فدراسیون ملی ورزشهای دانشگاهی چه ظرفیت‌هایی را دارا است؟

همتی: یکی از مهمترین ظرفیت‌های موجود در فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی و نیروی انسانی متخصص است.

نیروی انسانی متخصص شامل اساتید و کارکنان حوزه ورزش می‌شوند که در رشته‌های ورزشی مختلفی تخصص دارند و دارای درجات بالای مربیگری و داوری هستند. این افراد دوره تخصصی در داخل کشور و خارج آن گذراندند.

اساتید و کارکنان فدراسیون ملی ورزشهای دانشگاهی با دیگر فدراسیون‌های ورزشی ارتباط دارد. این ارتباط یکی از بهترین ظرفیت‌ها برای ورزش دانشگاهی است که می‌توانیم از تخصص ظرفیت‌های دیگر فدراسیون ورزشی برای توسعه و پیشرفت ورزش دانشجویی استفاده کنیم که متاسفانه تاکنون این ارتباط به درستی شکل گرفته است.

‏به عنوان متولی ورزش دانشجویی کشور باید با استفاده از طریق یک مکانیزم درست و ساماندهی درست با کارکنان و اساتید حوزه ورزش  ارتباط گرفته و در جهت پیشبرد اهداف فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی و توسعه ورزش دانشجویی از ظرفیت‌های آن‌ها بهره‌ببریم.

جامعه مخاطب چند میلیونی ورزش دانشگاهی

جمعیت ۴ میلیونی دانشجویان نیز یکی دیگر از ظرفیت‌های ورزش دانشگاهی است. ما به عنوان متولی ورزش دانشگاهی باید برنامه‌های متنوع در حوزه‌های مختلف ورزشی تدوین و تهیه کنیم.

ایجاد تعامل بین دانشجویان رشته‌های مختلف می‌تواند برای رسیدن به اهداف در حوزه ورزش از جمله کارآفرینی و اشتغال زایی در ورزش تاثیر بسزایی بگذارد.

تعامل سازنده بین اساتید و دانشجویان رشته‌های مختلف منجر به استفاده از ظرفیت هر یک از این افراد می‌شود. به‌طور مثال برای ساخت اپلیکیشن‌های ورزشی باید بین اساتید و دانشجویان رشته‌های مختلف یک ارتباط سازنده وجود داشته باشد، این اپلیکیشن‌ها می‌تواند خدمات ویژه‌ای را به دانشجویان سراسر کشور ارائه دهد.

زیرساخت‌های بلا استفاده ورزش دانشگاهی

سومین ظرفیت ورزش دانشگاهی زیرساخت‌ها، سالن‌ها، اماکن و تاسیسات ورزشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است. وزارت علوم تحقیقات و فناوری، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه‌های فنی حرفه‌ای و دیگر بخش‌های آموزش عالی هر کدام دارای زیرساخت‌ها و تاسیسات ورزشی هستند.

به گفته دکتر مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان سرانه ورزشی هر دانشجو در دانشگاه‌های وزارت علوم بیش از ۲ متر است که در راستای توسعه آموزش دانشجویان بسیار مهم است.
 
با استفاده از زیرساخت‌ها، سالن‌ها، اماکن و تأسیسات ورزشی می‌توان در ابعاد مختلف تندرستی، فوق‌برنامه، استعدادیابی و یا کارآفرینی در حوزه ورزش  و... به دانشجویان آموزش داده شود.

متاسفانه از سوی  فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی طی سال‌های اخیر از این سه ظرفیت به خوبی استفاده نشده است. برای استفاده از این ظرفیت‌ها نیاز به ایجاد یک ساختار به عنوان نقش ستادی و سیاستگذاری  است که سیاست‌های کلان ورزش دانشگاهی را تدوین و به دانشگاه‌ها و بخش‌های آموزش عالی ابلاغ شود که در این راستا نیز پیشنهادات و برنامه‌هایی را در نظر داریم.

ادامه دارد..

منبع: آنا

کلیدواژه: انتخابات اشتغال زایی المپیاد ورزشی امکانات ورزشی فدراسیون ملی ورزشهای دانشگاهی اشتغال دانشجویان اپلیکیشن ورزشی فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی ریاست فدراسیون ملی ورزش ورزش دانشگاهی ورزش دانشجویی آموزش عالی زیرساخت ها دانشگاه ها وزارت علوم حوزه ورزش ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۷۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی

ایده اعطای بنزین به نفر به جای خودرو، رویکردی نوین در مدیریت منابع انرژی و بهبود عملکرد اقتصادی محسوب می‌شود. این طرح می‌تواند تأثیرات قابل توجهی بر الگوهای مصرف سوخت و نهایتاً بر اقتصاد کلان داشته باشد. در حال حاضر، مقادیر قابل توجهی بنزین به دلیل استفاده غیرکارآمد و قاچاق هدر می‌رود. با اجرای این طرح، هر فرد بر اساس نیاز واقعی خود بنزین دریافت می‌کند، که این امر می‌تواند منجر به کاهش قابل توجهی در هدررفت بنزین شود.

با اعمال سیاست تخصیص بنزین به افراد به جای خودروها، دسترسی به حجم زیادی از بنزین برای قاچاقچیان به طور مؤثری محدود می‌شود. در این ساختار، هر فرد می‌تواند سهمیه بنزین خود را با قیمت‌های داخلی و یا قیمت‌هایی نزدیک به تعادل جهانی به فروش برساند؛ این امر انگیزه برای قاچاق بنزین به کشورهای همسایه را کاهش داده و به نوبه خود می‌تواند به کاهش قابل توجهی در فعالیت‌های قاچاق منجر شود. این تغییرات نه تنها باعث افزایش درآمدهای ارزی از طریق امکان صادرات بیشتر به بازارهای بین‌المللی می‌شوند، بلکه به تقویت اقتصاد کشور و شفافیت بیشتر نیز کمک می‌کنند.

علاوه بر این، با اجرای طرح اعطای یارانه بنزین به افراد به جای خودروها، تحول عمده‌ای در الگوی مصرف سوخت در کشور رقم خواهد خورد. این طرح به شهروندان امکان می‌دهد تا با استفاده بهینه از سهمیه‌های اختصاص یافته، نه تنها هزینه‌های شخصی خود را مدیریت کنند بلکه به سمت افزایش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و روش‌های اشتراکی حرکت کنند. به عنوان مثال، ترغیب به سفرهای دسته‌جمعی و هماهنگ‌سازی برنامه‌های سفر با دیگران، مصرف بنزین را به شکل چشمگیری کاهش می‌دهد و تجربه‌های اجتماعی مشترک و خاطره‌انگیزی را فراهم می‌آورد.

با کاربردی‌تر شدن مصرف بنزین، می‌توان انتظار داشت که سطح آلودگی ناشی از احتراق ناکارآمد سوخت کاهش می‌یابد. این امر نه تنها به بهبود کیفیت هوا کمک می‌کند، بلکه سلامت عمومی را نیز تقویت می‌کند. به این ترتیب، طرح تخصیص بنزین به نفر به جای خودرو می‌تواند یک پیروزی چندجانبه برای اقتصاد، محیط زیست و جامعه باشد.

با اجرای طرح اختصاص سهمیه بنزین به نفر، تغییراتی در رویکرد تخصیص یارانه انرژی در بخش بنزین ایجاد خواهد شد. در این طرح، هر شخص به جای خودرو، سهمیه بنزین دریافت می‌کند و در صورت عدم استفاده، می‌تواند این سهمیه را به بازار صادرات بفروشد. این امکان فرصتی برای کسب درآمد ارزی از طریق فروش سهمیه بنزین فراهم می‌آورد، که این انگیزه مالی می‌تواند رانندگان فعال در صنعت حمل و نقل را نیز به سوی استفاده از CNG سوق دهد. با فروش سهمیه بنزین خود و استفاده از CNG، رانندگان می‌توانند هزینه‌های سوخت خود را کاهش داده و در عین حال منافع اقتصادی به دست آورند.

دیگر خبرها

  • پردیس‌های آمریکا علیه جنگ غزه
  • دانشگاهی‌ها و نمایندگان درباره جنبش دانشجویی آمریکا چه گفتند؟
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند
  • شرایط برای حضور دانشجویان در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • مجمع عمومی سالانه «فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی» برگزار شد
  • شرایط برای حضور دانشجویان توانمند ورزشکار در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد یک رسانه
  • جزئیات جایزه ملی جوانی جمعیت تشریح شد؛ ضرورت افزایش ظرفیت دکتری جمعیت شناسی در دانشگاه‌ها
  • ضرورت افزایش ظرفیت دکتری جمعیت شناسی در دانشگاه‌ها/ تعامل ستاد جمعیت و فضای دانشگاهی کشور+فیلم
  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی