Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@13:52:10 GMT

۴۵ غیرنظامی و طالبان در غرب افغانستان کشته شدند

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۱۷۳۵۸

۴۵ غیرنظامی و طالبان در غرب افغانستان کشته شدند

به گزارش رویترز، "علی احمد فقیر یار" فرماندار شهرستان "ادرسکن" هرات با اعلام این خبر گفت که دستکم هشت غیر نظامی در میان کشته شدگان دیده می‌شود.

وی با بیان این که این حملات توسط نیروهای امنیتی افغانستان صورت گرفته است افزود، حملات در منطقه "خام زیارات" انجام شد و اعضای طالبان نیز در میان کشته شدگان دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فقیر یار البته نگفت که از میان ۳۷ تن باقی مانده، چند نفر غیر نظامی و چند نفر اعضای طالبان هستند.
شهرستان ادرسکن هرات در مرز با استان خراسان ایران قرار دارد. 
حبیب امینی یک مسؤول محلی افغانستان در شهرستان "گوزارا" در نزدیکی محل حادثه ضمن تأیید کشته شدن ۴۵ نفر در این حمله، بدون ذکر دقیق زخمی‌های این حمله افزود که شمار زیادی نیز مجروح شدند. 
تاکنون وزارت دفاع افغانستان نسبت به این حمله هیچ واکنشی نشان نداده است.
سخنگوی نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان نیز اعلام کرد که آنها در حملات هوایی روز چهارشنبه شرکت نداشته‌اند.

این درحالی است که قاری محمد یوسف أحمدی سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که در دو حمله هوایی به هرات، هشت غیر نظامی کشته و ۱۲ تن دیگر زخمی شدند.
دو مقام محلی افغانستان نیز تأیید کردند که دو حمله هوایی به این منطقه از هرات انجام شده است.
حمله منتسب به ارتش افغانستان به هرات درحالی است که دفتر مطبوعاتی پلیس قندهار این کشور روز چهارشنبه از کشته شدن هفت نیروی پلیس افغان در حملات جدید طالبان به پاسگاه‌های پلیس در این استان خبر داده بود.
براساس توافقنامه آمریکا با طالبان که زمستان سال گذشته در دوحه پایتخت قطر به امضا رسید، طالبان متعهد شده بود با دولت کابل مذاکره کند.

برچسب‌ها افغانستان طالبان هرات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان طالبان هرات افغانستان طالبان هرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۷۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان صدها هزار نفر در خطر است/ تحرکی خطرناک جریان دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، جنبش مقاومت اسلامی حماس طی بیانیه‌ای اعلام کرد: حمله ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه، تشدید خطرناک جنایات علیه زیرساختهای غیرنظامی تحت حمایت بین‌المللی است.

در بیانیه حماس آمده است: هدف از این حمله پیچیده تر کردن بحران انسانی در غزه از طریق بستن گذرگاه و ممانعت از ورود کمکها فوری به آن است.

حماس بیان کرد: این جنایت پس از موافقت حماس با طرح میانجی گران رخ می دهد و نشانگر نیت اشغالگران برای به تعطیلی کشاندن تلاشهای آتش بس و آزادی اسیران و در راستای پیشبرد منافع شخصی نتانیاهو کابینه افراطی او است.

این جنبش از دولت آمریکا و جامعه بین الملل خواست رژیم صهیونیستی را برای توقف حملات به رفح که جان صدها هزار غیرنظامی را تهدید می کند، تحت فشار قرار دهند.

کد خبر 6099521

دیگر خبرها

  • جان صدها هزار نفر در خطر است/ تحرکی خطرناک جریان دارد
  • برجای ماندن ده‌ها شهید و زخمی در موج حملات هوایی علیه رفح
  • حمله گازانبری طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • حمله گازانبری امارت طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • وقوع سیل در افغانستان ۱۰ کشته برجای گذاشت
  • ارتش رژیم صهیونیستی نقاط مختلف غزه را هدف قرار داد
  • شهادت ۲ لبنانی در حملات رژیم صهیونیستی
  • مسدود شدن شاهراه بدخشان - تخار
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • پیروزی شش گله سرخپوشان هرات مقابل استقلال کابل