Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، مطالعه انجام شده در دانشگاه منچستر، کالج لندن و مرکز ملی تحقیقات اجتماعی نشان داد: قرنطینه ناشی از شیوع کروناویروس، بیشترین آسیب را به سلامت روان زنان، جوانان و والدینِ کودکان کمتر از پنج سال وارد می کند.

در این مطالعه وضعیت سلامت ۱۷ هزار و ۴۵۲ نفر مورد بررسی قرار گرفت. این تحقیق اطلاعات با کیفیت بالا را در مورد سلامت روان در طول همه گیری بیماری ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در ماه آوریل حدود یک سوم از مردم انگلیس سطح قابل توجهی از پریشانی روانی را تجربه کرده اند که این رقم پیش از همه گیری بیماری حدود یک پنجم بوده است.

همچنین افزایش سطح پریشانی روانی در برخی از گروه ها بیشتر بوده است. ۳۳ درصد از زنان، ۳۲ درصد از والدینِ کودکان کمتر از پنج سال و ۳۷ درصد از جوانان، سطح بیشتری از پریشانی روانی را در دوران قرنطینه تجربه کرده اند.

همچنین کارشناسان آسیب روانی قابل توجهی را در مردان و افراد بیش از ۴۵ سال مشاهده نکردند اگرچه آنان تایید کردند که بسیاری از مردان از تاثیرات کاهش درآمد و داشتن فرزند خردسال در خانه رنج خواهند برد.

به گزارش مدیکال اکسپرس، به گفته محققان لازم است در بررسی های دیگر روش هایی که ممکن است مردان برای ابراز این اضطراب و پریشانی به طور مثال از طریق اعتیاد به مواد مخدر به کار گیرند، مورد مطالعه قرار گیرد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: محدودیت کرونا صدای ایران زنان و جوانان کووید19 پریشانی روانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۷۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در نخستین کنگره بین‌المللی زنان تاثیرگذار، ارمنستان نامزد برگزاری دومین اجلاس بین‌المللی بانوان تاثیر گذار شده بود و حالا در سفر رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشورمان به ارمنستان، خانم ژانا آندراسیان وزیر آموزش علوم فرهنگ و ورزش جمهوری ارمنستان برای برگزاری این کنگره اعلام آمادگی کرد.

حجت‌الاسلام محمد مهدی ایمانی‌پور در سومین روز سفر خود به ارمنستان با خانم ژانا آندراسیان وزیر آموزش علوم فرهنگ و ورزش جمهوری ارمنستان دیدار داشت و در این دیدار زمینه‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی بین دو کشور بررسی شد.

در این دیدار سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، اسدی‌موحد رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان، مصطفوی مدیرکل حوزه اسناد بین‌المللی و دیوسالار معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را همراهی می‌کردند.

چنین نشست‌های از بعد دیپلماسی همسران مقامات کشورها حائز اهمیت است که دور دوم این کنگره در ایروان پایتخت ارمنستان برگزار خواهد شد.

اواخر دی‌ماه ۱۴۰۱ ، به ابتکار جمیله علم‌الهدی همسر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران، نخستین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار در تهران برگزار شد. در این کنگره ۳۰۰ مهمان خارجی از بانوان تاثیرگذار و عمدتا سطح بالای کشورهایی چون ارمنستان، چین، استرالیا، سریلانکا، تایلند، پاکستان، کامرون،صربستان، سوئد، بلغارستان، آفریقای جنوبی، ترکمنستان، سوریه، لبنان و روسیه حضور داشتند.

این نشست در سه سطح شخصیت‌های فرهنگی، علمی، وزیران و بانوان اول و نیز سلبریتی‌ها برگزار شد و همسران مقامات عالی‌رتبه از جمله همسر نخست‌وزیر ارمنستان، بورکینافاسو، عراق، قرقیزستان، صربستان، گینه، نیجریه، سریلانکا و رییس شورای مرکزی زنان ترکمنستان همچنین فرستاده ویژه رییس جمهور سوریه سخنرانی کردند.

یکی از دستاوردهای این کنگره امضا ۱۰ سند و تفاهم‌نامه دوجانبه بود، نمایشگاهی نیز از دستاوردهای بانوان ایرانی در حاشیه این اجلاس برپا شده بود.

 

دیگر خبرها

  • تاثیر استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی بر افزایش اعتماد به نفس
  • انجام بیش از ۹۰ درصد زایمان‌ها توسط ماماها
  • تاثیر مخرب دروغگویی بر سلامت مغز
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی عصبانیت
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی خلق و خو
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • امام جمعه اهواز: هر روز در غرب ظلم به زنان بیشتر می‌شود/ درصد خودکشی در زنان آمریکایی 50 درصد افزایش داشته/ همه قوانینی که در غرب اجرا کردند، به ضرر زنان بوده/ پدران و مادران باید تمرین حجاب را در کودکی به فرزندان خود بیاموزند
  • خواص قهوه + تاثیر بر لاغری و عوارض مصرف بیش از حد
  • پله نوردی و افزایش طول عمر/ تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده