Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که سفارت روسیه در آمریکا امروز چهارشنبه اعتراض خود را به اقدام پلیس این کشور مبنی بر حمله به خبرنگاران روس، به وزارت خارجه آمریکا ارائه داده است.

شب گذشته در جریان اعتراضات شهر پورتلند آمریکا، خبرنگاران تلویزیون روسیه در حالی که مشغول پوشش اخبار این اعتراضات بودند از سوی پلیس این شهر مورد حمله و ضرب و شتم قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این خبرنگاران در حال فیلمبرداری از تلاش معترضان برای محاصره ساختمان یک دادگاه بودند که مورد حمله قرار گرفتند. نیرو‌های فدرال آمریکا علی‌رغم اعتراضات مقامات محلی پورتلند در ساختمان این دادگاه مستقر بودند و مردم قصد ورود به آنجا را داشتند.

به نوشته اسپوتنیک، پلیس با باتوم به بازوی فیلمبردار روسیه زده و دوربین او را گرفته و زیر پا خرد کرده است. این فیلمبردار در آن لحظه مشغول فیلمبرداری از تلاش معترضان برای آتش زدن ورودی دادگاه بود که پلیس به او حمله و پس از گرفتن دوربین و زدنش، او را به روی زمین پرت کرد.

یک خبرنگار زن روس نیز که با گوشی همراه خود مشغول فیلمبرداری از همان صحنه بود از پشت و از سوی پلیس مورد حمله قرار گرفت. پلیس گوشی همراه او را نیز گرفت و با گرفتن از پشت گردن او کلاه ایمنی‌اش را از سرش خارج کرد. در حالی که این خبرنگار بر روی زمین افتاده بود و فریاد می‌زد که خبرنگار است، کوچکترین توجهی به او نشد و روی زمین کشیده شد که بر اثر این اقدام پلیس جراحت‌هایی روی بدن او به وجود آمد.

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا امروز چهارشنبه اعلام کرد که مراتب اعتراض خود را به این اقدام، به وزارت خارجه آمریکا رائه داده است.

اعتراضات در آمریکا پس از مرگ جورج فلوید، شهروند سیاه پوست این کشور که به طرز فجیعی به دست پلیس مینیاپولیس کشته شد، آغاز شده است و در تمامی ایالت‌های آن به ویژه در پورتلند و دیگر شهر‌ها ادامه دارد. تظاهرات‌کنندگان به تبعیض نژادی و بی‌عدالتی در این کشور اعتراض دارند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سفارت روسیه آمریکا پورتلند پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۷۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناکامی پلیس آمریکا در مهار اعتراضات ضد صهیونیستی

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از نیویورک، اوضاع در بیشتر دانشگاه های مطرح آمریکا همچنان امنیتی است و اعتراضات گسترده ضد صهیونیستی دانشجویان این دانشگاه ها ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

با وجود اینکه تاکنون پلیس و گارد ملی آمریکا صدها دانشجو و استاد دانشگاه را به خاطر شرکت در تجمع ضد صهیونیستی دستگیر کرده اند، اما این اعتراضات همچنان ادامه دارد.

پایگاه اطلاع رسانی تلویزیون سی ان ان آمریکا اعلام کرد که تلاش ها برای مهار اوضاع در دانشگاه تاکنون با شکست روبرو بوده است.

دیگر خبرها

  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • حمایت جامعه علمی قم از از اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • سیل انتقاد‌ها به رئیس دانشگاه کلمبیا به‌دلیل سرکوب معترضان
  • تهدید به بمب‌گذاری در سفارت روسیه در برزیل
  • پلیس برزیل برای یافتن بمب وارد سفارت روسیه شد
  • انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • شعله‌ور شدن اعتراضات ضد اسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا
  • ادامه تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای حمایت از غزه
  • ناکامی پلیس آمریکا در مهار اعتراضات ضد صهیونیستی
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان