Web Analytics Made Easy - Statcounter

به بهانه بازی امشب استقلال و نساجی، بابک گازر زاده در ایستگاه آنالیز طرفداری حریف این هفته استقلال را زیر ذره بین برده است

 در یکی از مهمترین بازی های هفته بیست و ششم لیگ برتر، پنجشنبه شب ساعت 21 شاهد مسابقه حساس استقلال تهران برابر نساجی قائمشهر خواهیم بود.

به گزارش طرفداری، استقلال که در بازی رفت در قائمشهر توانست با نتیجه 2-1 به برتری برسد، امشب برای کسب سه امتیاز وارد زمین میشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برد آبی پوشان در این بازی میتواند گام بلندی برای کسب سهمیه آسیایی باشد.
رقیب امشب استقلال، با 28 امتیاز از 24 بازی در رتبه نهم جدول است. لغو شدن بازی نساجی ـ فولاد باعث شده تا نساجی یک بازی کمتر داشته باشد. امید شهر خسته فصل را با مهاجری شروع کرد. این مربی که اختلافات زیادی با مدیران نساجی داشت، پس از بازی هفته بیستم برابر پارس جنوبی جم از سمت خود استعفا کرد تا محمود فکری به عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب شود. دو برد پیاپی برابر تیم های تبریزی و دو مساوی متوالی برابر دو تیم نفتی، حاصل کار فکری و کادر فنی تمام استقلالی او تا بدین جای فصل بوده است.
قبل از جدال برابر استقلال، بد نیست که به بررسی شیوه بازی نساجی بپردازیم:

سیستم بازی نساجی

نساجی در بازی های اخیر تحت هدایت فکری با آرایش پایه 2-3-1-4 وارد زمین شده است:
علیرضا حقیقی درون دروازه، مجتبی ممشلی در دفاع چپ، مجتبی بیژن و حامد شیری در دفاع میانی، حسین ماهینی در دفاع راست، محمد میری به عنوان تک هافبک دفاعی، علی اصغر آشوری به عنوان هافبک پشت مهاجم، حسین زامهران به عنوان هافبک چپ، علی شجاعی به عنوان هافبک راست، رحمان جعفری و محمد مهدی نظری به عنوان دو مهاجم.
این 11 بازیکن مردانی هستند که در بازی های اخیر بیشتر بازی ها را از ابتدا وارد زمین شده اند.
البته این آرایش مختص لحظات ابتدایی بازی است و در دقایق مختلف بازی، جابجایی های زیادی بین بازیکنان هجومی صورت میگیرد که در ادامه به این موضوع پرداخته میشود .


شیوه بازی نساجی

رضا مهاجری جزو معدود مربیان ایرانی محسوب میشود که به اجرای فوتبال مالکانه علاقه ویژه ای دارد. سبک بازی نساجی تحت هدایت مهاجری، شباهت زیادی به تیم های قبلی این مربی داشت: پاس های عرضی کوتاه پشت محوطه برای باز کردن دفاع حریف و نفوذ وینگرهای سرعتی به درون محوطه. شیوه ای که حتی بعد از روی کارآمدن فکری همچنان در این تیم پیاده میشود، با این تفاوت که نساجی مدل فکری کمی محتاط تر بازی میکند .
یکی از کلیدی ترین بازیکنان نساجی در این فصل محمدمهدی نظری بوده است. مهاجم هدفی که به هیچ وجه ایستا بازی نمیکند و سعی میکند با تحرک و جابجایی فراوان پشت محوطه، فضا را برای دیگر بازیکنان مهیا کند. نظری معمولا به عقب می آید و پس از رفتن توپ به کناره ها، بلافاصله به محوطه جریمه یورش میبرد که در بسیاری موارد باعث ایجاد موقعیت گلزنی میشود. شجاعی، زامهران و جعفری که علاقه زیادی به حرکات تکنیکی و شوت زدن دارند، سعی میکنند با جابجایی های متعدد دفاع حریف را باز کنند و اقدام به شوتزنی کنند. معمولا رحمان جعفری خارج از محوطه و نزدیک به زامهران بازی میکند که این موضوع باعث برتری عددی خط حمله نساجی در جناح چپ میشود. توپ رسانی به این بازیکنان وظیفه علی اصغر آشوری است، هافبک 32 ساله سابق استقلال خوزستان که هم در کارهای دفاعی به تیمش کمک میکند و هم به خوبی توپ را در میانه میدان به گردش درمی آورد. نقش عاشوری در حملات نساجی بسیار کلیدی است، چیزی شبیه به نقش محسن مسلمان در پرسپولیس لیگ شانزدهم یا داوید سیلوا در منچسترسیتی!
____________________________________________________
اکنون به مزایا و معایب شیوه بازی نساجی پرداخته میشود :
نکات مثبت)
پرتعداد در حمله: اضافه شدن یکی از مدافعین کناری به حمله کافیست تا نیمی از بازیکنان نساجی در نزدیکی محوطه جریمه حریف مستقر شوند! موضوعی که میتواند هر دفاع مستحکمی را دچار مشکل کند.
عقب نشینی نفرات هجومی حریف: مقابله کردن با بازی مالکانه توانایی بدنی زیادی احتیاج دارد. هافبک های دفاعی حریف به تنهایی نمیتوانند این بار سنگین را به دوش بکشند. در این شرایط، چاره ای جز بازگشت نفرات هجومی به زمین خودی نیست. وقتی بیشتر بازیکنان هجومی حریف به زمین خودی برمیگردند، احتمال ایجاد ضدحمله روی دروازه نساجی کم میشود.
باز شدن کانال های کناری: بازی مالکانه نساجی و تمرکز توپ در پشت محوطه، باعث جمع شدن دفاع حریف میشود. در این شرایط اضافه شدن مدافعین کناری به حمله میتواند باعث جابجایی ناگهانی و سردرگمی دفاع حریف شود.این شیوه به خصوص در برابر تیم هایی که با نفرات زیاد به صورت بسته بازی میکنند، بسیار گره گشا بوده است.
نفرات هجومی سریع: سرعت بالای نفرات هجومی نساجی باعث میشود تا پاس های عمقی پشت سر مدافعان حریف با فرار مهاجمان تند و تیز، باعث ایجاد خطر روی دروازه حریف شود.
هماهنگی بالای مربع خط حمله: جعفری، شجاعی، زامهران و نظری کاملا از حرکات همدیگر شناخت دارند. خصوصیات مشترک این 4 بازیکن که شامل سرعت و جابجایی سریع و توانایی بالا در کار با توپ است، باعث شده تا بیشتر گل های نساجی با حرکات ترکیبی این بازیکنان به ثمر برسد.
بررسی گل های نساجی در نیم فصل دوم موارد بالا را به خوبی اثبات میکند:
هفته شانزدهم برابر گل گهر: چند پاس پیاپی پشت محوطه باعث میشود تا در جناح چپ توپ به زامهران برسد و پاس دقیق این بازیکن به درون محوطه جریمه با چرخش و ضربه زیبای نظری، منجر به گل برتری نساجی در این بازی شود.
هفته هفدهم برابر پیکان: ضربه دروازه از حقیقی که با دو ضربه سر متوالی توپ پشت سر مدافعان پیکان افتاد و علی شجاعی با فرار سریع موفق به گرفتن پنالتی شد. ضربه پنالتی توسط حامد شیری منجر به تنها گل بازی و پیروزی نساجی شد.
هفته هجدهم برابر سایپا: توپگیری احسان قهاری از جناح راست و سانتر این بازیکن که با ضربه سر مجتبی بیژن تبدیل به تنها گل نساجی در این دیدار شد.
هفته نوزدهم برابر شاهین: سانتر ماهینی به عمق دفاع شاهین با ضربه دقیق عباس زاده منجر به تک گل نساجی در این بازی شد.
هفته بیست و یکم: گل اول با پاس توی عمق میری پایه ریزی شد و بعد از یک رفت و برگشت با ضربه سر نظری به سرانجام رسید. گل دوم توسط میری و با حرکت هوشمندانه و سانتر دقیق شجاعی به ثمر رسید. گل سوم هم حاصل پاس عمقی دهقانی و فرار سریع شجاعی بود.
هفته بیست و دوم برابر تراکتور: پاسکاری سریع بازیکنان نساجی منجر به نفوذ شجاعی از جناح چپ شد و پاس زمینی این بازیکن با ضربه تمام کننده زامهران همراه شد. با همین گل نساجی موفق شد تراکتور را در تبریز شکست بدهد.
هفته بیست و چهارم برابر نفت آبادان: گل تساوی نساجی با حرکت سریع شجاعی از سمت چپ آغاز شد. سانتر زمینی و دقیق شجاعی با ضربه جعفری منجر به کسب یک امتیاز از جهنم آبادان شد.
رد پای علی شجاعی در اکثر گل های به ثمر رسیده نساجی دیده میشود. بازیکن جوانی که در نیم فصل دوم عملکرد فوق العاده ای از خود نشان داده و با 4 گل زده کنار عباس زاده بهترین گلزن تیمش محسوب میشود.
_____________________________
نکات منفی)
ضعف نساجی روی ضربات ایستگاهی در دفاع و حمله: در مقایسه با بقیه تیم های لیگ، نساجی گل های کمتری روی کرنرها و خطاهای پشت هجده قدم به ثمر رسانده. همچنین بازیکنان این تیم در دفاع کردن ضربات ایستگاهی مشکل دارند و فرصت های زیادی به بازیکنان سرزن حریف میدهند. موضوعی که باید توسط فکری و همکارانش بررسی شود.
عدم دقت در زدن ضربات آخر: بازیکنان نساجی به همان اندازه که در فضاسازی و ایجاد موقعیت تبحر دارند، در زدن ضربات آخر ضعیف عمل کرده اند. ضربات مهاجمان نساجی بیشتر به مرکز دروازه یا به بیرون زده شده است. بازی رفت برابر استقلال و بازی برگشت برابر نفت آبادان دو نمونه مناسب برای نشان دادن این ضعف هستند.
ضعف دفاعی در جناح راست: علی شجاعی که به عنوان هافبک راست بازی میکند، با وجود حضور مداوم در حملات، علاقه چندانی به شرکت در دفاع تیمی ندارد. همین موضوع باعث میشود فشار زیادی به دفاع راست نساجی وارد شود. علاوه بر این، احسان قهاری و حسین ماهینی هیچ کدام عملکرد دفاعی مناسبی در این پست نداشته اند و همین موضوع سبب شده بیشتر حملات حریفان از جناح راست نساجی باشد.
نگاهی میندازیم به تعدادی از گل های خورده نساجی در این فصل:
بازی رفت برابر استقلال: علی کریمی بدون هیچ مزاحمتی کرنر ارسالی قائدی را تبدیل به گل کرد. گل دوم هم با حرکت اسماعیلی از جناح راست نساجی و ضربه زمینی قائدی به ثمر رسید.
بازی رفت برابر پرسپولیس: سهل انگاری قهاری در جناح راست نساجی، این فرصت را به علیپور داد تا به راحتی توپ را برای امیری بفرستد تا دروازه نساجی باز شود.
هفته هجدهم برابر سایپا: گل اول سایپا با حرکت از جناح راست آغاز شد و دو گل بعدی با حرکت از جناح چپ به ثمر رسید.
هفته نوزدهم برابر شاهین: گل اول شاهین با پرتاب بلند و خطای پنالتی مدافعان نساجی به ثمر رسید ، گل دوم هم روی یک ضربه کرنر و بی نظمی عجیب مدافعان نساجی حادث شد.
هفته بیست و چهارم برابر نفت آبادان: گل نفت روی ضربه ایستگاهی و اشتباه مدافعان نساجی در یارگیری به ثمر رسید.


جدال برابر استقلال

همه چیز به تفکرات فکری بستگی دارد. اگر بخواهد به گرفتن یک امتیاز از تیم محبوبش قناعت کند، احتمالا یکی از هافبک های تهاجمی را کم میکند و با به زمین فرستادن یک هافبک تخریبی مانند محمد عرفان معصومی، سعی در دفاع فشرده و تخریب بازی استقلال خواهد داشت. اما اگر به دنبال هر سه امتیاز بازی باشد، احتمالا با همان سیستم و ترکیب بازی های گذشته پای به میدان میگذارد. آمادگی زکیپور در جناح چپ استقلال و حضور بازیکنان سرزنی چون کریمی، چشمی و دیاباته در ضربات ایستگاهی کادر فنی نساجی را نگران میکند. اما از آن سو، غیبت سه مدافع مرکزی اصلی استقلال و حضور یک مدافع بی تجربه در کنار چشمی، میتواند به برگ برنده خط حمله سرعتی و تکنیکی نساجی تبدیل شود.
در بازی استقلال ـ نساجی بیشتر بینندگان تلویزیونی منتظر درخشش ستارگان نام آشنای استقلال خواهند بود، اما من برای شما یک توصیه دیگر دارم: با دقت به بازی علی شجاعی و رحمان جعفری نگاه کنید! شماره 10 و 7 نساجی را به خوبی بنگرید. دو بازیکن 23 ساله و جذاب که در آینده حرف های زیادی برای گفتن خواهند داشت...

منبع: طرفداری

کلیدواژه: بازیکنان نساجی عنوان هافبک برابر استقلال جناح راست ثمر رسید هفته بیست بازی نساجی راست نساجی دفاع حریف علی شجاعی پشت محوطه بازی رفت جناح چپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۷۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراکتور در جام‌حذفی مقابل ما فقط زیر توپ زد / بازی مقابل نساجی انتهای‌جدولی سخت است

مدافع تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان گفت: تیم‌های انتهای جدولی در بازی‌های پایان فصل برای بقا در لیگ‌برتر با تمام وجود به‌مصاف رقبا می‌روند و ماهم تمام تلاش‌مان را به‌کار می‌گیریم تا از بازی با نساجی امتیاز کسب کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین جلسه تمرین تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان قبل از تقابل با تیم فوتبال نساجی مازندران در هفته بیست‌وپنجم لیگ‌برتر فوتبال باشگاه‌های ایران عصر امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در ورزشگاه ملت کمپ اختصاصی ذوب‌آهن با حضور اصحاب‌رسانه برگزار شد.

شایان مصلح در جمع خبرنگاران درباره عملکرد تیم فوتبال ذوب‌آهن اظهار کرد: شرایط تیم بسیار خوب است و خوشبختانه توانستیم شکست مقابل تراکتور تبریز را با کمک کادرفنی از یاد ببریم و از لحاظ روحی در شرایط بسیار خوبی قرار داریم. نساجی جزو گزینه‌های سقوط به لیگ دسته‌اول است و می‌دانیم تیم‌های انتهای جدولی در بازی‌های پایان فصل برای بقا در لیگ‌برتر با تمام وجود به‌مصاف رقبا می‌روند و ماهم تمام تلاش‌مان را به‌کار می‌گیریم تا از بازی با نساجی امتیاز کسب کنیم.

وی افزود: بدون تعارف تراکتور تیم بزرگ و جزو چهار تیم برتر فوتبال ایران است و هواداران بسیار خوبی هم دارد. آن بازی که با نتیجه چهار بر یک تراکتور را شکست دادیم که نمی‌توان گفت شانسی بود اما شرایط به‌سودمان رقم خورد. در جام‌حذفی هم مقابل تراکتور خوب بازی کردیم و تراکتور هم خوب می‌دانست نباید مانند دیدار قبلی بازی کند و فقط زیر توپ می‌زد که توانست روی همین سبک‌بازی به گل هم برسد.

مدافع تیم فوتبال ذوب‌آهن درباره جام‌حذفی هم گفت: در ضربات‌پنالتی نمی‌شود شانس بیشتری روی تیم‌ها قائل شد و علاوه‌بر مهارت، جو ورزشگاه و خیلی چیزهای دیگر تاثیرگذار است که در نهایت تیم فوتبال تراکتور موفق شد به پیروزی دست پیدا کند و برای این تیم در ادامه مسابقات جام‌حذفی آرزوی موفقیت دارم.

کد خبر 749493

دیگر خبرها

  • آژیر خطر به صدا در آمد: خوزستان روی گسل سقوط!
  • تیم منتخب هفته بیست و پنجم لیگ‌برتر
  • غیبت ترسوها در تیم منتخب هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال
  • پورموسوی: تعویض ۴ بازیکن یعنی مشکل داریم
  • ترکیب استقلال برای دیدار برابر تراکتور
  • نگاهی به تقابل ذوب‌آهن و نساجی؛ جدال برای بقا
  • هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال ایران؛ مدعیان به هم رسیدند
  • تراکتور در جام‌حذفی مقابل ما فقط زیر توپ زد / بازی مقابل نساجی انتهای‌جدولی سخت است
  • مقابل نساجی برای ارتقای جایگاه ذوب‌آهن تلاش می‌کنیم
  • هفته ۲۵ لیگ برتر فوتبال | نصف پرسپولیس مقابل سپاهان و استقلال بدون کاپیتان در تبریز