Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@05:50:28 GMT

چرا برخی ابتلای خود به کووید- ۱۹ را کتمان می‌کنند؟

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۱۷۸۱۱

چرا برخی ابتلای خود به کووید- ۱۹ را کتمان می‌کنند؟

گروه استان‌ها ـ با گذشت حدود ۶ ماه از شیوع کرونا در کشور، همچنان فرهنگ پذیرش بیماری در بسیاری از افراد جامعه جا نیوفتاده و مبتلا شدن به ویروس را مساوی با بی‌آبرویی می‌دانند، این افراد در صورت ابتلا، آن را کتمان و جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، در روزهای کرونایی، مردم رفتارهای گوناگونی در مواجهه با این ویروس از خود نشان می‌دهند که یکی از این رفتارها، اصرار به عدم ابتلا به کرونا علیرغم بروز علائم در آنها، می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چگونه در بانک‌‌ها و ادارات از ابتلا به کرونا جلوگیری کنیم؟وزیر بهداشت: تست‌‌های اولیه "واکسن کرونا" را پاس کرده‌‌ایموضعیت کرونا در استان قم به مرحله هشدار رسیده است

در این رابطه متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس، در گفت‌وگو با تسنیم گفت: متاسفانه در حال حاضر جبهه گیری شدیدی در مقابل کرونا، بین برخی مردم وجود دارد که به شدت مایل هستند در صورت علامت دار شدن، اظهار کنند که به کرونا مبتلا نیستند.

پریوش داوودیان ادامه داد: این افراد یا کاملا اصرار دارند که بدلیل باد کولر، سرماخوردگی یا آنفولانزا، علائم در آنها بروز کرده یا در صورت باور ابتلا به این بیماری، به کسی نمی‌گویند که کرونا دارند.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی و گرمسیری هرمزگان، اظهار کرد: این نوع رفتار در مواجه با کرونا بسیار اشتباه است و هم برای خود فرد و هم برای سایر افراد و اجتماع می‌تواند مشکل ساز باشد. 

وی اضافه کرد: هنگامی که فرد مبتلا، به این باور غلط رسیده باشد، خود را قرنطینه خانگی نمی‌کند و با خیالی راحت در اجتماع حضور پیدا می‌کند و موجب انتقال ویروس کرونا به افراد دیگر و حتی خانواده‌اش می‌شود. 

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، تاکید کرد: موارد متعددی در بیمارستان مشاهده می‌کنیم که ابتدا علائم خفیف داشته‌اند اما بدلیل کتمان ابتلا به کرونا، به پزشک مراجعه نکرده و در ادامه دچار علائم حاد بیماری یا حتی مرگ، شده‌اند.

وی ضمن اشاره به اینکه بسیاری از افراد بیماری را با علائم خفیف یا بدون علامت پشت سر می‌گذارند، ادامه داد: با توجه به اینکه مشخص نمی‌باشد کدام افراد در وضعیت وخیم بیماری قرار می‌گیرند، باید تمام افراد مشکوک به کرونا اصول بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی و گرمسیری هرمزگان، افزود: در اکثر افراد علائم کرونا شبیه به آنفولانزا و سرماخوردگی می‌باشد اما این شباهت نباید باعث شود ابتلا به کرونا در این افراد نادیده گرفته شود.

داوودیان تصریح کرد: هر کدام از علائم سرفه، گلودرد، تب، عطسه و آبریزش بینی، سردرد طولانی و بی سابقه، خستگی و بی حالی، تنگی نفس، اسهال و استفراغ، تهوع، از دست دادن حس بویایی و چشایی و درد قفسه سینه، میتواند نشانه‌ای از ابتلا به کرونا باشد.

وی تاکید کرد: در این شرایط هر کس علائم سرماخوردگی و آنفولانزا هم داشت، حتماً باید احتمال ابتلا به کرونا را در نظر بگیرد و مراقبت‌های لازم را انجام دهد و مواظب باشد بیماری و علائم شدید‌تر نشود و همچنین اصول بهداشتی و قرنطینه خانگی را برای جلوگیری از انتقال ویروس به سایر افراد رعایت کند.

داوودیان خاطرنشان کرد: اگر حتی فرض را بر ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی هم بگذاریم، فرقی نمی‌کند زیرا برای جلوگیری از شیوع این بیماری‌ها نیز استفاده از ماسک، ضدعفونی دست‌ها و رعایت فاصله مناسب ضروری است.

انتهای پیام/868

R7555/P/S6,58/CT7 بیشتر بخوانید... تیر‌ سخت‌ترین ماه مبارزه با کرونا در هرمزگان بود احتمال اوج‌گیری مجدد کرونا در استان هرمزگان / در "عید قربان" قربانی کرونا نشویم رادیو| ساعات کاری ادارات استان هرمزگان کاهش یافت قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... تیر‌ سخت‌ترین ماه مبارزه با کرونا در هرمزگان بود احتمال اوج‌گیری مجدد کرونا در استان هرمزگان / در "عید قربان" قربانی کرونا نشویم رادیو| ساعات کاری ادارات استان هرمزگان کاهش یافت پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش| اما و اگرهای ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان/ ‌قانون ۶۰روزه‌ای که ابلاغیه آن ۶۰۰روزه شد ۲ آزمایش موفق ۳ داروی درمان و پیشگیری از کرونا در آذربایجان شرقی / داروها روی ۳۰۰ نفر آزمایش موفق داشت ۳ به مناسبت پرواز جاودانه شهید دوران|در رثای خلبانی که صدام برای سرش جایزه گذاشت/ داغ‌هایی که شهید دوران بر دل رژیم بعث گذاشت ۴ سرمایه‌گذاری مطلوب هندی‌ها در بندر چابهار‌/ اجرای تعهد ۸۵میلیون‌دلاری تجهیزاتی/ قرارداد "BOT" فعال خواهد شد ۵ معاون وزیر بهداشت: ‌‌مردم کرونا را ساده‌انگاری کردند / انتقاد از رفت و آمدهای خانوادگی / خرید ۴ هزار ونتیلاتور از شرکت‌های دانش بنیان ۶ اینجا «دیسفان گناباد»؛ روستایی که ۱۸ سال صدای گریه نوزادی را نشنیده است ۷ رکورد تلفات جانی ناشی از ابتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی شکسته شد ۸ گزارش| بی‌آبی در مناطق سیل‌زده لرستان در گرمای ۴۵ درجه؛ اعتراض مردم «چم‌کبود» معمولان به بی‌توجهی‌ها + تصاویر مهمترین اخبار استانها اختصاصی| "نرگس محمدی" ‌هیچ محدودیتی ‌برای ملاقات و تماس ندارد / دیدار با خواهر در ۲۶ تیرماه امسال و تماس با خانواده ‌ ادامه پیگیری تسنیم|عملیات آب‌رسانی به روستای «چم کبود» معمولان ادامه پیدا می‌کند/ پاسخ مردم به ضد انقلاب معاون وزیر بهداشت: ‌‌مردم کرونا را ساده‌انگاری کردند / انتقاد از رفت و آمدهای خانوادگی / خرید ۴ هزار ونتیلاتور از شرکت‌های دانش بنیان روند ابتلا به کرونا در شرق استان گلستان ثابت شد/ همه شهرها‌ در وضعیت قرمز قرار دارند مهمترین اخبار تسنیم وزیر بهداشت: تست‌‌های اولیه "واکسن کرونا" را پاس کرده‌‌ایم دومین ضربه به «فشار حداکثری» آمریکا با توافق بلندمدت ایران-روسیه/ ماجرای توافق ۲۰ ساله چیست؟ بانک مرکزی: اطلاعات ۲۵۰ صادرکننده را به مرجع قضایی دادیم/ بعد از شکایت هم از بازگشت ارز اجتناب می‌کنند سفر الکاظمی به تهران| از روابط تجاری ۲۰ میلیاردی تا وعده ضربه متقابل ایران به آمریکایی‌ها گفت‌وگو| صدرالحسینی: تمام سعی آمریکا برهم زدن روابط میان ایران و عراق است/ ۳ انتظار اصلی ایران از دولت الکاظمی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیماری های عفونی و گرمسیری ابتلا به کرونا استان هرمزگان وزیر بهداشت ترین اخبار بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۷۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری‌های خودایمنی که باعث ریزش مو می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز :

دلیل مشکل ریزش مو فقط به افزایش سن محدود نیست، بلکه عوامل مختلفی مانند ژنتیک، هورمون‌ها، دارو‌های مصرفی و انتخاب‌های سبک زندگی می‌توانند در به‌وجود آمدن آن نقش داشته باشند. بیماری‌های خودایمنی هم یکی از دلایل ابتلا به ریزش مو هستند که معمولا کمتر کسی به آن‌ها توجه می‌کند. 

در ادامه با مهم‌ترین و مشهورترین بیماری‌های خودایمنی که با ریزش مو در ارتباط هستند، آشنا خواهیم شد. 

آلوپسی آره‌آتا 

آلوپسی آره‌آتا شایع‌ترین بیماری خودایمنی مرتبط با ریزش مو‌ها است که حدود ۱۴۷ میلیون نفر در سراسر جهان با آن درگیر هستند. این بیماری خودایمنی به‌واسطه ریزش موی تکه‌تکه مشخص می‌شود که می‌تواند به ریزش موی کامل در سطح پوست سر یا حتی در موارد شدید به ریزش مو در سرتاسر بدن منتهی شود. 

متاسفانه هیچ درمان تاییدشده‌ای برای مقابله با آلوپسی آره‌آتا وجود ندارد، اما تزریق کورتیکواستروئید به پوست سر یا پوست بدن تحت نظر پزشک متخصص می‌تواند به مقابله با آن کمک کند. 

لوپوس 
 
لوپوس می‌تواند سیستم‌ها و اندام‌های مختلف بدن را تحت تاثیر قرار دهد و طیف گسترده‌ای از علائم مانند خستگی، سردرد، درد مفصلی، کم‌خونی، لخته شدن غیرطبیعی خون و ریزش مو را به‌وجود بیاورد. 

ریزش مو زمانی اتفاق می‌افتد که آنتی‌بادی‌های شکل‌گرفته توسط بدن به فولیکول‌های مو نفوذ می‌کنند و باعث می‌شوند که ساقه مو‌ها توسط بدن پس زده شوند و سپس بریزند. در طول دوره‌های بهبودی معمولا مو‌ها دوباره رشد می‌کنند، اما ایجاد هر نوع آسیب اساسی در فولیکول‌ها باعث ریزش موی دائمی خواهد شد. 

بیماری هاشیموتو 

هاشیموتو که علت اصلی ابتلا به کم‌کاری تیروئید است، باعث شکل‌گیری التهاب در غده تیروئید می‌شود و درنتیجه عملکرد آن را مختل می‌کند. این اختلال باعث نازک شدن مو‌ها یا ریزش زیاد آن‌ها می‌گردد، تا حدی که معمولا بیمار هنگام حمام کردن می‌تواند ریزش حجم زیادی از مو‌ها را مشاهده کند. 

تغییر در بافت مو‌ها (خشکی، زبری یا گره‌خوردگی آنها) نیز از دیگر علائم بیماری هاشیموتو است. این ریزش مو تا زمانی که سطح تیروئید با کمک دارو‌ها یا روش‌های درمانی دیگر به محدوده عادی نرسد، ادامه خواهد داشت. 

پسوریازیس‌

پسوریازیس هم یکی از بیماری‌های خودایمنی است که اغلب علائم واضحی را در ناحیه آرنج‌ها، زانو‌ها و بند انگشت‌ها نمایان می‌کند، اما می‌تواند علائمی هم برای پوست سر داشته باشد. علائم پسوریازیس در پوست سر می‌توانند شدید باشند و باعث پوسته‌ریزی، قرمزی و گاهی هم احساس خارش پوست سر شوند. 

پسوریازیس معمولا باعث ریزش موی شدید نخواهد شد، اما می‌تواند قطر مو‌ها را تغییر دهد و باعث شکنندگی شدید مو‌ها شود. 

بیماری کرون و بیماری التهابی روده 

افراد مبتلا به بیماری‌های خودایمنی در معرض خطر ابتلا به بیماری کرون (نوعی مشکل التهابی در روده‌ها) قرار دارند، درحالی که همین اتفاق می‌تواند باعث ریزش مو‌ها شود. 

درمان مناسب برای بیماری کرون معمولا شامل مصرف دارو، جراحی و کنترل‌های تغذیه‌ای برای کنترل التهاب، اصلاح کمبود‌های تغذیه‌ای و کاهش علائم می‌شود. دارو‌های مناسب برای این بیماری معمولا التهاب را کاهش می‌دهند و تمرکز زیادی بر اصلاح‌های تغذیه‌ای دارند، درحالی که لیزردرمانی، دارو‌های تجویزی و PRP هم در مواردی ضروری هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • علل پرش و اسپاسم عضلانی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند
  • بیماری‌های خودایمنی که باعث ریزش مو می‌شوند
  • علت اصلی سفت شدن و درد مفاصل کشف شد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن