Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها-اردبیل نیز همانند خیلی از استا‌ن‌های دیگر شیوع بیماری کرونا به شدت اوج گرفته و متاسفانه آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا رو به رشد است ولی همچنان مراسم عروسی و عزا بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، اردبیل نیز همانند خیلی از استا‌ن‌های دیگر شیوع بیماری کرونا به شدت اوج گرفته و متاسفانه آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا رو به رشد است و با وجود تعطیلی تالارها و مساجد، همچنان مراسم عروسی و عزا در پارکینگ آپارتمان‌ها و منازل بدون رعایت دستورالعملهای بهداشتی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون پس از گذشت چندین ماه از شیوع صعودی ویروس کرونا در کشور بند و بساط مراسم‌ها ترحیم و عروسی‌ها شدت گرفته است و طبق آمارها استان اردبیل نیز روند صعودی به خود گرفته که این امر حاکی از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از طرف تعدادی از مردم بخصوص در مراسم عروسی و عزا است.

تدارک مراسم عروسی و عزا اردبیل را به وضعیت هشدار کشاند

معاون سیاسی استاندار اردبیل اظهار داشت: تدارکات عزا و عروسی در روزهای اخیر استان اردبیل را به شرایط هشدار و قرمز کشانده و دوباره باعث فعال شدن بخش کرونا در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان اردبیل شده است.

ندائی تصریح کرد: براساس آمار و تحقیقات انجام گرفته برگزاری مراسم عروسی و تجمعات، عمده علت ابتلای مردم به ویروس کرونا است و امیدواریم مردم راضی نشوند برگزاری مراسم عروسی به عزای خانوادهای بدل شود.

نقاهتگاه 200 تخت خوابی برای بیماران کرونایی در فردیس راه اندازی شد + تصاویرتعداد مبتلایان به کرونا در روسیه به 790 هزار نفر می‌رسدکرونا زخمی دیگر بر زیرساخت‌های قدیمی و در حال زوال آمریکا

وی افزود:  بیماری منحوس کرونا اگر در فصل تابستان کنترل نشود و استان به وضعیت سفید باز نگردد، با آغاز فصل پاییز و شیوع بیماری فصلی آنفلوانزا، با بحران جدی روبرو خواهیم شد و بی احتیاطی و بی توجهی به پروتکلهای بهداشتی در ایام جاری و ماههای پیش رو خسارت جبران ناپذیر جانی و مالی را متوجه استان خواهد کرد.

رکورد مبتلایان به بیماری کرونا در استان شکسته شد 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار داشت: بدلیل عدم توجه مردم به نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در زندگی روزمره رکورد مبتلایان به بیماری کرونا در استان شکسته شد به طوریکه مجبور به بازگشایی تمامی ظرفیت های موجود در استان و مرجله اول مقابله با کرونا شدیم.

حبیب‌زاده همزیستی با ویروس کرونا را اجتناب ناپذیر عنوان کرد و گفت: در شرایط فعلی ناچار هستیم پروسه همزیستی با کرونا را در استان اردبیل کلید بزنیم چراکه وضعیت اقتصادی مردم و کشور جوابگوی قرنطینه خانگی و بسته نگه داشتن کسب و کارها نیست.

وی به راهبردهای ستاد پیشگیری از کرونا اشاره کرد و افزود: راهبرد پیش روی کشورهای درگیر کرونا این است که ما باید یاد بگیریم یک تا دو سال با این ویروس زندگی کنیم،علی رغم وجود ویروس به فعالیت ها ادامه بدهیم بنابراین سیاست فاصله گذاری اجتماعی تدبیر و ابلاغ شد و امروز همه نهادها و ارگان های دولتی و مردمی وظیفه دارند تا این تدبیر را در جامعه نهادینه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: برای مراسمات عروسی و عزا هم پروتکل‌های ویژه‌ای تدبیر شده است که اجرای برنامه‌های جاری مردم مستلزم همکاری آنها است چرا که اگر خود مردم رعایت نکنند و از هم مطالبه پروتکل‌های بهداشتی نداشته باشند روز به روز بر تداوم و شدت بحران افزوده شده و شرایط فاجعه باری رخ خواهد داد.

روند کنترل بیماری کرونا باید در بین مردم فرهنگ‌سازی شود

استاندار اردبیل در نشست با اعضای هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه پرستاران، پزشکان و نیروهای درمانی در مبارزه با کرونا در خط اول بوده و هستند، افزود: مردم و خصوصا نیروهای درمانی با پشتکار لازم در راستای مبارزه با این بیماری در استان عمل کرده‌اند و لازم است این موضوع ادامه یابد و روند کنترل بیماری باید در بین مردم فرهنگ‌سازی شده و به عنوان جزئی از رفتارها باشد و اقدامات لازم در راستای رفع مشکلات پرستاران انجام شود.

بهنام‌جو تصریح کرد: متاسفانه در برخی نقاط استان اردبیل برخی خانواده‌ها این بیماری را جدی نگرفته و اقدام به برگزاری تجمعات می‌کنند که این اقدام افزایش آمار کرونا را در پی داشته است که با توجه به هماهنگی‌هایی که با مرکز کشور انجام می‌شود با برگزارکنندگان مراسم عروسی، ترحیم و تجمعات باجدیت برخورد خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در اجرای بیمارستان 500 تختخوابی اردبیل گفت: در این خصوص لازم است دانشگاه نسبت به تامین سهم خود در راستای اجرای این بیمارستان اقدام کند.

انتهای‌پیام/131/ش

R41374/P/S6,49/CT6 بیشتر بخوانید... شیوع کرونا فرصتی برای گسترش خدمات الکترونیک در فارس؛ رزمایش مواسات و همدلی در ۳ نوبت اجرا می‌شود ۲۰ شهرستان فارس در وضعیت قرمز کرونایی / محدودیت‌های ‌سختگیرانه‌تر اعمال خواهد شد چرا وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به مرحله هشدار رسید؟ قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... شیوع کرونا فرصتی برای گسترش خدمات الکترونیک در فارس؛ رزمایش مواسات و همدلی در ۳ نوبت اجرا می‌شود ۲۰ شهرستان فارس در وضعیت قرمز کرونایی / محدودیت‌های ‌سختگیرانه‌تر اعمال خواهد شد چرا وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به مرحله هشدار رسید؟ پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش| اما و اگرهای ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان/ ‌قانون ۶۰روزه‌ای که ابلاغیه آن ۶۰۰روزه شد ۲ به مناسبت پرواز جاودانه شهید دوران|در رثای خلبانی که صدام برای سرش جایزه گذاشت/ داغ‌هایی که شهید دوران بر دل رژیم بعث گذاشت ۳ آزمایش موفق ۳ داروی درمان و پیشگیری از کرونا در آذربایجان شرقی / داروها روی ۳۰۰ نفر آزمایش موفق داشت ۴ سرمایه‌گذاری مطلوب هندی‌ها در بندر چابهار‌/ اجرای تعهد ۸۵میلیون‌دلاری تجهیزاتی/ قرارداد "BOT" فعال خواهد شد ۵ رکورد تلفات جانی ناشی از ابتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی شکسته شد ۶ معاون وزیر بهداشت: ‌‌مردم کرونا را ساده‌انگاری کردند / انتقاد از رفت و آمدهای خانوادگی / خرید ۴ هزار ونتیلاتور از شرکت‌های دانش بنیان ۷ آمادگی قوه قضائیه برای کمک به دولت/ هماهنگی‌‌ با بانک مرکزی ‌برای برگرداندن ارزهای‌ صادراتی / برخورد قاطع قضایی با ‌متخلفان ۸ اینجا «دیسفان گناباد»؛ روستایی که ۱۸ سال صدای گریه نوزادی را نشنیده است مهمترین اخبار استانها اختصاصی| "نرگس محمدی" ‌هیچ محدودیتی ‌برای ملاقات و تماس ندارد / دیدار با خواهر در ۲۶ تیرماه امسال و تماس با خانواده ‌ ادامه پیگیری تسنیم|عملیات آب‌رسانی به روستای «چم کبود» معمولان ادامه پیدا می‌کند/ پاسخ مردم به ضد انقلاب معاون وزیر بهداشت: ‌‌مردم کرونا را ساده‌انگاری کردند / انتقاد از رفت و آمدهای خانوادگی / خرید ۴ هزار ونتیلاتور از شرکت‌های دانش بنیان روند ابتلا به کرونا در شرق استان گلستان ثابت شد/ همه شهرها‌ در وضعیت قرمز قرار دارند مهمترین اخبار تسنیم وزیر بهداشت: تست‌‌های اولیه "واکسن کرونا" را پاس کرده‌‌ایم دومین ضربه به «فشار حداکثری» آمریکا با توافق بلندمدت ایران-روسیه/ ماجرای توافق ۲۰ ساله چیست؟ بانک مرکزی: اطلاعات ۲۵۰ صادرکننده را به مرجع قضایی دادیم/ بعد از شکایت هم از بازگشت ارز اجتناب می‌کنند سفر الکاظمی به تهران| از روابط تجاری ۲۰ میلیاردی تا وعده ضربه متقابل ایران به آمریکایی‌ها گفت‌وگو| صدرالحسینی: تمام سعی آمریکا برهم زدن روابط میان ایران و عراق است/ ۳ انتظار اصلی ایران از دولت الکاظمی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مراسم عروسی و عزا استان اردبیل بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۷۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ کودک کشی در غزه همچنان ادامه دارد (۱۶+)

تروریست‌های صهیونیست شب گذشته خانه‌ای در غرب رفح را بمباران کردند و زنان و بچه‌های فلسطینی را به خاک و خون کشیدند.

دیگر خبرها

  • حمایت مردم استان اردبیل از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا و اروپا
  • جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل + عکس
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • عروسی‌هایی بدون تالار و تشریفات
  • دو زن قربانی تیراندازی در مراسم عروسی
  • عکس/ کودک کشی در غزه همچنان ادامه دارد (۱۶+)
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • مراسم تجلیل از قهرمانان کشتی اصفهان برگزار شد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • (تصویر) عکس‌هایی از جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل