Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل بحران استانداری مرکزی با اشاره به وقوع حریق در بیش از ۱۵۰۰ هکتار از مراتع استان مرکزی گفت: ۶ شهرستان استان مرکزی بیشترین آمار آتش‌سوزی را داشت. - اخبار استانها -

حمید رضا غیاثی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به آمار آتش‌سوزی در مراتع استان مرکزی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 1500 هکتار از مراتع استان مرکزی دچار حریق شدندکه البته شش شهرستان استان شامل اراک، ساوه، شازند، زرندیه، خمین، تفرش و خنداب بیشترین آتش‌سوزی را داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باتوجه به حساس بودن مراتع این مناطق به حریق، قطعا می‌توانند مشکلاتی برای مرتع‌داران و پوشش گیاهی استان ایجاد کند که مستلزم برنامه‌ریزی و اقدام برای پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی است.

غیاثی بیان کرد: باتوجه به اینکه جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران درصورت نیاز نبودن جلسه فوق العاده بصورت فصلی برگزار می شود تاکنون دو جلسه برگزار شده و دستورالعمل‌های لازم درخصوص پیشگیری از آتش‌سوزی و کنترل حریق و همچنین مسائل مربوط به سدها و بندهای خاکی به دستگاه های متولی از جمله جهادکشاورزی، اداره منابع طبیعی، شهرداری ها و فرمانداران هر شهرستان ابلاغ شد.

گرگان| عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌های «قرق» دستگیر شدندنجات 11 نفر از آتش‌سوزی یک ساختمان در نیاوران + تصاویرکردستان|آتش‌سوزی "جنگل‌های کوسالان" سروآباد پس از گذشت 18 ساعت مهار شد

6 نفر در سدها و بندهای خاکی استان مرکزی غرق شدند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی تصریح کرد: تاکید استاندار مرکزی برهماهنگی دستگاه‌ها و اطفا حریق بوده که در این راستا از ظرفیت‌های رسانه ملی، فضای مجازی و سامانه‌های جهاد کشاورزی موارد به کشاورزان اطلاع رسانی شده تا از سوزاندن پسماندها و نخاله ها در مزارع جلوگیری شود اگرچه در قانون این مسئله ممنوع است‌.

غیاثی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 6 نفر در استان مرکزی در شهرهای خمین، محلات، تفرش وساوه غرق شده‌اند که در این راستا تابلوهای شنا ممنوع نصب شده همچنین نشستی در همین راستا با فرمانداران و اعضای شورای مدیریت بحران استان داشتیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی عنوان کرد: همچنین به دهیاری‌ها وشوراهای روستایی اعلام شده در ایام تعطیل در محدوده سدهایی که امکان شنا وجود دارد، باید محدودیت و ممنوعیت اعمال شود.

وی ادامه داد: باپیگیری‌های صورت گرفته بودجه ای از سوی سازمان برنامه ریزی استان برای تجهیزات منابع طبیعی تخصیص یافته، در استان مرکزی اقداماتی که برای حفظ منابع طبیعی وحفاظت  جان مردم در جلوگیری از غرق شدن انجام شده که بسیار خوب بوده است.

انتهای پیام/711/ ع

R7980/P/S6,73/CT1 بیشتر بخوانید... کهگیلویه و بویراحمد| ۳ هزار هکتار از مراتع و جنگل‌های «دمچنار» در آتش بی تدبیری سوخت تداوم آتش‌سوزی در ‌جنگل‌های زاگرس / جنگل‌های کوسالان همچنان می‌سوزد آتش سوزی بیمارستان مادر قم کنترل‌ شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... کهگیلویه و بویراحمد| ۳ هزار هکتار از مراتع و جنگل‌های «دمچنار» در آتش بی تدبیری سوخت تداوم آتش‌سوزی در ‌جنگل‌های زاگرس / جنگل‌های کوسالان همچنان می‌سوزد آتش سوزی بیمارستان مادر قم کنترل‌ شد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش| اما و اگرهای ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان/ ‌قانون ۶۰روزه‌ای که ابلاغیه آن ۶۰۰روزه شد ۲ به مناسبت پرواز جاودانه شهید دوران|در رثای خلبانی که صدام برای سرش جایزه گذاشت/ داغ‌هایی که شهید دوران بر دل رژیم بعث گذاشت ۳ آزمایش موفق ۳ داروی درمان و پیشگیری از کرونا در آذربایجان شرقی / داروها روی ۳۰۰ نفر آزمایش موفق داشت ۴ سرمایه‌گذاری مطلوب هندی‌ها در بندر چابهار‌/ اجرای تعهد ۸۵میلیون‌دلاری تجهیزاتی/ قرارداد "BOT" فعال خواهد شد ۵ رکورد تلفات جانی ناشی از ابتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی شکسته شد ۶ معاون وزیر بهداشت: ‌‌مردم کرونا را ساده‌انگاری کردند / انتقاد از رفت و آمدهای خانوادگی / خرید ۴ هزار ونتیلاتور از شرکت‌های دانش بنیان ۷ آمادگی قوه قضائیه برای کمک به دولت/ هماهنگی‌‌ با بانک مرکزی ‌برای برگرداندن ارزهای‌ صادراتی / برخورد قاطع قضایی با ‌متخلفان ۸ اینجا «دیسفان گناباد»؛ روستایی که ۱۸ سال صدای گریه نوزادی را نشنیده است مهمترین اخبار استانها اختصاصی| "نرگس محمدی" ‌هیچ محدودیتی ‌برای ملاقات و تماس ندارد / دیدار با خواهر در ۲۶ تیرماه امسال و تماس با خانواده ‌ ادامه پیگیری تسنیم|عملیات آب‌رسانی به روستای «چم کبود» معمولان ادامه پیدا می‌کند/ پاسخ مردم به ضد انقلاب معاون وزیر بهداشت: ‌‌مردم کرونا را ساده‌انگاری کردند / انتقاد از رفت و آمدهای خانوادگی / خرید ۴ هزار ونتیلاتور از شرکت‌های دانش بنیان روند ابتلا به کرونا در شرق استان گلستان ثابت شد/ همه شهرها‌ در وضعیت قرمز قرار دارند مهمترین اخبار تسنیم وزیر بهداشت: تست‌‌های اولیه "واکسن کرونا" را پاس کرده‌‌ایم دومین ضربه به «فشار حداکثری» آمریکا با توافق بلندمدت ایران-روسیه/ ماجرای توافق ۲۰ ساله چیست؟ بانک مرکزی: اطلاعات ۲۵۰ صادرکننده را به مرجع قضایی دادیم/ بعد از شکایت هم از بازگشت ارز اجتناب می‌کنند سفر الکاظمی به تهران| از روابط تجاری ۲۰ میلیاردی تا وعده ضربه متقابل ایران به آمریکایی‌ها گفت‌وگو| صدرالحسینی: تمام سعی آمریکا برهم زدن روابط میان ایران و عراق است/ ۳ انتظار اصلی ایران از دولت الکاظمی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مراتع استان مرکزی هکتار از مراتع مدیریت بحران بحران استان آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۸۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ فرشید رحمانی گفت: شهرستان گنبدکاووس بیش از ۳۴۰ هزار هکتار مرتع دارد و امسال، سطح سبز در آن به ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار رسید.

وی با بیان اینکه افزایش پوشش گیاهی در مراتع، مانعی برای پدیده ریزگرد‌ها است، افزود: حدود ۱۵٠٠ دامدار دارای پروانه نیز از این پوشش گیاهی برای چراندن دام‌های خود بهره برداری می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • احیای ۲۳۰ هکتار از مراتع شیروان
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد
  • آتش‌سوزی یک باب مغازه در تالش
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها