Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از شیوع ویروس کرونا چه تدابیری برای نظارت بر اصناف نظر گرفته شد؟

با شیوع ویروس کرونا در کشور،‌ ما در آغاز دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا و سپس  با تفویض اختیاری که صورت گرفت،‌ مصوبات شورای سلامت جزیره کیش را در دستور کار قرار دادیم. در جلسات شورای سلامت، نمایندگان کلیه نهادهای حاکمیتی و نمایندگان بخش خصوصی حضور پیدا می‌کردند و ما هم با توجه به وظیفه‌ای که در حوزه نظارت بر مکان‌هایی که وظیفه خدمات‌دهی به عموم را دارند،‌ در این جلسات شرکت می‌کردیم و برای مقابله با این ویروس، شیوه‌نامه ها و دستورالعمل‌های شورای سلامت را مبنای کار خود قرار دادیم و در این مسیر خط قرمز ما سلامت کیشوندان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا،‌ حساسیت‌ها نسبت به خانه‌های شبانه بود. چون مراکز اقامتی و هتل‌ها تعطیل شده بودند و این خانه‌های اجاره‌ای کوتاه‌مدت به صورت غیررسمی و غیرقانونی فعالیت داشتند. در مجموع تعداد ۱۵۹ واحد شبانه پلمب شدند و از ادامه فعالیت‌شان جلوگیری به عمل آمد. در حوزه اصناف نیز با همکاری رئیس جامعه بازاریان،‌ بسیاری از صنوفی که احساس می‌شد فعالیت‌شان برای سلامت جامعه و شهروندان خطرناک است و ضرورتی برای فعالیت‌شان نبود،‌تعطیل شدند. با این حال متاسفانه تعداد محدودی از صنوف هنجارگریزند. که به اعتقاد من در این گونه صنوف مالک یا بهره‌بردار خودشان حضور نداشتند و تخلفاتی مثل عدم رعایت فاصله اجتماعی،‌ عدم رعایت پروتکل‌ها یا عدم رعایت ساعت کاری صورت می‌گرفت. در مجموع از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۹۳ واحد اعم از کافی شاپ،‌ رستوران،‌ و..پلمب کردیم و از ادامه فعالیت آنها به مدت ۷ روز یا بیشتر جلوگیری به عمل آمد.

در طی هفته‌های اخیر و اوج گرفتن دوباره کرونا چه تعداد از واحدهای صنفی پلمب شدند؟

البته اگر صنفی مسائل بهداشتی را رعایت نکند، ما سعی می‌کنیم به خاطر مسائل و مشکلات اقتصادی مدارا کنیم و به همین علت ممکن است در وهله اول پلمب نکنیم اما در رابطه با عدم رعایت فاصله اجتماعی خیلی جدی برخورد می‌کنیم و در موج دوم کرونا هم ۸ مورد پلمب داشتیم.

پس از پلمب صنف یا مکان، در چه صورتی اجازه فعالیت مجدد به آنها داده می‌شود؟

بعد از پلمب مکان،‌ از طریق کارشناسان مرکز سلامت، کار آموزش و توجیه  افراد انجام می‌شود و در صورت تکرار تخلف باید در دفتر ثبت اسناد رسمی متعهد به رعایت اصول بهداشتی شوند و در صورت تکرار مجدد با تشکیل پرونده قضایی تحویل دادسرا می‌شوند. چون در حال حاضر در این خصوص جرم انگاری صورت گرفته و دادستان به عنوان مدعی العموم ورود می‌کند و برخورد قضایی سختی هم در انتظار متخلفان است.

آیا تا به حال موردی داشته‌اید که به مرحله قضایی و تشکیل پرونده هم رسیده باشد؟

البته خوشبختانه تاکنون در سطح جزیره به علت سواد اجتماعی بالا،‌ با آموزش‌ها و توصیه‌های اولیه مسئله رفع شده و به جرم منجر نشده است. در دو سه هفته اخیز نیز رعایت پروتکل‌ها جدی‌تر شده و  با تبلیغات صورت گرفته از طریق رسانه‌ها و بیلبوردها، نسبت به روزهای آغازین وضعیت بهتر شده است. ولی باید در اینجا تاب آوری مردم را هم در نظر بگیریم. به نظرم کیشوندان تا حدی زیادی با این مسئله کنار آمده‌اند و قوانین و مقررات را رعایت می‌کنند ولی متاسفانه گردشگران هنوز جدی نگرفته‌اند و بعضا بی‌توجهی می‌کنند و باید به آنها بیشتر هم اطلاع‌رسانی کرد.

بر روی فعالیت کدام صنف تمرکز بیشتری دارید؟

کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها نسبت به سایر صنوف که محل تجمع به صورت گروهی هستند، متفاوت از سایر صنوف‌اند و باید به صورت ۱۰۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

روند نظارت بر عملکرد اصناف از نظر مسائل بهداشتی چگونه است؟

سه نهاد در این رابطه مسئولیت دارند؛ مرکز توسعه سلامت، نیروی انتظامی و اداره بازرگانی و نظارت بر خدمات. بر این اساس ما گشت های تلفیقی مصوب کردیم که  به صورت تصادفی حضور پیدا می‌کنند و فعالیت اصناف را مورد بررسی قرار می‌دهند. علاوه بر این مردم می‌توانند گزارش های خود را در این زمینه به پلیس ۱۱۰ اعلام  کنند که پیگیری و بازخورد آن هم به آنها منتقل خواهد شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا کیش اصناف پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کیش اصناف ویروس کرونا کیش اصناف شیوع ویروس کرونا عدم رعایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۸۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محبوبه محمدزمانی، مدیر صدور مجوزهایِ سازمانِ نظامِ مهندسیِ کشاورزی در برنامه مناظره بالاتر شبکه خبر گفت: در ۵ سال گذشته، بیش از ۳۰ درصدِ درخواست متقاضیان کسب و کار‌های کشاورزی، به علت آنچه فاصله بهداشتی عنوان می‌شود، رد شده است.
زمانی افزود: براساس قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار، این فاصله‌ها با هدفِ جذب سرمایه در بخشِ کشاورزی و استفاده بهینه از منابع تولیدی بخش کشاورزی، تعدیل می‌شود.
فواصل بهداشتی متراژ معینی بین واحد‌های تولید محصولات کشاورزی است که گرفتن مجوز­ را برای برخی‌ها سخت‌تر کرده است.
دستورالعمل مربوط به این فواصل نخستین بار در سال ۱۳۵۰ تدوین شده شد، اما باز نگری آن اجرایی نشد.
علاوه بر  فواصل غیرضروری مجوز واحد‌های را کد هم یکی از موانع کسب و کار است.
البته طبق قانون در تولیدات روستایی فواصل بهداشتی اعمال نمی‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • پلمب ۱۳ مرکز مداخله‌گر دندانپزشکی در خراسان رضوی
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات