Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی رسولیان عصر چهارشنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار استان که با حضور سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد افزود: خراسان رضوی با دو کشور ترکمنستان و افغانستان مرز مشترک دارد و می‌تواند از ظرفیت مرزها برای واردات برخی کالاها از جمله برنج استفاده کند و تامین این کالاها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اعضای کارگروه تنظیم بازار استان خراسان رضوی نمایندگان عملیاتی ستاد تنظیم بازار کشور هستند و می‌توانند از مشکلات زیادی در تامین و توزیع کالا گره باز کنند مشروط بر این که برخی اختیارات به آنان تفویض شود.

معاون استاندار خراسان رضوی با اشاره به حساسیت شهر مشهد برای تامین کالاهای اساسی گفت: این شهر یک میلیون و ۲۰۰ هزار حاشیه‌نشین دارد که باید مایحتاجشان  را تامین کرد.

رسولیان با اشاره به ذخیره شدن هفت هزار تن مواد اولیه واحدهای تولیدی خراسان رضوی در گمرک اظهار امیدواری کرد با تصمیمات جدید دولت مبنی بر تامین ارز بتوان هر چه سریعتر این مواد اولیه را از گمرک خارج کرد.

وی روش توزیع کالا در کشور را به سبب دونرخی بودن برخی کالاها دارای اشکال دانست و اضافه کرد: توزیع سهمیه کالاهای طرح تنظیم بازار در استان در شرایطی که مشابه آنها با قیمت بالاتری در بازار به فروش می‌رسد کار بسیار دشواری است. 

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: قیمت برنج پاکستانی و برنج هندی در این استان از میانگین قیمت آنها در کشور بالاتر است و این استان در تامین نهاده‌های دامی نیز دچار کمبود است و رفع این مشکلات نیازمند بازنگری در روش توزیع کالاهای اساسی در سطح کلان کشور است.

رسولیان‌ دونرخی بودن برخی کالاها در بازار و اعمال ممنوعیت‌های صادراتی یا تغییر پی درپی دستورالعمل‌ها را موجب از دست رفتن تدریجی ظرفیتهای صادراتی استان دانست و بازنگری در سیاستهای کلان در این خصوص را خواستار شد.

در ادامه این نشست درخواستهای تفویض اختیار حوزه تنظیم بازار برای کارگروه‌ تنظیم بازار خراسان رضوی تشریح شد که از جمله آنها واگذاری اختیار زمان‌بندی جذب سهمیه‌های کالایی، تعیین شبکه توزیع، نحوه توزیع اقلام طرح تنظیم بازار و تعیین قیمت کالاهای اساسی به استان بود.

در اختیار گذاشتن لیست کالاهای قابل ورود توسط مرزنشینان به استان، فراهم کردن امکان استفاده از ظرفیت تعاونی‌های مرزنشینان و بازارچه‌های مرزی، اختصاص سهمیه مناسب از شکر به خراسان رضوی، ایجاد امکان استفاده از ظرفیت تجار و بازرگانان استان برای واردات مواد اولیه و کالاهای اساسی از دیگر درخواستهای اعضای کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی بود.

برچسب‌ها ترکمنستان وزارت صنعت معدن و تجارت افغانستان استانداری خراسان رضوی معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت معدن و تجارت دولت ستاد تنظیم بازار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ترکمنستان وزارت صنعت معدن و تجارت افغانستان استانداری خراسان رضوی دولت ستاد تنظیم بازار ترکمنستان وزارت صنعت معدن و تجارت افغانستان استانداری خراسان رضوی دولت ستاد تنظیم بازار کالاهای اساسی برخی کالاها خراسان رضوی تنظیم بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۸۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد

به گزارش خبرنگار مهر، امیر جمشیدی ظهر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در فروردین ماه ۱۴۰۳، ۴۳۵ هزار و ۲۲۹ تن کالا به ارزش ۱۵۵ میلیون و ۶۲۴ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شد.

جمشیدی اظهار داشت: ذرت دامی با ارزش ۹۶ میلیون دلار، جو دامی با ارزش ۲۰ میلیون دلار، چربی‌ها و روغن های حیوانی و نباتی با ۲۵ میلیون دلار، کک نفتی با ارزش ۳ میلیون دلار و چوب با۳ میلیون دلار مهم‌ترین اقلام عمده وارداتی به گمرکات مازندران در مدت یادشده هستند.

وی بیان داشت: امارات حدوداً ۲۲۶ هزار تن کالا به ارزش ۷۸ میلیون دلار، روسیه ۷۷ هزار تن کالا به ارزش ۳۴ دلارمیلیون، ترکیه با ۱۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۳۱ میلیون دلار، انگلستان با سه هزار تن کالا به ارزش ۳ میلیون و ۵۹۱ هزار دلار و سنگاپور با ۸ هزار تن کالا به ارزش ۲میلیون دلار پنج کشور اول طرف معامله در حوزه واردات به گمرکات مازندران بودند که در مجموع ۴۱۵ هزار تن از وزن و ۱۴۹ میلیون دلار از ارزش کالاهای وارداتی گمرکات مازندران در فروردین ماه سال‌جاری مربوط به این کشورها است.

واردات کالا از این پنج کشور ۹۵ درصد از کل وزن و ۹۶ درصد از کل ارزش واردات گمرکات مازندران را دربرمی‌گیرد.

وی با اشاره به واردات کالاهای اساسی از گمرکات مازندران اظهار داشت طی این مدت ۴۱۳ هزارتن کالای اساسی شامل ذرت دامی، جو دامی، چربی ها وروغن های حیوانی و نباتی و خوراک آماده دام به ارزش ۱۴۲ میلیون و ۶۶۶ هزار دلار از طریق کمرکات نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار وارد کشور شده که از نظر وزنی ۶۳ درصد و از نظر ارزشی ۲۷ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ نشان می دهند.

کد خبر 6093106

دیگر خبرها

  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • چراغ سبز رسانه ملی به کالاهای آسیب‌رسان سلامت | توجیه عجیب برای تبلیغ این کالاها
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد