Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-02@00:28:49 GMT

درس شهادت یک فرمانده به همرزمانش

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۱۸۱۹۴

درس شهادت یک فرمانده به همرزمانش

سردار شهید جاویدالاثر عبدالله نجفی، نخستین فرمانده گردان شهید استان کهگیلویه و بویراحمد است. او شهریور ۱۳۴۲ درروستای بیدشاهی (کهوا) از توابع شهرستان بویراحمد به دنیا آمد. از آنجا که در شب عاشورای حسینی متولدشد، نام عبدالله را برایش انتخاب کردند.

او که تا دورۀ راهنمایی در کلاس درس حاضر شد، و در اغاز جنگ تحمیلی ترک تحصیل کرد و در مکتب حسینی، درس ایثار و شهادت آموخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تظاهرات آغاز انقلاب اسلامی ۱۳۵۷ حضور فعال داشت و در سال ۱۳۵۸ با تشکیل سپاه پاسداران، به آن نهاد انقلابی پیوست و در پاوه، به یاری شهید چمران شتافت.

سال ۱۳۶۰، به توصیه شهید میثمی با برپایی مراسم ساده ای با مهریه یک جلد کلام الله مجید به نیت پاکی و روشنی آغاز زندگی و قرائت خطبه عقد از سوی خود شهید میثمی ازدواج کرد. پس از تأهل، با گذشت چند روز دوباره تصمیم به رفتن گرفت و با خانواده و نوعروسش وداع کرد و رفت.

 عبدالله نجفی، در مرحلۀ دوم عملیات بیت المقدس، ۱۸ /۲ /۱۳۶۱ در مقام فرمانده گردانی، گردان امام هادی(ع) از تیپ امام حسین(ع) اصفهان به شهادت رسید. سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره او روایت کرده است: «ما فرمانده گردانی می خواهیم که همچون شهید نجفی آر پی جی به دست جلوی گردان حرکت کند.»

چگونگی شهادتش درخاطرات فتاح محمدی اینگونه روایت شده است:« عراقی ها منتظر تسلیم شدن ما بودند. ناگهان عبدالله نجفی دو نارنجک را که تنها دارایی اش بود، از ضامن خارج کرد و با صدای الله اکبر از جایش بلند شد تا آنها را به سمت تانک های عراقی پرتاب کند. اما گلوله های دشمن زودتر به عبدالله اصابت کردند. وقتی به زمین می افتاد، دستهایش را زیر شکم خود برد تا انفجار نارنجک ها به بقیه آسیب نرساند. نارنجک ها بدنش را متلاشی کردند. بنابراین، پیکر مطهر وی دیگر به وطن بازنگشت.

۲۴۱۲۴۱

کد خبر 1413321

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ۴۰ سالگی دفاع مقدس دفاع مقدس جنگ تحمیلی شهیدان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۸۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید معلم، رجبعلی قربانی

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در آستانه فرارسیدن روز شهادت استاد مطهری و روز معلم با خانواده شهید رجبعلی قربانی از شهدای معلم استان دیدار و گفتگو کرد.

 شهید رجبعلی قربانی هشتم فروردین ۱۳۳۸، در شهر قزوین به دنیا آمد، وی در رشته انسانی تحصیل کرد و به عنوان دبیر در مسیر اعتلای علمی دانش آموزان تلاش می‌کرد، سپس از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و در چهارم دی ۱۳۶۵، در ام‌الرصاص عراق به شهادت رسید، پیکر این شهید والا مقام مدت‌ها در منطقه برجا ماند و سال ۱۳۸۰ تفحص شد و به آغوش خانواده بازگشت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان
  • مصدومیت مامور یگان ویژه با نارنجک هواداران‌ در بازی پرسپولیس و سپاهان‌ | ویدئو
  • تشییع و خاکسپاری پیکر ۲۰ شهید دفاع مقدس در ۹ استان‌
  • تشییع پیکر شهید رنجنوش، شنبه ۱۵ اردیبهشت در همدان
  • هشدار یمن نسبت به تشدید تنش نظامی آمریکا
  • شهید حسین اسکندرلو را بیشتر بشناسیم
  • فرمانده‌ای که پسرخاله صدام را اسیر کرده بود
  • این سردار سپاه، پزشکان را شگفت زده کرده بود /از حضور در عملیات پارتیزانی تا آزادسازی خرمشهر
  • دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید معلم، رجبعلی قربانی
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟