Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش های متتشر شده از سازمان کسب و کار های کوچک از بهره برداری بیش از ۲۸ هزار واحد صنعتی تا پایان فروردین ماه امسال حکایت دارد.

به گزارش ایمنا، آمارهای منتشره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران حاکی از بهره‌برداری از ۲۸ هزار و ۶۳۶ واحد صنعتی خرد، کوچک، متوسط و بزرگ در کشور تا پایان فروردین‌ماه امسال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این واحدهای صنعتی با مجموع سرمایه‌گذاری ۴۶۲ هزار و ۳۰۳ میلیارد تومانی به بهره‌برداری رسیده و زمینه اشتغال‌زایی ۸۸۵ هزار و ۷۴۰ نفر را فراهم کرده است.

از این تعداد، یک‌هزار و ۸۹۳ واحد خرد با اشتغال‌زایی ۹۸ هزار و ۳۱۶ نفر، ۲۳ هزار و ۵۵۰ واحد کوچک با اشتغال‌زایی ۴۵۱ هزار و ۶۰۹ نفر، دو هزار و ۱۴۶ واحد با اشتغال‌زایی ۱۳۹ هزار و ۷۹ نفر و یک‌هزار و ۴۷ واحد با اشتغال‌زایی ۲۳۲ هزار و ۷۳۶ نفر بوده است.

بیشترین تعداد واحدهای صنعتی به بهره‌برداری رسیده تا این تاریخ به ترتیب در بخش فلزی با ۱۲ هزار و هفت واحد، شیمیایی با ۱۰ هزار و ۱۲۵ واحد، غذایی و آشامیدنی با هفت هزار و ۷۹۱ واحد، کانی غیرفلزی با پنج هزار و ۲۹۲ واحد، سلولزی با سه هزار و ۳۵۱ واحد، خدماتی با سه هزار و ۱۲۷ واحد، نساجی با دو هزار و ۴۴۲ واحد و برق و الکترونیک با یک‌هزار و ۵۴۱ واحد بوده است.

همچنین در این مدت هفت هزار و ۵۳۰ واحد از واحدهای صنعتی به بهره‌برداری رسیده به دلیل کمبود نقدینگی، یک‌هزار و ۶۳۰ واحد به دلیل فقدان بازار، ۳۰۸ واحد به دلیل اختلاف شرکا، ۲۳۱ واحد به دلیل تأمین نشدن مواد اولیه و ۱۲۲ واحد به دلیل نقصان ماشین‌آلات غیرفعال شده‌اند.

این گزارش حاکی است از سال ۹۶ تا آذرماه ۹۸ تعداد سه هزار و ۹۰۶ واحد به بهره‌برداری رسیده غیرفعال شدند.

به گزارش ایمنا، وزارت صنعت، معدن و تجارت برای احیای یک‌هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در سال ۹۹ برنامه‌ریزی کرده که میزان اشتغال این واحدها طبق برنامه ۲۷ هزار نفر است.

منبع: ایرنا

کد خبر 435166

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کسب و کار نوین کسب و کار کسب و کار اينترنتي کسب وکارهای IT واحد تولیدی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بهره برداری رسیده اشتغال زایی واحد به دلیل واحد صنعتی یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۸۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش قیمت مسکن در تهران/ یک متر خانه ۸۱.۶ میلیون تومان!

به گزارش خبرگزاری مهر، گزارش «تحولات معاملات بازار مسکن شهر تهران در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳» که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی‌بانک مرکزی تهیه و منتشر شده است.

بر اساس این گزارش، در فروردین‌ماه امسال، تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران به ۱.۵ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۷۵.۶ و ۱۴.۲ درصد کاهش نشان می‌دهد. متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۸۱۶.۳ میلیون ریال بود که حاکی از افزایش ۰.۲ درصدی نسبت به ماه قبل است.

حجم معاملات مسکن در شهر تهران نصف شد!

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ حاکی از آن است که از مجموع ۱۵۰۸ واحد مسکونی معامله شده، واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۳۰.۱ درصد، بیشترین سهم را به خود اختصاص دادند. سهم مذکور در مقایسه با فروردین‌ماه سال قبل حدود ۱.۷ واحد درصد افزایش یافته است.

افزایش ۲۲.۹ درصدی مسکن نسبت به مشابه سال قبل

در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳، متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۸۱۶.۳ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۰.۲ و ۲۲.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله‌شده معادل ۱۵۰۴.۲ میلیون ریال به منطقه ۱ و کمترین آن با ۴۲۳.۶ میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق داشته است.

کد خبر 6099594 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • جهش قیمت مسکن در تهران/ یک متر خانه ۸۱.۶ میلیون تومان!
  • انتقال ۱۰۰ واحد ضایعاتی دارای مجوز به شهرک صنعتی خیرآباد
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • بهره مندی هزار و ۶۸۳ شهر و روستای کردستان از گاز طبیعی
  • رشد ۲۳ درصدی درآمد کچاد در فروردین ۱۴۰۳
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار
  • پارکینگ طبقاتی خیابان امام خمینی (ره) تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد