Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را در بر گرفت و حائز اهمیت بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد، برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.   مجمع انتخابات فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی لغو شد
با اعلام ستاد مدیریت بیماری کرونا در تهران به جهت شیوع مجدد ویروس کرونا مجمع عمومی انتخاباتی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی لغو شد.

 به جهت شیوع مجدد ویروس کرونا در کشور و بنابر نامه شماره ۱۰۲۸ / ۱۲۵ / ص / ۹۹ مورخ ۱۳۹۹/۴/۲۹ فرمانده محترم ستاد مدیریت بیماری کرونا در شهر تهران مجمع انتخاباتی فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی لغو شد.  

بنا براین گزارش در این نامه آمده است:
با عنایت به تصمیمات جدید ابلاغ شده در کلانشهر تهران و در راستای جلوگیری از گسترش شیوع بیماری کرونا در حال حاضر امکان برگزاری انتخابات مجمع فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی میسر نمی‌باشد و انتخابات به زمان دیگری که متعاقباً اعلام خواهد شد موکول می‌گردد.
اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ارتقای خوابگاه‌های رتبه ۴ و ۵ در سال جاری
 در ادامه وبینار‌هایی که با حضور منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، جهت تکمیل و اجرایی شدن مابقی تعهدات خیرین آموزش عالی، نشستی با حضور حسین عسکریان ابیانه، دبیر ستاد خیرین وزارت علوم، جمشید اسماعیلی مدیر کل دفتر طرح‌های عمرانی وزارت علوم، عبدالحسینی عضو ستاد خیرین وزارت علوم، ابراهیمی مدیرعامل کارخانه پاکشوما و قلم‌چی رئیس بنیاد قلم‌چی و با حضور مسئولان صندوق رفاه دانشجویان در محل ستاد خیرین وزارت علوم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در طرح مشترک صندوق رفاه دانشجویان و ستاد خیرین وزارت علوم قرار بر این شد که اعتبار صد میلیارد تومانی به دانشگاه‌هایی تعلق گیرد که ۳۰ درصد آن را خیرین و ۳۰ درصد توسط دانشگاه‌هایی که در طرح شرکت کردند تقبل شود و ۴۰ درصد توسط صندوق رفاه دانشجویان و در مجموع ۱۰۰ میلیارد تومان صرف ارتقای خوابگاه‌های درجه ۴ و ۵ شود.  
اردوگاه تفریحی و پارک دانشجویی دانشگاه علامه تا پایان شهریور افتتاح می‌شود
غلامعلی کارگر از سرگیری روند اجرایی پروژه‌های عمرانی دانشگاه از جمله اقدامات حوزه عمرانی خبر داد و اظهار کرد: در حوزه مدیریت فنی و عمرانی دانشگاه در مدت کمتر از یک سال گذشته شاهد اجرایی شدن پروژه‌های عمرانی هستیم. نمونۀ آن پروژه دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی است که اخیراً این قرارداد با استفاده از اعتبارات اسناد خزانه به قرارداد پیمان کل تبدیل شد و کلیه پرداخت‌های آن از طریق اسناد خزانه به پیمانکار منتقل شد که اجرایی شدن آن با اعتبارات اسناد خزانه پدیده‌ای نو و بدیع در سطح دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی است.

کارگر در ادامه عنوان کرد: در زمینه تجهیز و ایمن سازی مرکز اقامتی و تفریحی کیش مهر (با توجه به ضرورت پایدارسازی و ایمن سازی) نیز اقداماتی با استفاده از هزینه کرد اعتبار اسناد خزانه انجام شد. از دیگر اقدامات عمرانی در حال انجام، احداث اردوگاه تفریحی و پارک دانشجویی در مهرشهر کرج است.   مهلت ثبت نام نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تا ۵ مرداد تمدید شد
 مهلت ثبت نام نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ تا ۵ مرداد ماه تمدید شد.

متقاضیان برای ثبت نام باید به سامانه منادا به نشانی http:// monada.iau.ir مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

گفتنی است، با توجه شرایط خاص پیش آمده در کشور به واسطه شیوع بیماری کرونا و به منظور رضایت خاطر دانشجویان و جلوگیری از تردد‌های بی مورد و خطرات ناشی از آن و همچنین پیشگیری از سرایت ویروس کرونا صرفاً به درخواست‌هایی که از طریق سامانه «منادا» ارسال شود، رسیدگی می‌شود.  

شرایط اسکان تابستانی دانشجویان خوابگاهی مقطع دکترا دانشگاه علم وصنعت اعلام شد
 معاونت دانشجویی دانشگاه علم وصنعت شرایط اسکان تابستانی دانشجویان دکترا درخوابگاه‌ها را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، دانشجویان می‌توانند برای انجام پروژه‌های خود از ۲ مرداد تا ۱۰ شهریور برای اسکان در خوابگاه درخواست خود را ثبت کنند.  
تأیید مدرک دانشگاه‌های خارجی برای دوره‌های دکتری محدود شد
براساس اعلام اداره کل امور دانش آموختگان وزارت علوم، متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع دکتری در خارج از کشور از یک تیر ۹۹ فقط در دانشگاه‌های ممتاز و خوب می‌توانند ثبت نام کنند.

اداره کل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان اعلام کرد: ضروری است متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه‌های خارج از کشور از یک تیر ۹۹ برابر با ۲۰۱۹.۰۶.۲۲ صرفأ در دانشگاه‌های گروه الف (ممتاز) و گروه ب (خوب) که قابل مشاهده در پایگاه اطلاع رسانی این اداره کل است، ثبت نام رسمی کنند؛ لذا مدارک صادره از دانشگاه‌های گروه ج (متوسط) چنانچه پذیرش رسمی آن‌ها پس از تاریخ یاد شده باشد، صرفا تا مقطع کارشناسی ارشد قابل بررسی و ارزشیابی است.    
طرح معرفت رضوی دانشگاه آزاد به صورت مجازی برگزار می‌شود
 فرزاد جهان‌بین سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در صفحه اینستاگرام خود از تغییرات طرح معرفت رضوی خبر داد.

جهان بین در اینستاگرام خود نوشته است.طرح معرفت رضوی با توجه به اعلام قبلی، ان‌شالله با تغییراتی برگزار می‌شود.

۱-حضور در این طرح و طرح‌های مشابه، به هیچ نحو با دو واحد دروس معارف، معادل‌سازی نمی‌شود. دروس معارف و وصایا جزو دروس رسمی دانشگاه هست. اگر بتوان با دوره‌ای دروس سایر رشته‌ها را معادل سازی کرد، آنگاه دروس معارف را هم می‌توان چنین کرد.
۹۵ دانشجوی دانشگاه علامه به کرونا مبتلا شدند    دانشگاه علامه طباطبائی با حدود ۱۷ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری و با حدود ۵۵۰ عضو هیئت علمی و بیش از هزار عضو مدعو از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کشور است که گستره دانشجویی آن، کل استان‌های کشور را در بر می‌گیرد.

با آغاز بحران کرونا در کشور و تعطیلی فرایند آموزش حضوری و رویکرد نظام آموزش عالی کشور به سیستم مجازی، در دانشگاه علامه طباطبائی از آغاز با تشکیل جلسات منظم در دانشگاه و هم اندیشی مسئولان، مدیران و استادان دانشگاه، رویکرد آموزش مجازی در دستور کار قرار گرفت.

با شروع شیوع بیماری همه گیر و مهلک کووید۱۹ و یا همان کرونا و به تعطیلی کشیده شدن و نیمه تعطیل شدن بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، دانشگاه نیز با تعطیلی خوابگاه‌ها و ورود به شیوه آموزش مجازی به فعالیت‌های خود ادامه داد.

کلیه مسابقات ۲۰۲۰ دانشجویان جهان لغو شد   فدراسیون بین المللی ورزش‌های دانشگاه طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور‌های مختلف جهان سه مسابقه جهانی کشتی، وزنه برداری و بدمینتون لغو شد؛ بنابراین گزارش در اطلاعیه فیزو در خصوص کنسل شدن مسابقات جهانی آمده است به علت شرایط کنونی و لزوم برگزاری یونیورسیاد در سال آینده، هیچ کدام از مسابقات ٢٠٢٠ به ٢٠٢١ موکول نخواهد شد و در واقع تمام مسابقات اعلام شده در تقویم ۲۰۲۰ بطور کامل کنسل شده است.  
۹۴ هزار دانشجوی علوم پزشکی خدمات خوابگاهی دریافت می‌کنند
رحمان خدابنده‌لو درباره نشست هماهنگی رؤسا، معاونان فرهنگی و دانشجویی و توسعه و مدیریت منابع دانشگاه‌های علوم پزشکی درباره خوابگاه‌های در دست ساخت گفت: به دنبال جلسات قبلی، جلسه‌ای با دانشگاه‌های علوم پزشکی و بانک عامل برگزار شد و بر این اساس دانشگاه‌ها می‌توانند خوابگاه‌های نیمه تمام خود را با تسهیلات بانک عامل تکمیل کنند.  

وی اظهار داشت: در این نشست تلاش شد تا مشکلات پیش روی این دانشگاه‌ها برای اخذ وام از بانک عامل شناسایی شود و موانع برطرف شوند و در ادامه وام‌های مورد نظر اخذ شود. به این ترتیب کار تکمیل و ساخت این خوابگاه‌های نیمه تمام به پایان می‌رسد.

ایجاد کارنامه فرهنگی دانشجویی برای ثبت فعالیت‌ها در دانشگاه آزاد   فرزاد جهان‏بین، سرپرست معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: با توجه به رویکرد معاونت فرهنگی در کاهش تصدی‎گری ستاد و تقویت و فعال‌سازی، کارنامه فرهنگی دانشجویی برای ثبت فعالیت‌ها ایجاد می‌شود و فعالیت‌ها از جهت کمی و کیفی ارزیابی می‌شود.

شاخص‌ها و ضرایب با همکاری همه عزیزان و با تاکید بر سند دانشگاه اسلامی و نیز با محوریت اقطاب اثرگذار در فرهنگ دانشگاهی و با تاکید بر تثبیت مولفه‌های کلیدی که در کتاب باغبانی فرهنگ مطرح شده است.

داشتن طرح راهبردی، افزایش تعداد دانشجویان مشارکت‌کننده و نیز مخاطب در فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی و... به نسبت کل دانشجویان، فعالیت تشکل‌های دانشجویی و استادی، کانون‌ها، نشریات، گسترش ورزش همگانی، درآمدزایی اماکن ورزشی و..، گسترش فرهنگ عفاف وحجاب به‎صورت درست نمونه‌ای از این شاخص‌ها است.  
خبر خوش دانشگاه شریف برای دانشجویان متاهل سلطانی، مدیر امور خوابگاه‌های دانشگاه شریف ، با اشاره به ساخت خوابگاه جدید در این دانشگاه گفت: فضای فیزیکی برای ساخت خوابگاه در اختیار داریم که زمین آن مربوط به دانشگاه است که در این فضا قرار است خوابگاه جدید ساخته شود.

وی افزود: با خیرین رایزنی‌هایی شده که اگر تامین اعتبار شود با همین ظرفیت فعلی برای دانشجویان متاهل ساخته شود.

سلطانی ادامه داد: این ساختمان با ظرفیت ۴۸ واحد قرار است احداث شود، اما خدمات رفاهی مانند سالن ورزش و اجتماعات پیش بینی شده است.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه شریف خوابگاه دانشجویی خدمات رفاهی دانشگاه آزاد ستاد خیرین وزارت علوم فرهنگی و دانشجویی ورزش های دانشگاهی دانشجویی دانشگاه ورزش های دانشگاه دانشگاه علامه دانشگاه ها دانشگاه آزاد بیماری کرونا اسناد خزانه ویروس کرونا خوابگاه ها فعالیت ها ثبت نام لغو شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۸۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط برای حضور دانشجویان در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، مجمع عمومی سالانه فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی با حضور هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان، مهین فرهادی‌زاد نایب رئیس کمیته ملی المپیک، محمدرسول خدادادی سرپرست فدارسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی و دیگر اعضا مجمع به میزبانی سازمان امور دانشجویان برگزار شد.

محمدرسول خدادای سرپرست فدارسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی امروز (چهارشنبه) در حاشیه مجمع عمومی سالانه فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی که به میزبانی سازمان امور دانشجویان برگزار شد؛ اظهار داشت: فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در این مجمع سالانه برنامه‌های خود را برای سال ۱۴۰۳ مطرح کرد و با اخذ رأی از سوی اعضا این مجمع به تصویب آن‌ها پرداخت.

وی ادامه داد: از جمله برنامه‌های پیش روی فدراسیون در سال ۱۴۰۳ شامل برگزاری اولین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، اعزام و شرکت دانشجویان ورزشکار در بازی‌های جهانی و مسابقات آسیایی، برگزاری اردوهای آمادگی دانشجویان کشور برای شرکت در سی و دومین مسابقات یونیورسیاد دانشجویان جهان، برگزاری لیگ‌های دانشجویی و برخی فعالیت‌های دیگر است.

خدادادی با اشاره به اینکه سی و دومین مسابقات یونیورسیاد دانشجویان جهان به میزبانی کشور آلمان برگزار می‌شود؛ تصریح کرد: فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی مصمم است تا در رشته‌هایی که دانشجویان ما حرفی برای گفتن دارند، بتواند شرایط را مهیا سازد.

سرپرست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی خاطرنشان ساخت: لیگ‌های دانشجویی سال گذشته در ۳ رشته ورزشی برگزار شد. در سال جاری قصد داریم تعداد آن‌ها را با افزایش ۷ لیگ دیگر گسترش دهیم.

داداش‌پور: خلق، توسعه و تعمیق فناوری در ورزش با المپیاد ورزش‌های فناورانه

هاشم داداش‌پور رئیس سازمان امور دانشجویان نیز با بیان اینکه مجمع محفلی برای ارائه دیدگاه‌های متفاوت است و هر کدام از اعضا می‌توانند نظرات خود را اعلام کنند؛ گفت: سازمان امور دانشجویان به حوزه ورزش توجه ویژه دارد و همواره به اداره کل تربیت بدنی و فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی کمک کرده است تا بتواند شرایط بهتری را برای دانشجویان ایجاد کند.

وی با بیان اینکه امیدوارم اتفاقات بسیار خوبی در حوزه ورزش دانشگاهی رخ دهد، اظهار کرد: ما باید بتوانیم به ورزش دختران در دانشگاه‌های کشور توجه بیشتری داشته باشیم زیرا معتقدیم فارغ از جنسیت همه نیاز به ورزش دارند و دختران سرزمین ما به دلیل توانمندی‌هایی که در عرصه‌های مختلف دارند، استحقاق این توجه ویژه را دارند.

معاون وزیر علوم با اشاره به اینکه سعی کردیم لیگ دانشگاهی را فعال کنیم زیرا لیگ پیش از این در فضای کشور وجود داشت اما در فضای دانشگاه تقریباً وجود نداشت، تصریح کرد: سال گذشته ۳ لیگ دانشگاهی را فعال کردیم و امسال ۷ لیگ دیگر را فعال خواهیم ساخت این به معنای توجه بیشتر به حوزه لیگ‌های دانشگاهی است.

وی ادامه داد: بنده معتقد هستم به هر میزان به لیگ‌های دانش‌آموزی و دانشجویی توجه داشته باشیم، بنیان‌های ورزش در کل کشور تقویت خواهد شد. ورزش قهرمانی و همگانی را برگزار و المپیاد ورزش‌های بومی و محلی را احیا خواهیم کرد تا بخشی از ورزش‌های بومی محلی خود را در چهارچوب اهداف ملی قرار دهیم.

داداش‌پور با اشاره به اینکه المپیاد جدیدی را با عنوان المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی راه‌اندازی کردیم، یادآور شد: این المپیاد در سه حوزه ورزش‌های دیجیتال و فیجیتال، رباتیک، فناوری و نوآوری برگزار می‌شود.

وی افزود: فناوری در حوزه ورزش مغفول مانده است. توجه ما این است تا به خلق، توسعه و تعمیق فناوری در ورزش کمک کنیم. بر اساس آمار ۳۴ میلیون نفر از افراد جامعه به بازی‌های دیجیتال می‌پردازند و این نشان می‌دهد که ما از حوزه فناوری در این بخش غفلت کرده‌ایم. بنابراین برگزاری این المپیاد فرصت بی نظیری است تا از این ظرفیت استفاده کنیم.

مهین فرهادی‌زاد نایب رئیس کمیته ملی المپیک نیز با بیان اینکه مشارکت بانوان از کلیدهای مهم پیشرفت است؛ گفت: دنیا بر موضوع مشارکت خانم‌ها در مسائل تصمیم‌ساز کشور توجه دارد و قوی‌ترین فدراسیون ما از نظر نگاه علمی و توانایی فکری فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه ورزش به عنوان مهم‌ترین عنصر و ابزار تربیت در جامعه است و از آنجایی که بانوان بخش بزرگی از جامعه هستند بنابراین مشارکت آن‌ها نقش زیادی در توسعه کشورها دارد.

کد خبر 6094248 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • دانشجو‌های خانه به دوش! / جای خالی خانه دانشجویی در پازل زندگی زوج‌های دانشجو
  • اعضای شورای علمی مسابقات ملی مناظره دانشجویی منصوب شدند
  • معتبرترین مسابقات ریاضی دانشجویی جهان در دانشگاه تبریز آغاز شد
  • اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد
  • شرایط برای حضور دانشجویان در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان در سطح استان بوشهر احداث می‌شود
  • حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان
  • رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • طنین شعار «مرگ بر اسراییل» در سراسر جهان