Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مازندران گفت: افزایش جمعیت و ورود مسافران خطر را در این استان بیشتر می‌کند و از مسافران می‌خواهیم تا خارج شدن از وضعیت قرمز سفر‌های غیر ضروری را لغو کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای با عنوان «وضع مقررات سنگین برای جلوگیری از ورود مسافر به مازندران» خواستار پیگیری خبرنگاران فارس در این زمینه شدند، آنان در توضیح این سوژه عنوان کردند؛  با توجه به اینکه مازندران از استان‌های توریستی ـ تفریحی است و میهمان‌نوازی این استان بارها بر همگان اثبات شده است،با شیوع کرونا و در پیک اول آن هر چند شاهد حضور مسافر در استان بودیم اما پس از شکست موج اول و کم شدن شمار مبتلایان، بار دیگر خیل عظیم مسافران به این استان هجوم آورده به طوری که در خرداد ماه شاهد حجم بالای حضور مسافر در این استان بودیم، این سفرها و عدم رعایت نکات بهداشتی باعث گردید بار دیگر مازندران وارد وضعیت شیوع این بیماری شود و اکنون بیمارستان‌ها در وضعیت خوبی نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران در این‌باره طی گفت‌‌وگویی  اظهار کرد: وقتی می‌گوییم مازندران در وضعیت قرمز کرونایی است و عزیزان؛ ترجیحا به‌جز سفرهای ضروری به استان سفر نکنند، این به معنای ممنوعیت سفر به مازندران نیست و ضمنا به معنای این نیست که مازندارن آلوده به کرونا نیست؛ بلکه مقصود این است که تراکم جمعیت با حضور هموطنان و گردشگران بالا می‌رود و زمینه شیوع را تقویت می‌کند.

وی گفت: سواحل، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها به دلیل وضعیت قرمز کرونا در مازندران تعطیل بوده و خدماتی به مسافران در این مکان‌ها ارائه نمی‌شود.

استاندار مازندران بیان کرد: افزایش جمعیت و ورود مسافران خطر را در این استان بیشتر می‌کند و از مسافران می‌خواهیم تا خارج شدن از وضعیت قرمز سفر‌های غیرضروری را لغو کنند.

این مسؤول با اشاره به اینکه بیش از ۱۳ شهرستان مازندران اکنون در وضعیت قرمز قرار دارند، اضافه کرد: توصیه می‌کنیم مردم دستورالعمل‌های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی و بهداشت فردی را رعایت کنند و تغییر در رفتار را جدی بگیرند.

حسین‌زادگان یادآور شد: این ویروس به راحتی از استان و کشور خارج نمی‌شود و تغییر رفتار و استفاده از ماسک باید جدی گرفته شود.

وی گفت: مازندران جزء ۱۰ استانی است که اکنون در وضعیت قرمز قرار دارد.

استاندار مازندران از مسافران خواست: در این شرایط کرونایی به مازندران سفر نکنید و در صورت ضرورت به سفر، توصیه‌های بهداشتی را کاملا رعایت کنید.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: احمد حسین زادگان استاندار مازندران استاندار مازندران وضعیت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۸۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات

استاندار مازندران با اشاره به صدور منطقه آزاد ویژه اقتصادی در بنادر مازندران تاکید بر تبدیل این بنادر از مناطق واردات صرف به مناطق ایجاد دانش فنی و صادرات کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، یوسف نوری، عصر امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در بازدید از بندر نوشهر در جمع خبرنگاران این بندر را در جایگاه ویژه استان با برخورداری از ظرفیت بالا عنوان و اظهار کرد: با تلاش صورت گرفته در سال گذشته از رشد بسیار خوبی برخوردار شد.

وی با نگاه بر گسترش دریا بر اقتصادمحور افزود: در این راستا پیشنهاداتی ارائه شد که دولت دارد مصوبه می‌دهد؛ باتوجه به ظرفیت و وجود بنادر موجود در استان قرار شد بسته‌ای کامل داشته باشیم.

استاندار مازندران عنوان کرد: براساس برنامه اقتصاد دریاپایه دانشگاه نوشیروانی بابل در این مطالعه‌ای انجام داده که باید بر سیاست‌های ۹گانه مقام معظم رهبری بروز شود تا بتوانیم از این امکان به بهترین نحو استفاده کنیم.

نوری با اشاره به تعیین تکلیف پرونده منطقه آزاد مناطق ویژه اقتصادی در استان مازندران از صدور مصوبه دولت سیزدهم عنوان و مطرح کرد: هم‌اکنون درحال انجام کارها برای این مجوز بوده که البته این مهم ملاحظاتی دارد و باید این مناطق را از مناطق واردات صرف به مناطق ایجاد دانش فنی و صادرات تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: مذاکرات انجام شده که در این زمینه نیازمند طرح جامع برای ایجاد مناطق ویژه اقتصادی استان مازندران هستیم.

استاندار مازندران با اشاره به مشکل لایروبی بنادر این استان بیان کرد: بحث لایروبی به‌دلیل پس‌رفت آب خزر مشکلی برای تمام بنادر سطح استان مازندران ایجاد کرد که لازم است در امر لایروبی بنادر سطح استان سیاست‌های کوتاه‌مدت با جدیت اعمال شده و با جدیت پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم باتوجه به مطالعات و پیش‌بینی‌ها دوره برگشت دهه ۷۰ را داشته باشیم تا بتوانیم با برگشت سمت آب به سوی سواحل پسروی به سمت دریا را کمتر شاهد باشیم، خاطرنشان کرد: در ارتباط با بحث پسروی آب خزر باید در مراکز تحقیقاتی چاره‌اندیشی کنیم تا بندر به فعالیت خود با جدیت ادامه دهد.

کد خبر 749482

دیگر خبرها

  • نساجی با رنگ قرمز برای بقا می‌جنگد
  • استاندار تهران: اتباع غیرمجاز دستگیر و از کشور خارج شوند
  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار
  • بلیط لحظه آخری، برگه شانس مسافران همیشه آماده ! +توضیحات کامل
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است