Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@17:55:21 GMT

برداشت ۷۰ تن کینوا در سیستان وبلوچستان

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۱۸۷۲۵

برداشت ۷۰ تن کینوا در سیستان وبلوچستان


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان از برداشت ۷۰ تن کینوا در سیستان وبلوچستان خبرداد.

امان الله طوقی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: در سال زراعی جاری کشاورزان شهرستان های بمپور و دلگان با مشاوره مراکز تحقیقاتی ۳۵ هکتار هکتار کینوا در اراضی زراعی خود کشت کردند
وی افزود: از سطح کشت شده این محصول زراعی ۷۰ تن محصول کینوا تولید وروانه بازار مصرف شده است
وی در خصوص ارزش غذایی این گیاه گفت: کینوا جزو شبه غلات محسوب شده ومنبع اصلی انواع پروتئین، آهن، فیبر و در حالت عادی مغذی تر از برنج وگندم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طوقی اذعان داشت: طول دوران رشد کینوا بین ۴ تا ۵ ماه میباشد وامسال کاشت وبرداشت آن در استان بصورت مکانیزه انجام شده است.
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه کینوا در دنیا به عنوان خاویار گیاهی معروف است خاطرنشان کرد: از این گیاه مقاوم به خشکی وشور زیست برای غنی سازی آرد، ماکارونی وبیسکویت استفاده می‌شود وحتی سازمان جهانی فائو ارزش غذایی آن را با شیر خشک مقایسه می‌کند

انتهای پیام/75005

منبع: فارس

کلیدواژه: سیستان کشاورزی زاهدان بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۸۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون کتبی تخصصی حفظ قرآن در سیستان وبلوچستان

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی جهانشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اعلام کرد: همزمان با سراسر کشور، فردا جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه جاری، ۴۸۵ نفر در سه حوزه زاهدان، ایرانشهر و چابهار در مرحله آزمون کتبی نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم شرکت خواهند کرد.

وی با بیان این مطلب که از کل میزان ثبت نام کرده برای شرکت در این مرحله آزمون دریافت مدرک تخصصی، حدود ۹۰ درصد مرد هستند، ادامه داد: این آزمون کتبی در پنج سطح (از ۱۰ جز تا حفظ کل) ویژه خواهران و برادران حافظ برگزار خواهد شد و افرادی که حائز امتیاز لازم در این مرحله شوند، در مرحله آزمون شفاهی که تیرماه امسال برگزار خواهد شد، شرکت کرده و پس از کسب حدنصاب امتیاز مدرک تخصصی حفظ خود را در سطحی که شرکت کرده باشند، دریافت خواهند کرد.

جهانشاهی اضافه کرد: سطوح ارائه شده شامل درجه پنج برابر با مدرک دیپلم، درجه چهار برابر با درجه فوق دیپلم، درجه سه برابر با لیسانس، درجه دو برابر با کارشناسی ارشد و درجه یک برابر با دکترا است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: محل برگزاری آزمون زاهدان در سالن امتحانات دانشگاه علوم پزشکی، ایرانشهر در دانشگاه پیام نور و در چابهار در مجتمع آموزشی دانشوران دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی تعیین شده است.

کد خبر 6095045

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • سیستان‌وبلوچستان، فارس و تهران رکوددار بیشترین تعداد حوادث ترافیکی در کشور
  • احداث ۲۶ پروژه روبنایی در سایت‌های مسکن ملی سیستان وبلوچستان
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • سفال کلپورگان هنری زیبا از بانوان سیستان وبلوچستان
  • دستگیری عوامل جیش الظلم در سیستان وبلوچستان
  • ثبت رکورد تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در ایلام
  • تولید کلزا در ایلام رکورد زد
  • برگزاری آزمون کتبی تخصصی حفظ قرآن در سیستان وبلوچستان