Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@10:49:13 GMT

۴ شرط اصلی دریافت وام ودیعه مسکن اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۱۸۸۲۴

۴ شرط اصلی دریافت وام ودیعه مسکن اعلام شد

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با اعلام ۴ شرط اصلی برای دریافت وام ودیعه مسکن، گفت: یکی از شروط این است که فرم(ج) متقاضیان مذکور باید سبز باشد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پروانه اصلانی با بیان اینکه ساز و کار اعطای این وام در قالب دستورالعمل بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی، اجرایی و تعیین می‌شود، افزود: مطابق قوانین و مقررات بانکی، این وام به مستاجر تعلق می‌گیرد، اما به موجر پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که برای سه گروه وام 50 میلیون تومانی، 30 و 15 میلیون تومانی در نظر گرفته شده که به ترتیب برای شهر تهران، کلان شهر‌ها و دیگر شهرهاست، افزود: میزان سود ماهانه وام 50 میلیون تومانی حدود 540 هزار تومان، وام 30 میلیون تومانی ماهی 325 هزار  و وام 15 میلیون تومانی160 هزار تومان با نرخ سود 13 درصد است.

وی با تاکید بر این که مستاجران صرفاًَ سود تسهیلات را می‌پردازند و اصل را در پایان سال به بانک بر می‌گردانند، تصریح کرد: با توجه به اینکه منابع، محدود است ناچاریم برای پرداخت آن اولویت بندی کنیم و کسانی که نیازمندتر هستند مشمول استفاده از این وام می‌شوند. گروه‌هایی مانند افراد تحت پوش کمیته امداد، سازمان بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، حقوق بگیران، کارگران، مستمری بگیران و بازنشستگان جزو گروه‌های هدف این طرح هستند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن گفت: هفته آینده این برنامه اجرایی می شود و متقاضیان استفاه از این وام باید در سامانه نام نویسی کنند که بر اساس اولویت بندی، انتخاب می‌شوند.

اصلانی با بیان این که طبیعتا شاخص‌هایی که نشان دهنده حمایت بیشتری از خانوارهاست اولویت دارند درباره شرایط مورد نیاز برای دریافت وام ودیعه مسکن اضافه کرد: مستاجران حتماً باید اجاره نامه دارای کدرهگیری و شرایط وام ساماندهی را هم داشته باشند یعنی وام یا امکانات یارانه‌ای از طرف دولت در بخش زمین یا مسکن نگرفته باشند و صاحب ملک نباشند و از سال 84 هیچگونه سابقه خرید و فروش ملک نداشته باشند. ضمن این که باید سرپرست خانوار باشند و شهری را که تقاضا می‌کنند در آن 5 سال سابقه سکونت داشته باشند و همه این مولفه‌ها باید مستند و در سایت قابل بارگذاری باشند.

انتهای پیام/

R1012188/P/S7,81/CT1 واژه های کاربردی مرتبط وزارت راه بازار مسکن قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط وزارت راه بازار مسکن پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی‌های بانکی امروز ۹۹/۰۵/۰۱|کاهش قیمت ارز در صرافی‌ها/ دلار ۲۰ هزار و ۳۵۰ تومان شد ۲ ۲۷۹ میلیون دلار امروز در نیما عرضه شد/ قیمت دلار نیمایی: ۱۸۲۰۰ تومان ۳ قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۵/۰۱|آخرین قیمت‌ها از بازار طلا و ارز ۴ بانک مرکزی: اطلاعات ۲۵۰ صادرکننده را به مرجع قضایی دادیم/ بعد از شکایت هم از بازگشت ارز اجتناب می‌کنند ۵ نحوه تأمین پاداش بازنشستگی و افزایش ۵۰ درصدی حقوق در دستگاه‌های استانی+جزئیات ۶ کد رهگیری برای دریافت وام ودیعه مسکن الزامی است/ جزئیات پرداخت سود ماهانه تسهیلات از سوی مستأجران ۷ ۳ صندوق ETF دیگر دولتی، در صف ورود به بورس/ دارا دوم در مرداد عرضه می‌شود ۸ جزئیاتی از شرایط پرداخت وام ودیعه مسکن به مستاجران/ اسلامی: نحوه نام نویسی به زودی اعلام می‌شود مهمترین اخبار اقتصادی جزئیاتی از شرایط پرداخت وام ودیعه مسکن به مستاجران/ اسلامی: نحوه نام نویسی به زودی اعلام می‌شود بانک مرکزی: اطلاعات ۲۵۰ صادرکننده را به مرجع قضایی دادیم/ بعد از شکایت هم از بازگشت ارز اجتناب می‌کنند رقم وام ودیعه مسکن مستاجران مشخص شد؛ ۵۰ میلیون تومان در تهران ۲۷۹ میلیون دلار امروز در نیما عرضه شد/ قیمت دلار نیمایی: ۱۸۲۰۰ تومان مهمترین اخبار تسنیم واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعاها درباره خرابکاری و حملات سایبری فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص): در اجرای پروژه‌ها مشارکتی با خارجی‌ها نداریم/ هیچ‌گاه ‌دنبال سود نیستیم+ فیلم وزیر بهداشت: تست‌‌های اولیه "واکسن کرونا" را پاس کرده‌‌ایم درخواست علمای اهل‌سنت از مردم استان گلستان/ دیدو بازدیدهای عیدقربان را تعطیل کنید ۱۱۵ پروژه عمرانی در روستاهای سیل‌زده گلستان به صورت متمرکز افتتاح شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت راه بازار مسکن وزارت راه بازار مسکن دریافت وام ودیعه مسکن میلیون تومانی میلیون تومان قیمت دلار قیمت ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۸۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور وزیر صمت برای بررسی ارزخواری مونتاژکاران خودرو

به گزارش قدس آنلاین، روز گذشته علی آبادی وزیر صمت، درباره بیشتر بودن ارز تخصیصی به مونتاژ کاران خودرو نسبت به قطعه سازان گفت: من هم این را شنیده ام اما گزارش دقیقی در این زمینه دریافت نکرده ام. با این حال تیم کارشناسی مامور شده اند که این موضوع را بررسی کنند.

وی افزود: تلاش ما این است که بهره وری را در ظرفیت های کشور افزایش دهیم و در استفاده از منابع ارزی هم همین گونه است، بر همین اساس از شرکت ها خواسته ایم که پیش برنامه ای ارائه دهند و بگویند که ارز را برای چه کاری نیاز دارند، این ممکن است به کدورت برخی تولیدکنندگان انجامیده باشد و احساس کنند روند تخصیص ارز کند شده باشد. اما به نظر من این کار برای اینکه از منابع ارزی استفاده بهتری ببریم لازم و طبیعی است که روند تخصیص ارز را دچار کندی کرده باشد.

رانت ارزی مونتاژ کاران زیر نظر رسانه ها 

گفتنی است،  اخیراً گمرک ایران لیست ۱۰۰ واردکنندۀ نخست به‌لحاظ ارزش دلاری در سال ۱۴۰۲ را منتشر کرد، نکتۀ قابل‌توجهی که در این لیست و بین شرکت‌هایی که بیشترین میزان ارز را در سال گذشته دریافت کرده‌اند به چشم می‌خورد، نقش پررنگ شرکت‌های خودروساز مونتاژی است.
همان‌طور که در پیوست شماره ۲ گمرک مشخص است، اکثر خودروسازان مونتاژی، در لیست بیشترین دریافت‌کنندگان ارز در سال ۱۴۰۲ قرار دارند، به‌عنوان مثال در سال ۱۴۰۲ صنایع خودروسازی مدیران حدود ۱ میلیارد دلار، کرمان موتور حدود ۷۵۰ میلیون دلار، کوروش موتور آریا حدود ۶۳۵ میلیون دلار و بهمن موتور حدود ۴۰۰ میلیون دلار ارز دریافت کرده‌اند.

لازم به ذکر است این موضوع از دید رسانه ها دور نماند و با توجه به وضعیت ملتهب بازار خودرو و عدم برقراری ثبات در این بازار، این سوال توسط رسانه ها مطرح شد که لزوم تخصیص این میزان ارز به شرکت های مونتاژکار در شرایطی که شاهد تاثیر گذاری کم آن ها در بازار خودرو هستیم، چیست؟

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • دستور وزیر صمت برای بررسی ارز خواری مونتاژکاران
  • دستور وزیر صمت برای بررسی ارزخواری مونتاژکاران خودرو
  • دستور وزیر صمت برای بررسی ارز خواری مونتاژکاران خودرو
  • گلایه مستاجران قمی از مشکلات دریافت وام ودیعه مسکن
  • مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود
  • ۷۷ درصد از مستاجران تهرانی موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند
  • شرایط دریافت وام‌ها و تسهیلات فرزندآوری باید تسهیل شود
  • پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • افزایش ۱۰ درصدی وام ودیعه مسکن دانشجویی در سال تحصیلی آینده