Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@16:01:54 GMT

بیشترین بازدهی متعلق به کدام بازار بوده است؟

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۱۸۸۴۲

بیشترین بازدهی متعلق به کدام بازار بوده است؟

تیرماه هم به پایان رسید و در اولین ماه تابستان بازارها روند پر فراز و نشیبی را طی کردند. افزایش قیمت دلار و رهبری بازار ارز توسط این ارز خارجی باعث شد تا باقی بازارها از جمله بازار سرمایه، طلا و سکه نیز متاثر از این افزایش قیمت باشند.

به گزارش بورس تابناک، روند صعودی در بیشتر روزهای تیرماه سال جاری در اغلب بازارها موجب شد تا این پرسش مطرح شود که بیشترین بازدهی در اولین ماه تابستان سال جاری متعلق به کدام بازار باشد؟ به عبارت بهتر کدام بازار بیشترین سود را روانه جیب سرمایه گذاران خود کرد؟

بازدهی بورس چقدر بود؟

در اولین ماه تابستان سال جاری، شاخص کل بورس روند مناسبی را طی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که در اولین روز تیرماه شاخص کل بر روی کانال یک میلیون و 300 هزار و 812 واحدی قرار داشت، در 31 تیرماه شاخص کل با رشد 47.9 درصدی نسبت به اولین روز تیرماه بر روی کانال یک میلیون و 924 هزار و 798 واحدی قرار گرفت. با این بازدهی تقریباً 48 درصدی، بورس توانست در تیرماه سال جاری بیشترین بازدهی را در بین بازارها، نصیب سرمایه گذاران خود کند.

بازدهی 28 درصدی سکه بهار آزادی

طبق آمارهای موجود قیمت هر سکه بهار آزادی در  اولین روز تیر ماه سال جاری 8 میلیون و 10 هزار تومان اعلام شد که این قیمت در آخرین روز تیر ماه با رشد 28 درصدی به 10 میلیون و 260 هزار تومان افزایش یافت. بدین ترتیب بازدهی بازار سکه در چهارمین ماه سال جاری 28 درصد به ثبت رسید و در بین بازارها به لحاظ بازدهی پس از بورس در رتبه دوم قرار گرفت.  

گفتنی است که بیشترین قیمت سکه در تیرماه سال جاری مربوط به بیست و هشتمین روز این ماه بوده است که قیمت سکه در این روز به 11 میلیون و 300 هزار تومان رسید. اگر در اوج قیمت، سکه به فروش می رسید بازدهی سکه در تیرماه 41 درصد بود.

طلا در رتبه سوم بازدهی

در اولین روز تیر ماه سال جاری قیمت هر گرم طلای 18 عیار بر روی تابلوی طلافروشان 802 هزار و 700 تومان به ثبت رسید. این رقم در آخرین روز تیر ماه سال جاری 950 هزار تومان گزارش شد. مقایسه این دو رقم بیانگر آن بود که سرمایه گذاری در بازار طلا در تیرماه سال جاری با بازدهی 18.3 درصدی رو به رو بوده است.

بیشترین قیمت هر گرم طلای 18 عیار نیز مربوط به 28 تیرماه سال جاری بوده است. هر گرم طلای 18 عیار در این روز، قیمت یک میلیون و 59 هزار و 900 تومان را به ثبت رسانده است. بازدهی طلا در اوج قیمت در تیرماه 32 درصد بوده است.

دلار، در قعر بازدهی بازارها

قیمت دلار در اولین روز تابستان سال جاری در صرافی ملی، 18 هزار و 800 تومان به ثبت رسید که این رقم در آخرین روز تیرماه سال جاری با رشدی 8.7 درصدی به 20 هزار و 450 تومان افزایش یافت. این رشد، نشانگر بازدهی 8.7 درصدی دلار در اولین ماه تابستان سال جاری بوده است.

البته قیمت دلار نیز در همان 28 تیرماه در اوج قرار داشته است و قیمت هر دلار در این تاریخ 23 هزار و 100 تومان به ثبت رسیده است. این بدان معناست که بازدهی دلار در بالاترین قیمت خود در تیرماه، 22.8 درصد بوده است.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماده 474 ماده 477 علی اشرف ریاحی روح الله رجایی مهرداد بذرپاش علی کامیار بورس طلا دلار سکه ماده 474 ماده 477 علی اشرف ریاحی روح الله رجایی مهرداد بذرپاش علی کامیار اولین ماه تابستان تابستان سال جاری تیرماه سال جاری اولین روز تیر ماه سال جاری ثبت رسید روز تیر ماه هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۸۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید

فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ۳ هزار و ۹۰۱ واحد کاهش یافت و در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۶۴ هزار و ۹۲۴ واحدی قرار گرفت و برای چهارمین روز متوالی در هفته جاری، نزولی شد.

به گزارش فرارو، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن بورس با رشد ۴۲ واحدی در ارتفاع ۷۵۰ هزار و ۸۴۳ واحدی قرار گرفت.

در جریان معاملات امروز بازار سهام، ارزش بازار بورس تهران به ۷۸ همت و ۲۵۰ میلیارد تومان رسید و تعداد ۲۸۸ هزار و ۴۴۹ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

گفتنی است، نماد‌های فولاد، فملی، کچاد، فارس، کگل و شستا بیشترین تاثیر بر ریزش و نماد وامید بیشترین تاثیر بر رشد شاخص کل بورس تهران، داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۹۳ واحدی در ارتفاع ۲۵ هزار و ۱۹۳ واحدی قرار گرفت و ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۳ همت و ۹۰۸ میلیارد تومان رسید.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بازار پایه فرابورس ایران ۳ همت و ۳۲۳ میلیارد تومان رسید و تعداد ۱۵۸ هزار و ۹۷۰ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

لازم به ذکر است، نماد‌های آریا، حسینا، ودی، هرمز، فجهان و کرمان بیشترین تاثیر بر رشد و نماد فزر بیشترین تاثیر بر ریزش شاخص کل فرابورس ایران، داشتند.

دیگر خبرها

  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • سهم سوغات، ۲۵درصد هزینه‌های زائران
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / دلار زیر چتر کدام رخداد جان گرفت؟
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت
  • بیشترین و کمترین تعطیلات رسمی از آن کدام کشور است؟