Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده روز پنجشنبه در آیین اهدای ۱۵ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) میاندوآب‌ اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد ایجاد فضای صمیمی و گفت و گو در خانواده‌ها، موجب کاهش طلاق و سایر آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون براساس آمارها از هر چهار ازدواج، یک مورد به طلاق منجر می‌شود و این در حالی است که هنگام ازدواج زوج‌ها باهم آشنا بوده و از قبل هم رابطه داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه میاندوآب، بی‌توجهی به معنویات و اخلاق در خانواده‌ها را یکی از عوامل افزایش طلاق در جامعه عنوان کرد و افزود: اینکه گفته می‌شود فقر عامل مهم در این موضوع است، درست نیست زیرا در مناطق روستایی آمار طلاق کمتر از مناطق شهری است.

حجت الاسلام حسن زاده با بیان اینکه فقر و اعتیاد نیز تاحدودی در بروز طلاق نقش دارند، اظهار داشت: عامل مهم در این راستا مسایل اخلاقی است که باید همه مسوولان برای گسترش ازدواج به عنوان یک اصل ارزشمند در جامعه کمک کنند.

وی افزود: مهمترین موضوع در حکومت‌ها زندگی آرام زیر چتر یک جامعه کوچک بنام خانواده است و اگر خانواده‌ای سالم، پر از لذت و بانشاط باشد آن جامعه نیز به تبع آن سالم و پویا خواهد بود.

وی ادامه داد: در کنار این مسایل، زن خانواده نیز نقش اصلی و مهمی در تحکیم بنای خانواده دارد زیرا می‌تواند خانواده را از نظر معنوی به خداوند متعال نزدیک و با مدیریت هزینه‌ها و دوری از تجملات به اقتصاد و قدرتمند شدن خانواده کمک کند.

امام جمعه میاندوآب با قدردانی از فعالان اهدای جهیزیه به زوج‌های جوان اضافه کرد: اقدام کمیته امداد امام خمینی (ره) و نیکوکاران این شهرستان در اهدای جهیزیه و کمک به تشکیل زندگی مشترک ارزشمند بوده زیرا طبق آموزه‌های اسلامی هر کس در جهت هموار کردن زمینه برای جوانان یک قدم بردارد، برابر با ۷۰ سال عبادت خالصانه است.

سرپرست فرمانداری میاندوآب نیز در این آیین گفت: ترویج ازدواج و فرزندآوری از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری و اولویت نظام است و وضعیت ایران تا دهه ۷۰ در این راستا مطلوب بود ولی متاسفانه از آن زمان به بعد جمعیت کشور رو به پیری گذاشته است.

حسام شیرازه‌محبت با اشاره به برنامه کشورهای مختلف به ویژه رژیم صهیونیستی برای ترویج فرزندآوری افزود: دشمنان در جهان تمام توان خود را برای کاهش جمعیت در کشورهای اسلامی به کار بسته‌اند و نقشه‌های شوم خود را طوری طرح ریزی کرده‌اند که حتی به جنسیت فرزندان اثر گذاشته است.

وی با بیان اینکه طبق مطالعات انجام گرفته ۹۰ درصد علت طلاق‌ها در جامعه عدم موفقیت زوج‌ها در داشتن تفاهم و گفتمان مشترک است، اضافه کرد: زوج‌ها به جهت اینکه نمی‌توانند مسایل و حرف‌های خود را بیان و به طور مشترک حل کنند، در مسایل مختلف دچار اختلاف می‌شوند.

وی با تاکید بر الگوبرداری از زندگی ائمه ‌اطهار (ع) و ساده‌زیستی آنان، افزود: در تربیت فرزندان باید با بهره‌مندی از گفتمان شیعی و  ایدئولوژی اسلامی گام برداشت و اینکه در بحث آسیب‌های اجتماعی با بحران مواجه می‌شویم علت آن نبود فضای گفت و گوی مناسب بین خانواده‌هاست.

در این آیین ۱۵ سری جهیزیه هر کدام به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال که هزینه آن توسط مراکز نیکوکاری جمع‌آوری و تهیه شده بود به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) به نوعروسان نیازمند میاندوآبی اهدا شد.

۱۱ سری از این جهیزیه‌ها در شهر میاندوآب و چهار سری نیز در شهر چهاربرج توسط مراکز نیکوکاری تهیه شده ‌است؛ امسال علاوه بر این، ۲۶ سری جهیزیه دیگر نیز به زوج‌های جوان تحت پوشش این نهاد اهدا شده است که ۶ سری آن توسط مراکز نیکوکاری و ۲۰ سری نیز توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) بوده ‌است.

برچسب‌ها میاندوآب ازدواج ساده جامعه شناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میاندوآب ازدواج ساده جامعه شناسی میاندوآب ازدواج ساده جامعه شناسی زوج ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۹۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲

​​​​​​​رئیس کل دادگستری استان تهران از برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات انجام شده بین فرزندان طلاق با والدین در مراکز مهر خانواده استان تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به برگزاری ۱۵ هزار و ۱۱۰ ملاقات انجام شده بین فرزندان طلاق با والدین در مراکز مهر خانواده استان تهران، گفت: کودک یا نوجوانی که بخش عمده‌ای از تربیتش در بستر نهاد خانواده رخ می‌دهد پس از وقوع طلاق، از این نعمت بی‌بهره می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: در همین راستا، اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی» را از تکالیف دولت می‌داند.

وی با بیان اینکه کودکان طلاق به دلیل حق قانونی والدین برای ملاقات با فرزند، به جهت اختلاف‌ها و تعارض بین والدین در معرض آسیب قرار دارند، بیان داشت: این دسته از والدین مجبور به ملاقات و تبادل فرزند خود در مراکز انتظامی بوده‌اند که فضای کلانتری‌ها با توجه به حضور متهمان و مجرمان و وجود انواع آسیب‌های اجتماعی، محل مناسبی برای این ملاقات و نظم بخشی به روابط زوجین پس از طلاق نیست. 

وی در این رابطه گفت: در همین راستا تعداد ۱۸ مرکز مهر خانواده جهت ملاقات فرزندان در تهران راه‌اندازی و مشغول به فعالیت هستند که در مجموع در سال گذشته ۱۵ هزار و ۱۱۰ ملاقات بین فرزندان طلاق با والدین در این مراکز انجام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عفاف و حجاب ریشه در فطرت زن دارد/ دلایل عقلی ضرورت حجاب را تائید می کند
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • وزیر علوم وارد یاسوج شد
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد