Web Analytics Made Easy - Statcounter

در بیانیه شورای امنیت ملی ترکیه با اشاره به ادامه اشغال اراضی آذربایجان توسط ارمنستان، آمده است: ترکیه تجاوز ایروان به خاک آذربایجان را شدیداً محکوم می‌کند. ملت ترک از تمامی تصمیمات کشور برادر، آذربایجان در مبارزه برحقش حمایت و پشتیبانی خواهد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی، اعضای شورای امنیت ملی ترکیه روز چهارشنبه در مجتمع «بش‌تپه» آنکارا تشکیل جلسه‌ای داده و پس از آن با انتشار بیانیه‌ای تاکید کردند که ارمنستان باید به رفتار تجاوزکارانه ​​خود در قبال آذربایجان پایان داده و اراضی اشغال شده این کشور را ترک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه با اشاره به ادامه اشغال اراضی آذربایجان توسط ارمنستان، آمده است: ترکیه تجاوز ایروان به خاک آذربایجان را شدیداً محکوم میکند. ملت ترک از تمامی تصمیمات کشور برادر، آذربایجان در مبارزه برحقش حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.

ارتش آذربایجان پهپاد ارمنستان را سرنگون کرددیدار لاوروف با سفرای جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مسکوارتش آذربایجان 2 پهپاد ارمنستان را سرنگون کرد

شورا در بیانیه خود بر تداوم مبارزه با عناصر تروریستی در فراسوی مرزهای کشور، در چارچوب حقوق بینالملل و معاهدات دوجانبه تاکید کرد.

در بیانیه شورای امنیت ملی ترکیه، بر تداوم حمایت آنکارا از مردم لیبی در مقابل هر نوع زورگویی تاکید و تصریح شده است: ترکیه در این راستا به تعهدات خود پایبند بوده و از انجام اقدامات لازم دریغ نخواهد کرد.

دربخش دیگری از بیانیه مذکور ضمن اعلام تعهد قاطع در محافظت از حقوق و منافع قانونی کشور در مدیترانه شرقی تصریح شد: به اقدامات و تلاشهایی که به صلح و ثبات در قبرس آسیب میرساند به هیچ وجه اجازه داده نمیشود.

انتهای پیام/

R1396/P/S8,88,1414/CT12 واژه های کاربردی مرتبط ارمنستان ترکیه اخبار "جمهوری آذربایجان" قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط ارمنستان ترکیه اخبار "جمهوری آذربایجان" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ دومین ضربه به «فشار حداکثری» آمریکا با توافق بلندمدت ایران-روسیه/ ماجرای توافق ۲۰ ساله چیست؟ ۲ شمخانی: انتقام سخت‌تری در راه است ۳ ضرورت پاسخ جدی‌تر ایران به چشم‌سفیدی کره‌‌جنوبی/ رعیت آمریکا نیستید؟ اثبات کنید ۴ بازتاب دیدار مصطفی الکاظمی با رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های عربی ۵ پادشاه سعودی در انتظار دیدار با الکاظمی در «اولین فرصت ممکن» ۶ ترامپ: احتمالا تعداد بیشتری از کنسولگری‌های چین در آمریکا بسته ‌شود ۷ وزارت دفاع روسیه از آماده بودن واکسن کرونا خبر داد ۸ عراق|کشف انبار تجهیزات و اسناد تروریست‌ها در الانبار/ محل اختفای سرکرده جدید داعش کجاست؟ مهمترین اخبار بین الملل واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعاها درباره خرابکاری و حملات سایبری ترامپ: احتمالا تعداد بیشتری از کنسولگری‌های چین در آمریکا بسته ‌شود هاآرتص: نتانیاهو به دنبال انحلال کابینه ائتلافی با گانتس است سفارت چین در واشنگتن به «قتل» و «انفجار» تهدید شد مهمترین اخبار تسنیم واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعاها درباره خرابکاری و حملات سایبری فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص): در اجرای پروژه‌ها مشارکتی با خارجی‌ها نداریم/ هیچ‌گاه ‌دنبال سود نیستیم+ فیلم تونسی‌ها و بزرگداشت پیروزی مقاومت در جنگ ۳۳ روزه؛ «یقین به پیروزی و زوال اسرائیل» وزیر بهداشت: تست‌‌های اولیه "واکسن کرونا" را پاس کرده‌‌ایم درخواست علمای اهل‌سنت از مردم استان گلستان/ دیدو بازدیدهای عیدقربان را تعطیل کنید درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ارمنستان ترکیه اخبار جمهوری آذربایجان ارمنستان ترکیه اخبار جمهوری آذربایجان شورای امنیت ملی ترکیه بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۹۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی

رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه با رئیس جمهوری سومالی درباره تقویت همکاری‌های امنیتی اطلاعاتی میان دو کشور گفت وگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، « ابراهیم کالین» رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه در کاخ ریاست جمهوری سومالی با « حسن شیخ محمود» رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره گسترش همکاری‌های اطلاعاتی امنیتی میان ترکیه و سومالی با او گفت‌وگو کرد.

به نوشته روزنامه سومالی جدید، در این دیدار دو طرف در خصوص تقویت همکاری راهبردی ترکیه - سومالی در زمینه‌های مورد علاقه دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مبارزه با تروریسم بخصوص گروه تروریستی الشباب، افزایش ثبات و امنیت در شاخ آفریقا و گسترش همکاری اقتصادی میان ترکیه و سومالی از دیگر محورهای مورد بحث میان شیخ محمود و کالین بود.

موقعیت راهبردی سومالی و رویای ترکیه برای نفوذ در شاخ آفریقا

 رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه در سفر به موگادیشو با همتای سومالیایی خود دیدار و درخصوص راه‌های تقویت همکاری اطلاعاتی و امنیتی میان دو کشور با وی گفت وگو کرد.

ترکیه در سال 2108 توافقنامه تاسیس یک پایگاه نظامی در سومالی را  با دولت مودگادیشو امضای کرد و 24 فوریه 2024 توافقنامه تقویت همکاری‌های نظامی امنیتی میان ترکیه و سومالی امضاء شد. این توافقنامه شامل برگزاری رزمایش‌های مشترک، تبادل اطلاعات امنیتی و کمک‌های بشردوستانه است.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • استقبال حماس از تعلیق مبادلات تجاری ترکیه با رژیم صهیونیستی
  • آیا نفوذ روسیه در قفقاز جنوبی کاهش یافته است؟
  • ارامنه معترض به مرزبندی جدید ارمنستان و آذربایجان، بزرگراهی را مسدود کردند
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • علی‌اف: صلح در قفقاز جنوبی تنها از طریق عادی‌سازی روابط باکو-ایروان حاصل می‌شود
  • ارمنستان حمله به غیرنظامیان نوار غزه را محکوم کرد
  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • روسیه: شورای امنیت باید از درگیری در بوسنی جلوگیری کند
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم