Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: روزانه ۷ تا ۸ نفر از بهبودیافتگان کرونا برای اهدای پلاسما مراجعه می‌کنند که آن را هم برای نزدیکان یا اعضای خانواده خود می‌خواهند و امکان ذخیره‌سازی پلاسما را در این شرایط نداریم. - اخبار استانها -

سیدصادق بنی‌عقیل در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: مصرف فرآورده‌های خونی همیشگی است و ما همواره به تمام گروه‌های خونی برای بیماران به خصوص A، B و AB نیاز داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گروه‌های خونی منفی همیشه پردرخواست‌تر است اما در حال حاضر و با شیوع کرونا +A و +B بیشترین درخواست ما از اهداکنندگان خون است.

بنی‌عقیل با بیان اینکه در حال حاضر استقبال برای اهدای خون نسبت به پیک نخست کرونا بیشتر شده، بیان داشت: زمانی که شرایط پایدار داشتیم و می‌توانستم خون ذخیره کنیم استقبالی نشد و اکنون که استقبال بهتر شده، دوباره بیماری شیوع پیدا کرده است.

گزارش تسنیم نتیجه داد؛ افزایش اهدای پلاسمای بیماران بهبود یافته کرونایی در کاشاناهدای پلاسمای 3684 بهبودیافته کرونا در 23 مرکز انتقال خون کشور‌بیماران بهبود‌یافته از کرونا در استان مرکزی برای‌ اهدای پلاسما استقبال کردند

وی درباره اهدای پلاسمای خون بهبودیافتگان کرونا گفت: برخی مردم برای اهدای به بستگان خود همکاری می‌کنند و پلاسما می‌دهند و با شرایط قرمز فعلی امکان ذخیره‌سازی وجود ندارد. روزانه هفت تا هشت نفر مراجعه‌کننده برای اهدای پلاسمای خون داریم که به اقوام خودشان اهدا می‌کنند.

مدیرکل انتقال خون گلستان با بیان اینکه نیروهای ما فقط در گرگان و گنبدکاووس مستقر هستند، گفت: گلستان جزو استان‌هایی است که امکانات کمی در حوزه انتقال خون دارد و در آن آینده‌نگری خوبی نشده و تنها استانی هستیم که از اتوبوس سیار بی‌بهره‌ هستیم.

بنی‌عقیل افزود: در اوایل شیوع کرونا به ما قول در اختیار گذاشتن دو اتوبوس سیار دادند که هنوز به‌طور رسمی اقدامی نشده است، این در حالی است که احداث یک پایگاه انتقال خون در شهرستان حداقل 5 میلیارد تومان هزینه دارد اما با 6 میلیارد تومان می‌توانیم دو اتوبوس سیار تهیه و 14 شهرستان و 900 روستای استان را پوشش دهیم.

وی در مورد اهدای خون توسط بانوان خاطرنشان کرد: بانوان به عنوان سالم‌ترین قشر هر جامعه که پنجاه درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند برای اهدای خون مراجعه کنند و باید این موضوع را جا بیاندازیم که اهدای خون سبب کم خونی نمی‌شود.

مدیرکل انتقال خون گلستان یادآور شد: حتی برای پیشگیری از کم خونی به بانوانی که خون اهدا می‌کنند قرص آهن می‌دهیم تا خیال‌مان راحت باشد.

انتهای پیام/588/ح

R41471/P/S6,70/CT1 بیشتر بخوانید... مدیرکل انتقال خون اصفهان: در همه گروه‌های خونی نیاز به اهدای پلاسما برای بیماران کرونایی داریم ۹۶ بهبودیافته کرونایی در استان مازندران نسبت به اهدای پلاسمای خون اقدام کردند بهبودیافتگان کرونایی استان حتما نسبت به اهدای پلاسما اقدام کنند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... مدیرکل انتقال خون اصفهان: در همه گروه‌های خونی نیاز به اهدای پلاسما برای بیماران کرونایی داریم ۹۶ بهبودیافته کرونایی در استان مازندران نسبت به اهدای پلاسمای خون اقدام کردند بهبودیافتگان کرونایی استان حتما نسبت به اهدای پلاسما اقدام کنند پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش| اما و اگرهای ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان/ ‌قانون ۶۰روزه‌ای که ابلاغیه آن ۶۰۰روزه شد ۲ رکورد تلفات جانی ناشی از ابتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی شکسته شد ۳ به مناسبت پرواز جاودانه شهید دوران|در رثای خلبانی که صدام برای سرش جایزه گذاشت/ داغ‌هایی که شهید دوران بر دل رژیم بعث گذاشت ۴ سرمایه‌گذاری مطلوب هندی‌ها در بندر چابهار‌/ اجرای تعهد ۸۵میلیون‌دلاری تجهیزاتی/ قرارداد "BOT" فعال خواهد شد ۵ عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس: قیمت فعلی ارز واقعی نیست ۶ نمایش زیباترین دست‌بافت‌های ایران در کهن‌شهر همدان+تصاویر ۷ گفت‌وگوی خواندنی تسنیم با خانواده شهید حافظ امنیت کشور/ روایتی از ولایتمداری شهید امیدی ۸ معاون وزیر بهداشت: ‌‌مردم کرونا را ساده‌انگاری کردند / انتقاد از رفت و آمدهای خانوادگی / خرید ۴ هزار ونتیلاتور از شرکت‌های دانش بنیان مهمترین اخبار استانها فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص): در اجرای پروژه‌ها مشارکتی با خارجی‌ها نداریم/ هیچ‌گاه ‌دنبال سود نیستیم+ فیلم انهدام باند قاچاق سلاح در کرمانشاه / کشف ۶۹۷ قبضه سلاح جنگی، شورشی و شکاری از قاچاقچیان گفت‌وگوی خواندنی تسنیم با خانواده شهید حافظ امنیت کشور/ روایتی از ولایتمداری شهید امیدی گزارش مردمی| قصه پر غصه مردم منطقه ‌کاجوی ‌قصرقند/ طغیان رودخانه مسیرهای ارتباطی را مسدود کرد+ فیلم مهمترین اخبار تسنیم واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعاها درباره خرابکاری و حملات سایبری فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص): در اجرای پروژه‌ها مشارکتی با خارجی‌ها نداریم/ هیچ‌گاه ‌دنبال سود نیستیم+ فیلم تونسی‌ها و بزرگداشت پیروزی مقاومت در جنگ ۳۳ روزه؛ «یقین به پیروزی و زوال اسرائیل» نتیجه جلسه دوم بررسی سوال از رئیس جمهور از زبان سخنگوی مجلس وزیر بهداشت: تست‌‌های اولیه "واکسن کرونا" را پاس کرده‌‌ایم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهبودیافتگان کرونا مدیرکل انتقال خون اهدای پلاسمای خون بهبودیافته کرونا گروه های خونی برای اهدای اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۹۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، واکسن کوویدشیلد توسط شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا با همکاری دانشگاه آکسفورد توسعه یافته و توسط انستیتو سرم هند تولید شد. این واکسن به طور گسترده در 150 کشور جهان از جمله انگلیس و هند توزیع شد.

برخی مطالعات طی دوران همه گیری کرونا نشان داد این واکسن 60 تا 80 درصد در حفاظت از افراد در برابر ویروس کرونا تاثیرگذار است اما از آن زمان تاکنون تحقیقات بیشتر حاکی از آن بوده که کووید شیلد ممکن است به ایجاد لخته خون در بدن برخی افراد منجر شود که ممکن است مرگبار باشد.

در همین راستا یک شکایت دسته جمعی از سوی حدود 50 قربانی در انگلیس ثبت و در آن ادعا شد واکسن به مرگ و جراحت شدید افراد منجر شده و شاکیان خواستار 100 میلیون پوند غرامت شدند.

یکی از شاکیان مدعی شده بود پس از دریافت واکسن و ایجاد لخته خونی به جراحت مغزی دائمی مبتلا شده و وی نمی تواند کار کند.

هرچند آسترازنکا در مقابل این ادعا از خود دفاع کرد اما برای نخستین بار در یکی از اسناد دادگاه اعتراف کرد این واکسن در مواردی بسیار نادر به TTS یا ترومبوز همراه با سندرم ترومبوسیتوپنی منجر می شود که مشخصه آن ایجاد لخته خون و کاهش تعداد پلاکت های خون در افراد است.

این اعتراف آسترازنکا با تاکید شرکت در 2023 میلادی مبنی بر این است که قبول نمی کندTTS به طور عمومی در نتیجه تزریق واکسن ایجاد شود، تضاد دارد. از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت نیز تایید کرده بود کووید شیلد ممکن است عوارض جانبی مرگبار داشته باشد.

کد خبر 6093330

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • انتقال خون فارغ از گروه خونی ممکن می‌شود
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • بازدید جمعی از نمایندگان تهران از اداره کل انتقال خون استان تهران