Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان از اختصاص شعبه ویژه جهت رسیدگی به پرونده های تهدید علیه بهداشت عمومی در دادسرای سیرجان خبر داد و گفت: ۸ واحد صنفی متخلف در سیرجان پس از عدم توجه به تذکرات ستاد کرونا در مرحله دوم بدلیل عدم رعایت نکات بهداشتی با دستور دادستانی پلمب شدند.

" محسن نیکورز"  با تاکید بر اینکه سلامت جامعه خط قرمز دستگاه قضایی است، اظهار کرد: صاحبان این صنوف به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی تحت تعقیب کیفری قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام قضایی تصریح کرد: پس از اوج گیری شیوع کرونا مقرر شد تیم ویژه بازرسی به منظور نظارت بر روند اجرای دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا در بالاترین سطح از جمله با حضور فرماندار، دادستان و سایر روسای دستگاه های مربوطه بازدید های میدانی خود را از سطح شهر آغاز کنند.

وی ادامه داد: این تیم در راستای رصد و پایش نحوه اجرای مصوبات ستاد کرونا و اجرای پروتکل های بهداشتی در بانک ها و اصناف، تشکیل شده و در صورت وجود تخلف و نادیده گرفتن تذکرات، در اسرع وقت با متخلفین برخورد خواهد شد.

این مقام قضایی به رعایت پروتکل های بهداشتی در اصناف و بانک ها تاکید کرد و اظهار کرد: در ابتدا به واحدهای صنفی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده باشند تذکر داده خواهد شد و در صورتی که عدم رعایت ضوابط بهداشتی در حد تهدید بهداشت عمومی باشد این واحد صنفی مختلف اعمال قانون و پلمب می‌شود.

وی گفت: در بازدید صورت گرفته  از صنوف و بانک ها، حسب دستور قضایی  هشت مورد پلمب بدلیل تهدید علیه بهداشت عمومی، ۳۶مورد اخطار کتبی و ۳۷۰مورد تذکر شفاهی انجام و صادر شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی کرمان تهدید علیه بهداشت عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۹۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: در دولت سیزدهم ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند در حالی که دولت‌های گذشته زیر بار این مسئولیت نرفته بودند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، سید محمد پاکمهر امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت_ در آئین افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: ۴.۵ میلیون زوج نابارور در کشور داریم که دولت سیزدهم این افراد را تحت پوشش قرار داد و این درحالی است که هیچ دولتی زیر بار این موضوع نرفته بود.

وی تحقق بیمه رایگان در کشور را دیگر دستاورد دولت سیزدهم دانست و افزود: ۱۲ میلیون نفر به صورت رایگان بیمه شدند که این موارد در راستای تحقق عدالت اجتماعی بود.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رکورد ایجاد تخت فعال بیمارستانی با ایجاد ۱۵ هزار تخت توسط این دولت شکسته شد و ۱۰ هزار تخت بیمارستانی دیگر در حال ایجاد است.

پاکمهر فعال شدن سه دستگاه ام آر ای به صورت همزمان در استان را دیگر اقدام مهم دولت در خراسان شمالی دانست و عنوان کرد: باید خدمات به مردم گفته شود تا حس ناامیدی به مردم منتقل نشود.

وی با انتقاد از کسانی که خدمات حوزه بهداشت و درمان را زیر سوال می‌برند، افزود: اگر با اشخاص مشکل دارید نباید خدمات به مردم را نادیده بگیرید.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: بیمارستان مادر و کودک مصوبه ۱۴۰۰ بود اما اکنون کلنگ زنی می‌شود در حالی که بیمارستان راز و جرگلان همزمان با این پروژه اعتبار گرفت و اکنون به حد قابل قبولی رسیده است.

پاکمهر با تاکید بر اینکه پروژه‌های بزرگی در حوزه بهداشت و درمان در خراسان شمالی در حال انجام است، گفت: اتفاقات خوب دیگری نیز در راه است اما هنوز هم سطح استان‌های دیگر نیستیم و باید بیشتر تلاش کنیم.

کد خبر 748464

دیگر خبرها

  • سونامی بین‌المللی علیه مقامات تل‌آویو در راه است
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر
  • تعطیلی واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • پلمب واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • امحای ۱۵۳۹ کیلو گرم مواد عذایی غیر بهداشتی در هشترود
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات