Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون عمرانی استاندار تهران از الزام شرکت‌های عمرانی به تکمیل و واگذاری همه واحدهای مسکن مهر استان تهران تا پایان امسال خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمد تقی زاده دیروز در حاشیه هشتاد و یکمین جلسه شورای عالی مسکن استان تهران با بیان این که در این جلسه آخرین مباحث مربوط به مسکن مهر تهران بررسی شد، گفت: ساخت حدود 320 هزار واحد مسکن مهر در استان تهران شروع شده بود که تاکنون بیش از 85 درصد آن تحویل شده است یا در مردادماه تحویل می‌شود و بقیه نیز در شهر‌های پرند و پردیس و سایر موارد باید تا پایان امسال به متقاضیان تحویل داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که در این جلسه تاکید بر این شد که پرونده مسکن مهر امسال تا پایان امسال حتما بسته شود، افزود: در این جلسه دو نکته اساسی بحث شد یکی نرخ مابه التفاوت نصب تاسیسات ساختمان مثل آسانسور و ... بود که افزایش قیمت داشته است و تقاضای شرکت‌های عمرانی این بود که براساس نرخ امروز عمل شود تا پیمانکاران کار را متوقف نکنند و مسکن مهر تا پایان امسال تمام شود و دیگر این که هیچ گونه افزایش قیمتی را متقاضیان متقبل نشوند که مورد موافقت شورای مسکن قرار گرفت.
تقی زاده گفت: بنابراین تاکید می‌کنم که تحت هیچ عنوانی چه به عنوان نقل و انتقال، یا به واسطه افزایش قیمت یا نرخ تعدیل و وجه مابه التفاوت هیچ گونه وجهی از متقاضیان مسکن مهر وجهی دریافت نشود.
وی افزود: در این جلسه مقرر شد شرکت عمران شهر جدید پردیس و پرند از منابع مربوط به شرکت نسبت به پرداخت مابه التفاوت و نرخ تعدیل اقدام کنند و با این مصوبه متقاضیان مسکن مهر به هیچ عنوان وجهی را با عناوین مختلف مثل افزایش نرخ مصالح و ... پرداخت نمی‌کنند.
معاون عمرانی استان تهران همچنین گفت: البته شورای مسکن از قبل مجوزی را بابت خرید عرصه نسبت به سهم هر متقاضی داده بود که آن هم اختیاری و نه اجباری است.
تقی زاده همچنین یکی دیگر از موضوعات جلسه امروز را در بحث مربوط به طرح اقدام ملی مسکن برشمرد و گفت: در این جلسه مقرر شد کمیته فنی بحث قیمت تمام شده و مبنای پرداخت هزینه ساخت مسکن در شهر‌های جدید را مشخص کند که مبنا قرار گیرد.
معاون عمرانی استاندار تهران افزود: طرح ساخت مسکن ملی به صورت خود مالکیتی است که در آن ساخت مسکن با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌شود و به عبارتی مالکان بخش خصوصی که تمایل داشته باشند می‌توانند در قالب مشخصات فنی و چارچوب‌های تعیین شده نسبت به ساخت مسکن اقدام کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی گفت: این کار دو ویژگی دارد که یکی به تحقق اهداف طرح ملی مسکن نزدیک است و علاوه بر این باعث کاهش تصدی گری دولت می‌شود و با افزایش مشارکت بخش خصوصی علاوه بر تولید مسکن اشتغال زایی نیز خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: الزام واگذاری مسکن تا پایان امسال استان تهران ساخت مسکن مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۹۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مدت زمان آورده متقاضیان پروژه‌های نهضت ملی مسکن

حسین جنتی مدیرکل راه‌وشهرسازی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه پرداخت آورده متقاضیان در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان تهران متناسب با پیشرفت فیزیکی هر پروژه انجام می‌شود افزود: پیش از  این پرداختی پروژه‌های نهضت ملی مسکن هر ۴ ماه یکبار بوده در صورتی که این موضوع مطابق ضابطه و قانون و یا بخشنامه‌ای نبوده و تنها  براساس پیشرفت های فیزیکی و طبق روال دریافت آورده در پروژه های گذشته پرداخت انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تصریح کرد:  برای تکمیل کارگاه پروژه های نهضت ملی مسکن در استان تهران و دریافت تسهیلات بانکی و انعقاد قرارداد مشارکتی نیاز به تزریق مالی داشته ایم که  تنها برای این دوره از طریق پیامک به متقاضیان اعلام کردیم که‌  آورده و اقساط خود را پرداخت کنند.

او اظهار کرد: با توجه به کمبود منابع مالی تنها در این دوره مدت زمان تکمیل آورده به دوماه کاهش یافت و در حال حاضر با رفع مشکل در کارگاه‌ پروژه های نهضت ملی مسکن  از دوره‌های بعد زمان پرداخت آورده متقاضیان ۲ ماهه نخواهد بود و متقاضیان نهضت ملی مسکن مهلت بیشتری برای پرداخت خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه این اقدام در نهایت به نفع متقاضی است، گفت: تا دو سه ماه آینده به‌خاطر اینکه مشکل تسهیلات برطرف شده است نیازی به پرداخت سهم آورده متقاضی نباشد و از محل تسهیلات بانکی پروژه را مدیریت می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • الزام نقره داغ کردن مالیاتی احتکارکنندگان مسکن
  • واگذاری اراضی طرح ملی مسکن روستایی در تربت حیدریه
  • افزایش مدت زمان آورده متقاضیان پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • افزایش مشارکت مردم در ساخت مسکن با تکیه بر عرضه زمین و پرداخت تسهیلات به آن‌ها
  • الزام ثبت قرار داد اجاره در سامانه خودنویس
  • الزام ثبت قرار داد در سامانه خودنویس
  • وضعیت بازار اجاره مسکن در جنوب تهران
  • افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت
  • ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی در تهران | این خانه ها در چه متراژ و قیمتی ساخته می شوند؟
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است