Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@21:34:52 GMT

واريز بيمه بيکاري کرونا براي 90 درصد مشمولان

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۱۹۵۵۹

واريز بيمه بيکاري کرونا براي 90 درصد مشمولان

خبرگزاری آریا- مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی از واریز بیمه بیکاری کرونا برای 90 درصد از مشمولان در کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، مهدی شکوری افزود: بسیاری از فعالیت اقتصادی و بنگاه‌های تولید و صنعتی با شیوع کرونا دچار آسیب‌های اقتصادی شدیدی شدند.
وی اظهارداشت: تعداد زیادی از شاغلان مراکز تولیدی، صنعتی و کارگاهی بیکار شدند که این بیکاری غیر ارادی و ناشی از شیوع ویروس کرونا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا دوران شیوع کرونا از اسفند سال 98 تا پایان اردیبهشت سال 99 پیش بینی شده بود.
وی افزود: دولت پس از شیوع کرونا و تعطیلی کسب و کار‌ها برای حمایت از معیشت کسانی که بیکار شدند، تصمیم گرفت سه ماه (اسفند، فروردین و اردیبهشت) بیمه بیکاری پرداخت کند.
شکوری بیان داشت: برای اسفند 241 هزار نفر مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری بودند که 213 هزار نفر این مقرری را دریافت کردند.
وی ادامه داد: مقرری بیمه بیکاری در فروردین و اردیبهشت به ترتیب برای 446 و 331 هزار نفر پرداخت شده است.
مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: سر جمع برای بیش از 990 هزار نفر ماه طی این سه ماهه توانسته ایم مقرری بیمه بیکاری پرداخت کنیم.
وی افزود: واریز بیمه بیکاری کرونا برای 90 درصد از مشمولان انجام شده و 10 درصدی که باقی مانده قرار بر این نیست که مقرری بیمه بیکاری پرداخت نشود بلکه اشکالاتی در این مسیر بروز و ظهور پیدا کرده که پس از برطرف شدن این اشکالات مقرری آنان نیز پرداخت می‌شود.
شکوری بیان داشت: ثبت نشدن صحیح شماره شبای بانکی در سامانه از سوی بیمه شده، انطباق نداشتن شبای بانکی با کد ملی بیمه شده، اعلام شبای بانکی به نام افراد دیگر خانواده، ثبت شماره حساب کارت بانکی بجای شبای بانکی، مشمول قانون کار نبودن برخی از افراد مثل بیمه رانندگان، کارگران ساختمانی و بیمه‌های خاص انفرادی و ارسال لیست حق بیمه از سوی کار فرما‌ها در دوران دریافت بیمه بیکاری از جمله این اشکالات است.
وی ادامه داد: وقتی حق بیمه از سوی کار فرما برای فردی واریز می‌شود به منزله اشتغال است بنابراین این عزیزان از لیست سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت بیمه بیکاری حذف شدند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رادیو اقتصاد، مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی یادآورشد: شماره تلفن 1420 مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی برای پاسخگوی برخی سئوالات، ابهامات و راهنمایی هاست.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بیمه بیکاری کرونا مقرری بیمه بیکاری شبای بانکی هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۹۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۶۲۳۸ نفر از مادران غیرشاغل لرستانی در صندوق بیمه

محمدرضا عسگریان  در جلسه ستاد جوانی جمعیت که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه مادران غیرشاغل روستایی و عشایری استان که دارای سه فرزند و بیشتر هستند به‌صورت رایگان در این صندوق تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند، اظهار کرد: تعداد مادران مشمول ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در لرستان ۸۶ هزار و ۱۹۲ نفر است که تعداد مشمولان دارای فرزند سوم سال ۱۳۹۶ به بعد ۱۹ هزار و ۸۶۰ نفر اعلام شده است.

وی با بیان اینکه مدیریت صندوق در لرستان برای پیش ثبت نام از واجدان شرایط آمادگی دارد و مشمولان می‌توانند با مراجعه به دفاتر کارگزاری یا سایت WWW.ROOSTAA.IR نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند، ادامه داد: با توجه به اولویت‌بندی ثبت نام مشمولان از سوی ستاد ملی جمعیت، مرحله پیش ثبت نام نخست مربوط به مادرانی است که تاریخ تولد فرزند سوم و فرزندان بعدی آنها، از تاریخ اول فروردین ۱۳۹۶ به بعد باشد.

او بیان کرد: براساس قانون این مادران غیرشاغل به مدت هفت سال بیمه رایگان می‌شوند و برای این کار ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در کشور در نظر گرفته شده است.

عسگریان افزود: فرمانداران، بخشداران و دهیاران در شهر‌های استان می‌توانند کمک حال صندوق باشند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است
  • پیشنهاد گسترش دامنه شمول در اصلاح قانون بیمه بیکاری
  • ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار
  • ماندگاری نیروی کار خراسان رضوی به کمتر از ۶ ماه رسید
  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • ثبت نام ۶۲۳۸ نفر از مادران غیرشاغل لرستانی در صندوق بیمه
  • شناسایی ۵۰۰ کارگاه‌‌ کوچک فاقد بیمه کارگران در مرکزی
  • روند کاهشی نرخ بیکاری کرمانشاه در پارسال