Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@23:31:50 GMT

۷۸ درصد مطالبات گندم‌کاران خراسان جنوبی پرداخت شد

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۱۹۵۸۴

۷۸ درصد مطالبات گندم‌کاران خراسان جنوبی پرداخت شد

مجید اسداللهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن گندم در ۲ ماه گذشته از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده است.

وی با بیان اینکه میزان گندم خریداری شده از کشاورزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۷ درصد افزایش داشته است اظهار داشت: مجموع وجه خریداری شده گندم ۴۱۳ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی بیان کرد: محصول خریداری شده از کشاورزان در قالب چهار هزار و هشت محموله گندم توسط ۲ هزار و ۱۶۴ کشاورز تحویل مراکز خریداری استان شده است.

وی متوسط وجه پرداختی به کشاورز بابت هر کیلوگرم گندم را ۲۵ هزار و ۵۰ ریال اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۷۶ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال از وجوه کشاورزان باقی مانده است که به زودی پرداخت می‌شود.

اسداللهی عنوان کرد: فهرست خرید محصول از کشاورزان به صورت روزانه در اختیار بانک عامل قرار می‌گیرد و وجوه مربوطه نیز به صورت متمرکز کشوری به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

وی گفت: پیش‌بینی خرید تضمینی گندم در استان امسال ۱۵ هزار تن برآورد شده در حالیکه پارسال ۱۲ هزار و ۸۰۰ تن گندم از یک ‌هزار و ۴۵۰ کشاورز استان خریداری شده است.

خرید تضمینی گندم از ۲۷ اردیبهشت امسال آغاز شد و تا پایان شهریور ادامه دارد که به دلیل متفاوت بودن شرایط اقلیمی و برداشت گندم، امکان دارد تا اواسط مهرماه نیز در استان تمدید شود.

امسال سطح زیرکشت گندم آبی استان بیش از ۱۸ هزار هکتار و گندم دیم بیش از سه هزار هکتار است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گندم خراسان جنوبی اراضی کشاورزی خرید تضمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گندم خراسان جنوبی اراضی کشاورزی خرید تضمینی وزارت جهاد کشاورزی گندم خراسان جنوبی اراضی کشاورزی خرید تضمینی خریداری شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۹۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی در فارس خریداری شد

ایسنا/فارس مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزی دانه‌های روغنی استان فارس از خرید یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی توسط این تعاونی خبر داد.

سید حبیب علوی امروز، ۱۴ اردیبهشت طی بازدید از مراکز خرید کلزار با اعلام این مطلب گفت: خرید کلزا در فارس توسط شرکت تعاونی کشاورزی دانه‌های روغنی استان فارس با مشارکت اتحادیه و شرکت‌های تعاون روستایی در شهرستان‌های استان درحال انجام است.

وی اظهار کرد: بیش از یک هزار تن کلزا تاکنون در شهرستان‌های مهر، لار، زرین دشت و جویم خریداری شده ودر حال بارگیری به کارخانجات روغن کشی است.

علوی با بیان اینکه خرید در این شهرستان‌ها همچنان ادامه دارد، افزود: طبق قرارداد با یک شرکت صنایع غذایی مقرر شده است حداکثر یک‌ماه پس‌از بارگیری بهای خرید به کشاورزان پرداخت شود.

مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزی دانه‌های روغنی استان فارس تصریح کرد: نرخ خرید تضمینی کلزا در سال جاری ۳۵ هزار تومان با افت ۲درصد ناخالصی و۱۰ درصد رطوبت اعلام شده است.

وی یادآور شد: با توجه تغییر در شیوه خرید کلزا در سال جاری، شبکه تعاونی‌های روستایی نسبت به تحویل کلزا از کشاورزان گرامی و ذخیره‌سازی در انبارها اقدام کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی در فارس خریداری شد
  • ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • خرید ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر
  • کشاورزان کماکان چشم انتظار اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم
  • تمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد
  • بازدید مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از مراکز خرید گندم در خوزستان