Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@16:04:16 GMT

۱۶۰هکتار اراضی باغی شیبدار در بروجرد ایجاد شده است

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۱۹۸۷۸

۱۶۰هکتار اراضی باغی شیبدار در بروجرد ایجاد شده است

عزت الله نباتی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این مقدار اراضی باغی ایجاد شده که اختصاص به کشت بادام دارد ۴۶ هکتار در سالجاری اجرا شده است.

وی اظهار داشت: برای احداث هر هکتار باغ در اراضی شیبدار و کم بازده حدود ۲۷ اصله نهال رایگان توزیع و برای هرهکتار سه میلییون تومان هزینه شده و به طور متوسط در هر هکتار یک فرصت شغلی مستقیم ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: تا پیش از سال ۹۶ طرح های ناچیزی در خصوص توسعه باغات در اراضی شیبدار و کم بازده اجرا شده است.

نباتی افزود: در هر هکتار اراضی باغی کشت بادام بین ۷۰۰تا یک میلیون تن بادام است که حدود پنج میلیون تومان در هرهکتار سودآوری داشته که ۱۰برابر هزینه درآِمد کشت گندم است.

  وی مجموع اراضی باغی این شهرستان را بیش از ۱۲هزار و ۶۰۰ هکتار عنوان کرد و افزود:  سالانه ۹۰ هزار تن محصولات باغی در این شهرستان تولید می شود.

نباتی گفت: محصولات باغی شهرستان بروجرد شامل گلابی، سیب، به، آلبالو، آلو، گیلاس، زردآلو، انگور، هلو، شلیل، گردو، بادام، فندق، سنجد و انجیر می باشند.

طرح احداث چهار هزار و ۴۰ هکتار باغ در اراضی شیبدار و کم بازده استان لرستان طی سال ۹۶ تاکنون انجام شده و امروز پنجشنیه از طریق ویدیو کنفرانس با حضور رییس جمهوری رسما بهره برداری می شود.

لرستان بین ۲.۹ تا سه میلیون تن تولید کشاورزی و باغی دارد، ۸۰۰ هزار هکتار زمین زراعی و  ۴۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغ مثمر با تولید ۲۸۰ هزار تن ظرفیت بزرگی برای این استان محسوب می شود و  پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان ارزش  تولیدات کشاورزی لرستان در زیر بخش‌های زراعی، دامی و باغی است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی بروجرد لرستان پروندهٔ خبری هفته اول مرداد و افتتاح طرح های کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی بروجرد لرستان وزارت جهاد کشاورزی بروجرد لرستان اراضی باغی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۹۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش آشنایی با مناسک حج در بروجرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، به منظور آشنایی با مناسک حج همایشی امروز یکشنبه پانزدهم اردیبهشت ماه در بروجرد برگزار شد.

مدیر کل حج و زیارت لرستان گفت: امسال یک هزار و ۲۱۰ زائر در قالب ۸ کاروان از لرستان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

سیدحمید مصطفایی افزود: از شهرستان بروجرد نیز امسال ۳۲۰ نفر در قالب دو کاروان به این سفر معنوی اعزام می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی بخش قلعه‌نو آزادسازی شد
  • ۶۴۰ هکتار از باغ‌های چهارمحال‌ و بختیاری دچار سرمازدگی شد
  • ۶۴۰ هکتار از باغات چهارمحال‌ و بختیاری دچار سرمازدگی شدند
  • ممنوعیت تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی در چهارمحال و بختیاری
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • برگزاری همایش آشنایی با مناسک حج در بروجرد