Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – اکرم شعبانی؛ مجید عمویی مدیر دفتر فنی و برنامه ریزی شرکت آهن و فولاد ارفع درباره محدودیت‌های فشار مصرف برق در ساعت‌های اوج مصرف برای صنایع گفت: از ابتدای زمان اوج مصرف و آغاز فصل تابستان برنامه‌ای برای شرکت آهن و فولاد ارفع آمد که بر آن اساس حداقل هفته‌ای یک روز در ساعت‌های اوج مصرف موظف به توقف تولید شده‌ایم و در این رابطه همواره به تعهد خود عمل کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر بیش از یک ماه است که این همکاری را با سازمان برق منطقه‌ای آغاز کرده‌ایم و در یک بازه زمانی موضوع از دست دادن بخشی از تولید و سود ناشی از آن تولید که از بین می‌رود، به نوعی هزینه‌هایی را به واحد تولید ما تحمیل می‌کند.

مدیر دفتر فنی و برنامه ریزی شرکت آهن و فولاد ارفع با بیان اینکه در پلنت‌های فولادسازی که تولید مداوم دارند زمانی که متوقف می‌شوند، علاوه بر تولیدی که از دست می‌رود و سود ظاهری که به دست نمی‌آید، عملا هزینه‌های جانبی هم به شرکت تحمیل می‌کند، توضیح داد: وارد شدن شوک حرارتی به نسوزهای کوره قوس که عمر نسوزها را کاهش می‌دهد و در آینده هزینه‌های جانبی تولید را افزایش می‌دهد و توقف خطوط تولید به ما تحمیل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد تصمیمی در این راستا گرفته شود، باید دیدگاه ملی در این باره داشته باشیم، کشور ما در شرایط فعلی در موقعیت حساسی از نظر فشار تحریم‌ها تا حذف درآمدهای نفتی قرار گرفته و باید اذعان کنیم که بار ایجاد ارزش افزوده و تولید بر دوش صنایع قرار گرفته است.

مدیر فنی و برنامه ریزی آهن و فولاد ارفع با اشاره به اینکه صنعت فولاد در حال حاضر در کشور ما حرف اول را در امر تولید و ایجاد ارزش افزوده می‌زند، عنوان کرد: ایجاد اشتغال، صادرات، ارزآوری و جلوگیری از خروج ارز از کشور صنایع فولادی را تبدیل به پرچم داران اصلی کشور کرده است. 

وی با تاکید بر اینکه بحث کاهش مصرف برق و جلوگیری از خاموشی‌ها در مناطق مسکونی که از اولویت بالایی برخوردار است، نیاز به یک انتخاب بهینه دارد، افزود: شاید راهکار بهینه این باشد که به جای نشانه گرفتن پیکان فشار بر صنایعی که ظاهرا پرمصرف هستند (مثل صنایع فولادی) باید کارگروه‌هایی متشکل از کارشناسان صنعت و متولیان تولید و توزیع برق کشور تشکیل شود و شرایط بینابین مصارف صنعتی و خانگی هم مدنظر قرار گیرد.

عمویی در پایان با بیان اینکه به جز صنایع می‌توان باقی سازمان‌ها را نیز موظف به رعایت محدودیت‌ها کرد و حتی در برنامه قطع برق قرار داد چرا که حجم زیادی از مصرف برق به آن بخش‌ها اختصاص یافته، تاکید کرد: شاید کمی ایجاد محدودیت برای این بخش‌ها به جای محدود کردن مطلق صنایع، مقرون به صرفه‌تر باشد؛ چرا که مجبوریم در این دوران بیشتر از دیدگاه اقتصادی به قضیه نگاه کنیم و یا بهتر است صندوقی تشکیل شود و بخشی از ضرر و زیانی که صنایع قرار است سالانه در ساعات اوج مصرف تابستان متحمل شوند، در این صندوق پس انداز شود تا دولت بتواند از این طریق سرمایه گذاری کرده و توان تولید برق را افزایش دهد و با افزایش ظرفیت تولید برق بتوانیم از این توقف خطوط تولید جلوگیری کنیم.

پربیننده ترین رانت‌خواری سودجویان پیامد قیمت‌گذاری دستوری ورق‌های فولادی است/ ضرورت سامان‌دهی عرضه و تقاضا در بورس کالا بنگاه‌های کوچک؛ ۷۹درصد اشتغال، ۶درصد سهم وام نگاهی به مشکلات تامین و توزیع ماسک یکبار مصرف در کشور/ قیمت‌های دولتی از حرف تا عمل مقصر گرانی ماسک کیست؟ وضعیت فعلی صنایع در ایران چگونه است؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: صنعت فولاد فولادسازی شرکت آهن و فولاد ارفع صنایع فولادی مصرف برق در صنایع ساعات اوج مصرف شبکه تولید و توزیع برق فشار مصرف برق قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت آهن و فولاد ارفع اوج مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۹۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیلان قطب صنایع غذایی در کشور

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه افتتاح یک شرکت غذایی اظهار کرد: نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید امروز به بهره برداری رسید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه این استان در تولید و فرآوری صنایع غذایی در سطح کشور سرآمد است، افزود: استان گیلان را می توان به عنوان یکی از قطب های صنایع غذایی کشور نام برد.

وی با اشاره به افتتاحیه امروز و سرمایه گذاری ۳۲۰ میلیارد ریالی ادامه داد:: این واحد صنعتی در فاز اول تولید انواع آبمیوه توانسته است زمینه اشتغال مستقیم افزون بر ۲۰ نفر از جوانان گیلانی را فراهم آورد.

مدیرکل صمت گیلان ضمن تحسین سرمایه گذاری انجام شده توسط بخش خصوصی تصریح کرد: این سرمایه گذاری نشان از مشارکت مردم در راستای تحقق شعار سال و عمل به فرمان مقام معظم رهبری می باشد که کاملاً مورد حمایت است.

کد خبر 6093396

دیگر خبرها

  • افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • وزیر صمت: ظرفیت‌های تولید شناخته شده و باید در جستجوی راه‌های صادراتی باشیم
  • گیلان قطب صنایع غذایی در کشور
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به دانشگاه است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح فوق العاده نگران کننده ای رسیده است /نباید با ذهنیت‌های بسته به سراغ امور پیچیده کشور رفت
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • بی‌انصافی در حق کارگر نباید انجام شود
  • آیت‌الله دژکام: بی‌انصافی در حق کارگر نباید انجام شود