Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین یک رابطه استراتژیک دراز مدت و راهبردی، است. - اخبار سیاسی -

شهریار حیدری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به سند همکاری راهبردی 25 ساله ایران و چین، گفت:با توجه به اینکه این قرار داد طولانی مدت است قاعدتا حساسیتهایی را به همراه دارد؛ دنیای امروز با گذشته متفاوت است و همه کشورها تلاش می کنند عمق روابط خود را با کشورهای دیگر به ویژه چین و روسیه گسترش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر اسبق ایران در چین: فضاسازی درباره توافق ایران و چین بخاطر شکست سیاست تحریم استیوسفی: ملت ایران و چین شناخت فرهنگی از یکدیگر ندارندعلمایی: چین از قدرت‌های بزرگ اقتصادی و شریک تجاری 130 کشور جهان استملائک: تفاهم نامه 25 ساله به ثبات بین المللی ایران و چین کمک می‌کنددرباره قرارداد با چین به مردم دروغ نگوییم/ بنا به واگذاری کیش نیست

وی در همین راستا، افزود:ایران به دلیل مواضع ناحقی که کشورهای غربی در مجامع بین المللی اتخاذ کرده اند روابط خوبی با  آنها ندارد. ایران هم نمی تواند منتظر بماند و با کشورهای دیگر ارتباط بر قرار نکند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد:کشور چین هم همواره روابط منطقی در چارچوب قواعد بین المللی با کشور ما داشته و ما نیز متقابلا با حفظ منافع ملی همیشه با این کشورها رابطه بر قرار کرده ایم.

حیدری با بیان اینکه این سند 25 ساله یک قرار داد اقتصادی است و بر اساس آن منافع 2 دولت و 2 ملت تامین می شود، اظهار داشت:واقعیت های امروز جهان ما را به انعقاد چنین قراردادهایی مجاب می کند. عمق استراتژیک ایران به وسعت دنیاست، امروزه ما نیاز داریم که با هر کشوری که رابطه خصمانه با ما نداشته باشد، قرارداد داشته باشیم.

وی بیان داشت: برخی از کشورها مانند آمریکا از چنین قراردادهایی خشنود نیستند لذا زمانی که دشمن ما علیه این قرارداد موضع منفی میگیرد مشخص است که این قرارداد به نفع کشور ما و چین است.البته عده ای نسبت به این قرار داد موضع گیری دارند و عنوان می کنند که ابهاماتی وجود دارد که لازم است دولت در این باره شفاف سازی کند.

نماینده مردم قصر شیرین در مجلس افزود:وظیفه دولت این است که اگر این سند ، به معنی قرارداد بین 2 دولت است قاعدتا مجلس باید به آن ورود کند و اگر درحد شرکت هاست نیازی به مجلس نیست و پارلمان فقط نظارت می کند.

حیدری اظهار داشت:آنچه که بر اساس این سند بین جمهوری اسلامی ایران و چین اتفاق می افتد یک رابطه استراتژیک دراز مدت است و 25 سال حکایت از این دارد که ما در طول 25 سال یک رابطه منطقی و مستمر با این کشور خواهیم داشت.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه بسیاری از کشورها قرارداد های طولانی مدت با هم دارند، گفت: ما باید با کشورهای قدرتمند و برخی از کشورهای همسایه ارتباط داشته باشیم و رابطه منطقی خود را با حفظ مواضع ملی و تامین منافع ملی با کشورهای دیگر، گسترش دهیم.

انتهای پیام/

R1385/P/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط مجلس بیشتر بخوانید... سفیر اسبق ایران در چین: فضاسازی درباره توافق ایران و چین بخاطر شکست سیاست تحریم است یوسفی: ملت ایران و چین شناخت فرهنگی از یکدیگر ندارند شریعتی‌نیا: باید از رابطه بازاری با چین به سمت روابط راهبردی برویم قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... سفیر اسبق ایران در چین: فضاسازی درباره توافق ایران و چین بخاطر شکست سیاست تحریم است یوسفی: ملت ایران و چین شناخت فرهنگی از یکدیگر ندارند شریعتی‌نیا: باید از رابطه بازاری با چین به سمت روابط راهبردی برویم واژه های کاربردی مرتبط مجلس پربیننده‌ترین اخبار سیاسی ۱ گفتگوی تفصیلی با امیر خلبان واحدی: برد موشک‌های سایدواندر ۲برابر شد/ رونمایی از تسلیحات جدید میراژ تا پایان سال ۲ ویدئو| میز محاکمه در انتظار بولدوزر مسکن ایرانیان؛ آخوندی آماده باشد! ۳ سفر الکاظمی به تهران| از روابط تجاری ۲۰ میلیاردی تا وعده ضربه متقابل ایران به آمریکایی‌ها ۴ گفت‌وگو| صدرالحسینی: تمام سعی آمریکا برهم زدن روابط میان ایران و عراق است/ ۳ انتظار اصلی ایران از دولت الکاظمی ۵ چند نکته درباره سخنان مقام معظم رهبری به نخست وزیر عراق ۶ نوبخت خبر داد:‌ اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان از اول مهر ۷ روحانی: مردم شاهد تعادل در قیمت ارز خواهند بود/ ۲ وزیر به مجلس معرفی می‌کنیم/ اعطای وام ۵۰میلیونی به مستأجران ۸ نتیجه جلسه دوم بررسی سوال از رئیس جمهور از زبان سخنگوی مجلس مهمترین اخبار سیاسی گفتگو با صمدی|چرا منافقین از فرانسه رفتند؟/ صدام، رجوی و آدم‌هایش را جدی نمی‌گرفت نتیجه جلسه دوم بررسی سوال از رئیس جمهور از زبان سخنگوی مجلس ترک فعل برای مسئولین باید مجازات داشته باشد/قوه قضائیه برای "آخوندی" پرونده تشکیل دهد علت گرانی مصالح ساختمانی از دید رئیس کمیسیون عمران مجلس/راهکار مجلس چه خواهد بود؟ مهمترین اخبار تسنیم انتشار برای نخستین بار | مقام معظم رهبری: آمار فرزندآوری کمتر از نرخ جانشینی است/ این مسئله از همه خطرات بزرگتر است توضیحات همتی درباره فرایند پرداخت وام ودیعه مسکن/ بانک‌ها به سایر متقاضیان با نرخ ۱۸ درصد وام ودیعه را بپردازند طرح‌های ملی جهاد کشاورزی در هرمزگان، یزد و لرستان توسط رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید عراق|عملیات حشد شعبی در غرب سامراء/ دستگیری ۵ تروریست در نینوا و شکست طرح تروریستی در دیالی پاسخ سلیمی نمین به زیباکلام و چپ ستیزی او| "جعلیات هنرمندانه" درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی ایران و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۰۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام سیاست دولت به مجلس برای مهار نوسانات ارزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید محمد حسینی، امروز چهارشنبه در حیاط دولت، اظهار داشت: در برخی کمیسیون‌های تخصصی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، بحث‌هایی مطرح بود که با همکاری دو قوه، نوسانات ارزی مهار شود.

حسینی تصریح کرد: همچنین مطرح شد که اگر دولت در این‌باره اعلام نظر و برنامه خود را اعلام نکند، مجلس اقداماتی انجام دهد که بر همان مبنا نیز پاسخی تهیه شد و مجموعه کار‌هایی که در حال انجام یا در آینده مدّ نظر است، تبیین شد و فکر می‌کنم در حال حاضر، مسئله خاصی وجود نداشته باشد.   معاون رئیس جمهور در امور مجلس، درباره چگونگی تعامل دولت و مجلس جدید با ابراز امیدواری به اینکه مجلس دوازدهم بهتر از مجلس فعلی خواهد بود، گفت: البته ما از مجلس فعلی هم راضی هستیم.   حسینی اظهار داشت: البته از مجلس آینده نیز انتظار داریم که همکاری بسیار خوبی با دولت داشته باشد.   معاون رئیس جمهور در امور مجلس تصریح کرد: با کارهایی که دولت در ۳ سال گذشته انجام داده است، مشکلی پیش نمی‌آید.

دیگر خبرها

  • اعلام سیاست دولت به مجلس برای مهار نوسانات ارزی
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان
  • شفاف سازی بودجه محقق شد؟
  • هشدار قالیباف نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • ابهامات مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • ابهامات بر سر مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه