Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه صدای زنجان در گزارشی با عنوان "بی‌تار، بی‌پود" به موضوع توقف یک ساله طرح خوشه فرش دستبافت به علت عدم تخصیص منابع مالی پرداخت و نوشت: زمستان سال ۹۷، بر اساس مطالعات انجام گرفته توسط عامل توسعه خوشه فرش دستباف زنجان، عوارضی برای بافندگان فرش شناسایی شده که به دلیل نشست‌های طولانی مدت و عدم رعایت استانداردهای محیطی از جمله نور، هوا و غیره مشکلاتی را برای بافندگان ایجاد می‌کرد که این مشکلات با گذشت زمان منجر به بروز اختلالات در سیستم آناتومی و همچنین بینایی و تنفسی بافندگان می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین برای جلوگیری از بروز این مشکلات، طراحی و ایجاد کارگاه دارهای قالی ارگونومیک در دستور کار خوشه فرش دستباف زنجان قرار گرفت.

به گفته مسئولان شرکت شهرک‌های صنعتی استان در این راستا ۲۷ فقره دار قالی با اعتبارات شرکت شهرک‌های صنعتی استان خریداری و یک محیط پایلوت در اتحادیه تعاونی فرش دستباف روستایی زنجان برای استقرار این دارها با صندلی‌های مخصوص و نور کنترل شده ایجاد گردید و فضای اولیه لازم جهت ایجاد و فرهنگ سازی برای این کار فراهم شد. اما مدیرعامل اتحادیه فرش دستبافت روستایی استان می‌گوید: چنین طرح‌هایی هیچ وقت فرصت توسعه را پیدا نکردند و به دلیل عدم اختصاص منابع مالی مطلوب طرح خوشه فرش دستبافت در میانه راه متوقف شد.

مدیرعامل اتحادیه فرش دستبافت روستایی استان زنجان با اشاره به خسارت فعالان در زنجیره تولید فرش دستبافت می‌گوید: کروناویروس از پشم تا فرش در این صنعت، خسارت زد. بیش از ۶۰ هزار فرشباف در کارگاه‌های خانگی مشغول به کارند که این روزها به دلیل شیوع کروناویروس با استرس فعالیت می‌کنند و عده‌ای نیز دست از کار کشیده‌اند. بیش از ۲۰۰ کارگاه متمرکز فرشبافی با بیش از ۳ هزار بافنده در سطح استان فعال بودند که هم‌اکنون بیش از ۹۰ تا ۱۰۰ درصد آن‌ها به ناچار و در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعطیل هستند.

باباخانی با یادآوری بهبودی نسبی بازار فرش در خردادماه سال جاری که با تشدید شرایط کرونایی کشور و استان ماندگار نشد، می‌گوید: در حال حاضر کارگاه‌های فرشبافی یا تعطیل‌اند و یا نیمه‌تعطیل، بازار فرش نیز در حالت راکد قرار دارد اما در ۲۰ روز نخست خردادماه وضعیت فروش تولیدات تا حدودی تکان خورد. وضعیت فرش داشت خوب می شد حداقل این بود که فروش داخلی را شروع کرده بودیم اما باز هم با تشدید شرایط کرونایی، شرایط نابسامان شد.

مدیرعامل اتحادیه فرش دستبافت روستایی استان زنجان با اشاره به رشد حدود ۴۰ درصدی فروش فرش دستبافت زنجان در بازار داخل استان و تهران در خردادماه نسبت به روزهای ابتدایی شیوع کرونا ویروس (دوم اسفندماه ۹۸) در مورد انبار شدن بسیاری از فرش‌های بافته شده در منازل به دلیل وضعیت کرونایی کشور گفت.

باباخانی با اشاره به کسادی بازار فرش در ایام عید نوروز عنوان می‌کند: شیوع کروناویروس از یک سو و اخلال در واردات و صادرات و گرانی مواد اولیه از سوی دیگر سبب شد تا میزان تولیدات فرش کاهش یافته و این کالا در بازار کمیاب شود.

مدیرعامل اتحادیه فرش دستبافت روستایی استان زنجان اضافه می‌کند: تداوم وضعیت ناشی از شیوع کروناویروس و محدودیت‌های ایجاد شده در تمامی حوزه‌ها از جمله حوزه اقتصادی، بسیاری از تجار به ناچار تغییر شغل دادند. همه ساله شاهد برگزاری نمایشگاه فرش به صورت ماهانه در یکی از استان‌های کشور بودیم، شهریورماه هر سال نیز نمایشگاه فرش تهران برپا می‌شد، پائیز هر سال هم بسیاری از تجار در نمایشگاه‌های بین‌المللی خارج از کشور حضور می‌یافتند. این نمایشگاه‌ها محلی برای عرضه ۶۰ درصد تولیدات بود، اما کرونا سبب از بین رفتن فرصت‌های داخلی و خارجی در حوزه فرش دستبافت شد.

پایگاه خبری موج رسا در خبری از قول رئیس اتحادیه میوه و تره بار زنجان نوشت: عدم نصب قیمت و گرانفروشی بیشترین تخلفات مغازه‌های میوه فروشی است.

سید مرتضی هاشمی با اشاره به وضعیت بازار میوه و تره بار اظهار کرد: نظارتی در بازار میوه وجود ندارد و مغازه داران بیشترین تخلفات را در عرضه میوه دارند.

وی با تاکید براینکه قیمت میوه در بازار زنجان چندین برابر قیمت میدان میوه و تره بار است افزود: قیمت برخی از اقلام به صورت غیرمتعارف به مردم عرضه می‌شود. 

رئیس اتحادیه میوه و تره بار زنجان با تاکید براینکه بیشتر تخلفات میوه فروشی در مغازه‌ها اتفاق می‌افتد عنوان کرد: در چند سال گذشته نیز این موضوع را پیشنهاد دادیم که در برخورد با متخلفان و گرانفروشان میوه در زنجان به شدت برخورد شود اما تا به امروز اقدام موثری در این راستا انجام نشده است.

وی عنوان کرد: متاسفانه هیچ اقدامی در برخورد با متخلفان انجام نمی‌شود و هر وقت جریمه اعمال می‌شود مغازه دار جریمه را با افزایش دادن قیمت میوه به صورت غیرمجاز از مصرف کننده می‌گیرد. 

روزنامه مردم‌نو در مطلبی باعنوان «مردم به خود رحم کنند» نوشت: این درخواست سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری زنجان است در واکنش به اصرار برخی شهروندان زنجان برای رفتن به آرامستان‌های شهر.

محمد همتیان با بیان اینکه مردم با رفتن به آرامستان‌ها و رعایت‌نکردن پروتکل‌های بهداشتی برای خود دردسر درست می‌کنند، گفت: براساس مصوبات ستاد استانی و شهرستانی مبارزه با کرونا، آرامستان‌های شهر زنجان تا اطلاع ثانوی تعطیل شده‌اند و از مردم می‌خواهیم کاملاً همکاری کنند و به آرامستان‌ها نروند.

وی با تأکیدبر اینکه تنها تعداد محدودی از بستگان فردی که فوت کرده‌است می‌توانند در مراسم تدفین شرکت کنند، گفت: چون شرایط در آرامستان‌های زنجان و خصوصاً در آرامستان جدید زنجان در جادۀ علی‌آباد بسیار خاص است، حضور ۵ الی ۱۰ نفری بستگان متوفی نیز تنها با شرایط ویژه و رعایت کامل پروتکل‌های ایمنی امکان‌پذیر خواهد بود.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری با اظهار تأسف از بی‌توجهی مردم به توصیه‌های بهداشتی درخصوص جلوگیری از شیوع کرونا گفت: عاجزانه از مردم درخواست می‌کنیم به خود رحم کنند و به آرامستان‌ها نروند تا شرایط رو به بهبود برود و وضعیت زندگی مردم به روال سابق بازگردد.

وی با تأکید چندباره درخصوص تعطیلی آرامستان‌های زنجان برای قطع زنجیرۀ انتقال ویروس، گفت: این تعطیلی شامل روزهای پنجشنبه و جمعۀ پیش رو نیز می‌شود، و انتظار داریم مردم با نرفتن بر سر مزار عزیزان خود از ازدحام و تجمع بپرهیزند.

برچسب‌ها تارنماهای خبری زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تارنماهای خبری زنجان تارنماهای خبری زنجان آرامستان ها میوه و تره بار شیوع کرونا خوشه فرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۰۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنتونی بلینکن بار دیگر به تل‌آویو سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، در شرایطی که موج اعتراضات و نارضایتی ساکنان اراضی اشغالی ضد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در ناکارآمدی در مدیریت جنگ غزه و آزادی اسرای صهیونیسیتی و بحران اقتصادی روز به روز ابعاد جدی‌تری یافته است، منابع خبری از سفر قریب الوقوع وزیر خارجه آمریکا به اراضی اشغالی خبر می‌دهند.

پایگاه خبری روسیا الیوم بامداد شنبه به نقل از نیویورک تایمز گزارش داد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در هفته پیش رو به تل آویو سفر می‌کند تا مذاکرات آزادی اسرا و عملیات احتمالی در رفح را بررسی کند.

این هفتمین سفر بلینکن به منطقه از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی ضد اسرائیل در روز ۱۵ مهر سال گذشته است.

کد خبر 6089421

دیگر خبرها

  • لیورپول چشم به یک پیشنهاد وسوسه انگیز/ بازگشت سانچو به یونایتد
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/خبری از افزایش قیمت دلار نیست
  • وعده شهردار سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش ‌
  • گزارش تصویری از اولین نشست خبری پائز سرمربی تیم ملی والیبال
  • جاری شدن سیل ویرانگر در کنیا با ۷۶ کشته
  • افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا
  • شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • آنتونی بلینکن بار دیگر به تل‌آویو سفر می‌کند